Komunikaty PR

Polacy są zmęczeni i potrzebują relaksu - wyniki badań Kiwi.com

2024-07-10  |  12:00
Biuro prasowe

Polacy potrzebują odpoczynku i co trzeci ankietowany ma zamiar wyjechać przynajmniej 2-3 razy na urlop, po to, żeby solidnie odpocząć - tak wskazują najnowsze wyniki badań przeprowadzone przez agencję Stem Mark dla Kiwi.com.* Spośród 6 krajów objętych badaniem (Polska, Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry, Hiszpania), Polacy plasują się na trzecim miejscu narodów, które będą najczęściej podróżować, ustępując miejsca Słowakom (44%) i Węgrom (38%). 77% ankietowanych w Polsce deklaruje, że potrzebuje odpoczynku i pełnego relaksu, a co drugi ma w planach aktywny wypoczynek połączony ze zwiedzaniem. Kiwi.com sprawdza tegoroczne urlopowe plany Polaków.

 

Motywacje podróżnicze

 

To, że wielu Polaków spędzi urlop za granicą jest pewne. Tym bardziej, że jak wskazują wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Stem Mark dla Kiwi.com, cena lotu nie stanowi bariery i kluczowego kryterium wyboru destynacji, a koszt i jakość zakwaterowania - wedle 43% respondetów.*

Co trzeci ankietowany w wieku 18-37 lat ma zamiar podróżować co najmniej 2-3 razy w granicach Europy. Zdecydowana większość, bo aż 77% deklaruje, że w planach ma odpoczynek i relaks, tzw. słodkie nicnierobienie. Co ciekawe, na taką formę wypoczynku wskazuje 80% kobiet versus 73% mężczyznaż 85% ankietowanych nieposiadających dzieci (versus 79% rodziców z dziećmi).

Co drugi respondent z Polski (52%) ma zamiar wykorzystać czas urlopu nie tylko na błogi odpoczynek, ale również aktywne eksplorowanie miejsca docelowego, zwiedzanie i poznawanie lokalnej kultury, a co dziesiąty (12%) uda się w odwiedziny do swoich krewnych i przyjaciół.

Jak nasze lokalne trendy wyglądają na tle pozostałych narodowości objętych badaniem? Wyniki badań przeprowadzonych dla Kiwi.com wskazują, że 61% respondentów (w wieku od 18 do 37 lat) z 6 krajów (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Hiszpania) wyjedzie w tym roku za granicę więcej niż raz, głównie w granicach Europy. Najczęściej będą podróżować Słowacy - aż 44% uda się w zagraniczną podróż co najmniej 2-3 razy, a na drugim miejscu Węgrzy z wynikiem 38%. Polska w ujęciu międzynarodowym zajmuje trzecie miejsce z wynikiem 32% respondentów, którzy będą w tym roku odpoczywać co najmniej 2-3 razy. Główną motywacją do podróżowania jest relaks i odpoczynek (73%). Z wyjątkiem Hiszpanów, którzy wolą poznawać nowe miejsca i lokalną kulturę.

 

Co będziemy robić na miejscu?

 

Wyniki badań dla Kiwi.com wskazują, że 77% ankietowanych w Polsce ma zamiar relaksować się. W tej dyscyplinie pokonaliśmy niemal wszystkie pozostałe narodowości, jedynie Węgrzy wyprzedzają nas z wynikiem 81%.

Największą popularnością cieszy się “nicnierobienie” i oddawanie się chwili - tak deklaruje 45% respondentów, w tym 49% kobiet i 42% mężczyzn, a prym wiodą Millenialsi z wynikiem 51% versus generacja Z, spośród której 36% ma takie plany.

 

Na pewno będziemy obcować z naturą - tak wskazuje 44% ankietowanych, a także skupimy się na sobie, swoim zdrowiu psychicznym i tzw. “self-connection” - tak deklaruje 30% ankietowanych. Co ciekawe, Polacy znacznie bardziej niż pozostałe narodowości objęte badaniem (Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Hiszpania) chcą eksplorować tętniące życie metropolii - aż 28%, z kolei opcja ta jest najmniej popularna wśród Czechów (14%) i Słowaków (16%). Również Słowacy najmniej są zainteresowani nocnym życiem, zaledwie 7% ankietowanych wskazało taka odpowiedź.

 

Najgorętsze wakacyjne trendy

 

Z analizy Kiwi.com wynika, że najpopularniejszymi kierunkami wakacyjnymi nadal są te, w których możemy liczyć na solidną dawkę słońca i gwarancję dobrej pogody, choć w TOP 20 rezerwowanych pojawiają się kierunki mniej typowe. O ile dotychczas (rezerwacje dokonane od 1 stycznia do 15 maja) większość lotów została zarezerwowana na czerwiec i początek lipca, to dane całoroczne za rok 2023 pokazują, że sierpień ogółem cieszy się większą popularnością wśród polskich podróżnych. Najwięcej osób w podróż wyruszy z Okęcia, lotniska w Krakowie (Kraków-Balice), a na trzecim miejscu uplasował się port lotniczy w Gdańsku.

Kiwi.com wskazuje, że na liście top 15 destynacji znalazły się:

  1. Hiszpania
  2. Włochy
  3. UK
  4. Grecja
  5. Norwegia
  6. Francja
  7. USA
  8. Niemcy
  9. Portugalia
  10. Holandia
  11. Dania
  12. Albania
  13. Turcja
  14. Chorwacja
  15. Islandia
  16. Szwecja
  17. Szwajcaria
  18. Cypr
  19. Indonezja
  20. Malta

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej Biuro prasowe
2024-07-23 | 13:00

Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej

  Bezpieczeństwo dzieci podczas podróży jest priorytetem nie tylko dla rodziców, ale i dla całej branży hotelarskiej. Jak przypomina Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, w
Podróże Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi
2024-07-22 | 17:00

Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi

Kompleks hotelowo-rekreacyjny, Termy Karkonosze Resort & Spa to oaza spokoju i równowagi, skomponowana z dwóch unikatowych stref – kameralnych willi
Podróże Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży
2024-07-22 | 12:00

Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży

To nie pierwszy rok, kiedy trend coolcationing jest widoczny wśród podróżujących, w tym m.in z Polski. Jednak rekordowe wysokie temperatury za oknem,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Podatki od żywności wysokoprzetworzonej mogą pomóc walczyć z otyłością. Wpływy z nich można przeznaczyć na dopłaty do zdrowego jedzenia

Nie tylko napoje słodzone, jak ma to miejsce w Polsce, ale i cała niezdrowa żywność powinna być objęta dodatkowym opodatkowaniem – przekonują badacze z Centrum Ekonomiki Zdrowia i Polityki Innowacji w Imperial College Business School, którzy przyjrzeli się wynikom badań w tym zakresie z całego świata. Pieniądze z podatku od żywności wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli czy cukru, powinny ich zdaniem zostać spożytkowane na dopłaty do zdrowego jedzenia. Okazuje się, że zwłaszcza w krajach o niskich i średnich dochodach to czynnik ekonomiczny decyduje o wyborze niezdrowego jedzenia, które jest mocno reklamowane i często tańsze.

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje

Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.