Polacy największymi poszukiwaczami przygód w Europie!
Aż 71% Polaków uważa się za poszukiwaczy przygód – wynika z badania przeprowadzonego przez OnePlus. To najwyższy wynik wśród analizowanych europejskich krajów, takich jak Wielka Brytania, Francja czy Hiszpania. Na szczycie naszej listy podróżniczych marzeń znajduje się zobaczenie zorzy polarnej (36%), Wielkiego Muru Chińskiego (27%) i Machu Picchu (19%). Mimo to, wielu Polaków czuje, że ich podróżnicze plany są ograniczone. Dlaczego tak się dzieje i co możemy zrobić, by ponownie odnaleźć w sobie chęć do odkrywania?
Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy OnePlus, z okazji premiery nowego modelu OnePlus 13, objęło mieszkańców dziewięciu europejskich krajów – Polski, Wielkiej Brytanii, Danii, Finlandii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Włoch i Holandii, analizując ich podejście do podróżowania. Jak Polacy prezentują się na tle europejskich nacji w tym temacie?
Najwięksi poszukiwacze przygód, drudzy najchętniej opuszczający strefę komfortu
Wyniki badania OnePlus pokazują, że Polacy są najbardziej otwarci na przygody – aż 71% ankietowanych z naszego kraju określiło siebie jako poszukiwaczy przygód. Dla porównania, podobne deklaracje złożyło tylko 57% Francuzów, 50% Holendrów i zaledwie 41% Brytyjczyków. Polacy również wyróżniają się w chęci wychodzenia poza swoją strefę komfortu. Ponad połowa z nas (52%) zadeklarowała gotowość do zwiększenia częstotliwości podróżowania. Pośród wszystkich nacji w badaniu jedynie Hiszpanie uzyskali wyższy wynik (55%).
A gdybyśmy zdecydowali się wyjechać, to co zobaczylibyśmy w pierwszej kolejności? Wśród najczęściej wskazywanych podróżniczych marzeń Polaków znalazło się zobaczenie zorzy polarnej (36%), Wielkiego Muru Chińskiego (27%) i Machu Picchu (19%). Inne popularne destynacje to ruiny Petry w Jordanii (19%), Malediwy z możliwością nurkowania (18%) oraz Islandia, gdzie można podziwiać wieloryby (18%).
Podróżnicze ambicje obejmują również konkretne aktywności – 39% Polaków chciałoby spróbować lotu balonem, a 32% – jazdy skuterem śnieżnym. Co ciekawe, więcej osób zdecydowałoby się na nurkowanie w klatce z rekinami (13%) niż skok ze spadochronem (12%).
Przeszkody w podróżowaniu: brak czasu i finansów jako największe bariery
Pomimo pozytywnego nastawienia do podróży, aż 82% Polaków odczuwa frustrację z powodu przeszkód w realizacji swoich podróżniczych planów. Najczęściej wskazywanymi barierami są ograniczenia finansowe (49%), obowiązki rodzinne (34%) i brak czasu (27%) – wynika z badania OnePlus. Dla kontrastu, w zamożniejszych zachodnich krajach, takich jak Wielka Brytania, Dania czy Finlandia powody rezygnacji z podróży wyglądają nieco inaczej – tam częściej wskazywane są lęk przed nieznanym, ograniczenia fizyczne oraz wiek lub etap życia.
Brak podróżowania wpływa na nasze emocje – aż 90% Polaków deklaruje, że chętnie podróżowałoby więcej, gdyby tylko mogło. Dlaczego? Eksplorowanie nowych kultur i miejsc budzi w nas przede wszystkim takie emocje jak zainteresowanie (65%), ekscytacja (55%) oraz odwaga (37%).
Jak ponownie obudzić w sobie ciekawość do odkrywania?
Aby ponownie zachęcić i umożliwić Polakom podróżowanie, OnePlus organizuje wyjątkowy konkurs z okazji premiery swojego nowego smartfona. Nagrodą jest kalendarz adwentowy dla podróżników, który zamiast czekoladek kryje... 12 przygód na Islandii! Wybrana osoba, wraz osobą towarzyszącą, zanurkuje między płytami tektonicznymi, odwiedzi geotermalne laguny i doświadczy niezapomnianych wrażeń. Dodatkową, 13. nagrodą będzie najnowszy model telefonu OnePlus 13.
Więcej o kalendarzu dla odkrywców i tym jak go zdobyć, można dowiedzieć się odwiedzając stronę https://www.oneplus.com/uk/launch/13. Zgłoszenia będą przyjmowane do 6 stycznia 2025 r.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę badawczą OnePoll w formie ankiety online (CAWI). Przeprowadzono je w dniach 14-20 listopada 2024 roku. Badaniem objęto 1000 dorosłych mieszkańców z każdego z wymienionych krajów: Polski, Wielkiej Brytanii, Danii, Finlandii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Włoch i Holandii, reprezentujących całą populację pod względem wieku, płci i zamieszkiwanego regionu.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że pojawił się pomysł na realizację filmu dokumentalnego, w którym będzie mogła ujawnić szczegóły swojego życia prywatnego i zawodowego. Jak zauważa, nie każdy artysta jest w ten sposób doceniony. Dlatego też ona postanowiła wykorzystać tę szansę i chce jak najlepiej zaprezentować się w tej produkcji. Doda przyznaje również, że ten projekt wywołał wiele negatywnych emocji.
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.