Polacy będą oszczędzać i korzystać z travel hacków, by móc podróżować w 2023
Nowy rok to dobry moment na zmianę nawyków. Z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wynika, że co trzeci z nas ma taki zamiar i w ramach generowania oszczędności postawi m.in. na upcycling (przetwarzanie tego, co już mamy, zamiast kupowania nowych rzeczy), by móc odłożyć środki na zagraniczny wyjazd, a także zrezygnuje ze stołowania się na mieście. Z kolei ponad połowa ankietowanych (54%) będzie szukać tańszych kierunków, skróci czas pobytu na miejscu i sięgnie po cenne travel hacki, które podpowiedzą, jak znaleźć lot w jak najniższej cenie.
Będziemy podróżować mimo wszystko
Wygląda na to, że Polacy tak bardzo pokochali zagraniczne voyage, że mimo trudnej sytuacji ekonomicznej, zamiast rezygnować z wymarzonych wakacji będą szukać skutecznych metod oszczędzania.
Wedle badania* Kiwi.com niemal 54% Polaków w najbliższych miesiącach będzie wybierać tańsze kierunki. Badanie Europejskiej Komisji ds. Podróży “Postawy i oczekiwania konsumentów w zakresie podróży” potwierdza ten trend - w 2023 podróżujący będą szukać tańszych opcji, a także zmniejszą wydatki na miejscu. Dodatkowo, coraz częściej będziemy wybierali elastyczne oferty, umożliwiające anulowanie lub zmianę w ostatniej chwili, a także zwrot kosztów.
Kiwi.com wskazuje, że rośnie świadomość tzw. travel hacków - cennych podpowiedzi na temat tego, jakich filtrów wyszukiwania użyć, by znaleźć bilet w najniższej cenie. Co drugi ankietowany sięgnie po tego rodzaju rozwiązanie.
Z kolei 11% ankietowanych skróci czas pobytu na miejscu.
Jak Polacy oszczędzają na wakacje?
Najwięcej ankietowanych (niemal 50%), w tym ponad 53% kobiet i 43% mężczyzn, w ramach sposobu na oszczędzanie na pierwszym miejscu wskazało ograniczenie spotkań towarzyskich w lokalach na mieście. Najmłodsze pokolenie, generacja Z (w wieku 18-29 lat) ograniczyłaby zakup najnowszej technologii sprzętu elektronicznego (smartphony, tablety, laptopy itp.), korzystając dłużej z tego, co już ma - taką odpowiedź wskazało aż 37% respondentów.
Co ciekawe, chęć podróżowania i determinacja do odłożenia środków na ten cel wydaje się pozytywnie wpływać na nawyki zakupowe - co trzeci z nas postawi na upcycling, czyli korzystanie z tego, co już posiadamy w nowy, inny i ulepszony sposób zamiast kupowania nowych rzeczy.
Travel hacki, które warto znać
Kiwi,com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży oraz firma traveltech, każdego dnia wykonuje 2 miliardy kontroli cen w 95% globalnych zasobów lotniczych. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji pod kątem tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć. Chcąc uczynić podróżowanie jeszcze łatwiejszym i tańszym opracowała listę cennych travel hacków, które zdecydowanie warto znać.
- Samodzielny transfer
Czyli samodzielna przesiadka, która umożliwia dotarcie do dowolnego miejsca docelowego, nawet jeśli linie lotnicze nie udostępniają go jako istniejącego planu podróży. Jak to działa? To dość proste. Wystarczy uzupełnić pole wyszukiwania „gdzie” i „kiedy”, a Kiwi.com stworzy plan podróży z oddzielnych lotów różnych linii lotniczych. Dzięki temu dotrzesz tam, gdzie chcesz — za mniej.
- Gdziekolwiek
Gdziekolwiek to doskonała opcja dla tych, którzy stawiają na spontaniczność. Opcja ta pozwala znaleźć miejsce wypoczynku, które przede wszystkim spełnia parametry finansowe. Cel podróży nie jest tak ważny, jak budżet przeznaczony na ten cel. Stawiamy na spontaniczność i swobodę wyboru.
W ciągu kilku dni możesz być w miejscu, o którym nawet nie marzyłeś, za jedyne grosze!
Wedle danych Kiwi.com, ta opcja latem ubiegłego roku cieszyła się ogromną popularnością wśród turystów z Polski.
- Opcja Nomad
Nomad to unikalna opcja wyszukiwania jedynie na platformie Kiwi.com - obejmuje wyszukiwanie i tworzenie planu podróży do wielu miast. Np. jeśli jesteś fanem festiwali muzycznych, których latem jest wiele w różnych krajach Europy, wystarczy, że podasz miasta, daty podróży i długość pobytu, a Kiwi.com wyszuka w mgnieniu oka znajdzie najtańsze możliwe trasy.
*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022 roku.
O Kiwi.com
- Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1500 osób na całym świecie
- Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji pod kątem tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć. W tym celu dziennie wykonuje on 2 miliardy kontroli cen w 95% globalnych zasobów lotniczych.
- Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 60 000 miejsc.

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.