Komunikaty PR

Polacy są zmęczeni i potrzebują relaksu - wyniki badań Kiwi.com

2024-07-10  |  12:00
Biuro prasowe

Polacy potrzebują odpoczynku i co trzeci ankietowany ma zamiar wyjechać przynajmniej 2-3 razy na urlop, po to, żeby solidnie odpocząć - tak wskazują najnowsze wyniki badań przeprowadzone przez agencję Stem Mark dla Kiwi.com.* Spośród 6 krajów objętych badaniem (Polska, Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry, Hiszpania), Polacy plasują się na trzecim miejscu narodów, które będą najczęściej podróżować, ustępując miejsca Słowakom (44%) i Węgrom (38%). 77% ankietowanych w Polsce deklaruje, że potrzebuje odpoczynku i pełnego relaksu, a co drugi ma w planach aktywny wypoczynek połączony ze zwiedzaniem. Kiwi.com sprawdza tegoroczne urlopowe plany Polaków.

 

Motywacje podróżnicze

 

To, że wielu Polaków spędzi urlop za granicą jest pewne. Tym bardziej, że jak wskazują wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Stem Mark dla Kiwi.com, cena lotu nie stanowi bariery i kluczowego kryterium wyboru destynacji, a koszt i jakość zakwaterowania - wedle 43% respondetów.*

Co trzeci ankietowany w wieku 18-37 lat ma zamiar podróżować co najmniej 2-3 razy w granicach Europy. Zdecydowana większość, bo aż 77% deklaruje, że w planach ma odpoczynek i relaks, tzw. słodkie nicnierobienie. Co ciekawe, na taką formę wypoczynku wskazuje 80% kobiet versus 73% mężczyznaż 85% ankietowanych nieposiadających dzieci (versus 79% rodziców z dziećmi).

Co drugi respondent z Polski (52%) ma zamiar wykorzystać czas urlopu nie tylko na błogi odpoczynek, ale również aktywne eksplorowanie miejsca docelowego, zwiedzanie i poznawanie lokalnej kultury, a co dziesiąty (12%) uda się w odwiedziny do swoich krewnych i przyjaciół.

Jak nasze lokalne trendy wyglądają na tle pozostałych narodowości objętych badaniem? Wyniki badań przeprowadzonych dla Kiwi.com wskazują, że 61% respondentów (w wieku od 18 do 37 lat) z 6 krajów (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Hiszpania) wyjedzie w tym roku za granicę więcej niż raz, głównie w granicach Europy. Najczęściej będą podróżować Słowacy - aż 44% uda się w zagraniczną podróż co najmniej 2-3 razy, a na drugim miejscu Węgrzy z wynikiem 38%. Polska w ujęciu międzynarodowym zajmuje trzecie miejsce z wynikiem 32% respondentów, którzy będą w tym roku odpoczywać co najmniej 2-3 razy. Główną motywacją do podróżowania jest relaks i odpoczynek (73%). Z wyjątkiem Hiszpanów, którzy wolą poznawać nowe miejsca i lokalną kulturę.

 

Co będziemy robić na miejscu?

 

Wyniki badań dla Kiwi.com wskazują, że 77% ankietowanych w Polsce ma zamiar relaksować się. W tej dyscyplinie pokonaliśmy niemal wszystkie pozostałe narodowości, jedynie Węgrzy wyprzedzają nas z wynikiem 81%.

Największą popularnością cieszy się “nicnierobienie” i oddawanie się chwili - tak deklaruje 45% respondentów, w tym 49% kobiet i 42% mężczyzn, a prym wiodą Millenialsi z wynikiem 51% versus generacja Z, spośród której 36% ma takie plany.

 

Na pewno będziemy obcować z naturą - tak wskazuje 44% ankietowanych, a także skupimy się na sobie, swoim zdrowiu psychicznym i tzw. “self-connection” - tak deklaruje 30% ankietowanych. Co ciekawe, Polacy znacznie bardziej niż pozostałe narodowości objęte badaniem (Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Hiszpania) chcą eksplorować tętniące życie metropolii - aż 28%, z kolei opcja ta jest najmniej popularna wśród Czechów (14%) i Słowaków (16%). Również Słowacy najmniej są zainteresowani nocnym życiem, zaledwie 7% ankietowanych wskazało taka odpowiedź.

 

Najgorętsze wakacyjne trendy

 

Z analizy Kiwi.com wynika, że najpopularniejszymi kierunkami wakacyjnymi nadal są te, w których możemy liczyć na solidną dawkę słońca i gwarancję dobrej pogody, choć w TOP 20 rezerwowanych pojawiają się kierunki mniej typowe. O ile dotychczas (rezerwacje dokonane od 1 stycznia do 15 maja) większość lotów została zarezerwowana na czerwiec i początek lipca, to dane całoroczne za rok 2023 pokazują, że sierpień ogółem cieszy się większą popularnością wśród polskich podróżnych. Najwięcej osób w podróż wyruszy z Okęcia, lotniska w Krakowie (Kraków-Balice), a na trzecim miejscu uplasował się port lotniczy w Gdańsku.

Kiwi.com wskazuje, że na liście top 15 destynacji znalazły się:

  1. Hiszpania
  2. Włochy
  3. UK
  4. Grecja
  5. Norwegia
  6. Francja
  7. USA
  8. Niemcy
  9. Portugalia
  10. Holandia
  11. Dania
  12. Albania
  13. Turcja
  14. Chorwacja
  15. Islandia
  16. Szwecja
  17. Szwajcaria
  18. Cypr
  19. Indonezja
  20. Malta

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.