Polacy szukają ochłodzenia w naturze - AlohaCamp w trendzie „coolcation”
Wysokie letnie temperatury skłaniają turystów do poszukiwania alternatywnych form wypoczynku. Zamiast tłocznych kurortów i upałów, Polacy coraz chętniej wybierają chłodniejsze rejony, gdzie mogą cieszyć się spokojem i pięknem natury.
Tradycyjnie wakacje letnie kojarzyły się z wyjazdami za słońcem i upałami. Jednak rekordowo wysokie temperatury w ostatnich latach sprawiają, że wiele osób rozważa podróżowanie w przeciwnym kierunku. Coraz popularniejsze stają się „coolcation”, czyli wakacje w miejscach o łagodniejszym klimacie, które dodatkowo są mniej zatłoczone. Coolcationing narodził się prawie dekadę temu w krajach Europy Zachodniej, gdzie mieszkańcy coraz częściej skarżyli się na upały i szukali alternatywnych form wypoczynku. Do pionierów coolcationingu należą Niemcy, Holandia, Wielka Brytania i Francja. Trend ten szybko rozprzestrzenił się na inne kontynenty, zyskując popularność w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Zjawisko zyskuje na popularności w związku z rosnącymi temperaturami spowodowanymi zmianami klimatycznymi także w Polsce. Chłodniejsze wybory wakacyjne dostrzega także AlohaCamp.
„Coraz więcej Polaków decyduje się na wyjazdy do miejsc położonych w cieniu gór, chłodzie jezior i gęstych lasach. Wielu turystów rezygnuje z rezerwacji wakacji w popularnych, ale upalnych miejscach jak południowa Francja czy Sycylia w lipcu i sierpniu na rzecz krajowych domków w koronach drzew czy wspaniale wyposażonych glampingów. Rekordzista zabookował u nas wakacje na 642 dni przed terminem!” mówi Katarzyna Trochimczuk, Head of Customer Support w AlohaCamp. „To pokazuje, jak duże jest zainteresowanie naturalną i krajową ofertą noclegową. Coraz więcej osób decyduje się na spontaniczne wyjazdy, ale też rezerwuje domki z wyprzedzeniem, aby mieć pewność, że znajdą wakacyjny termin w wymarzonym ciepłym acz zacienionym miejscu Polski.”
Coolcationing w naturze to doskonały sposób na przetrwanie miejskich upałów, ale również idealna opcja dla osób pracujących hybrydowo, które chcą połączyć pracę z relaksem w dobrym otoczeniu. Jednym z najpopularniejszych spośród blisko 1900 dostępnych miejsc noclegowych na AlohaCamp, są domki na drzewie, takie jak Kraina Dzikiej Kaczki, Sosnowa Kryjówka czy DZEWOstan, które oferują niecodzienny odpoczynek w koronach drzew. Przyciągają również obiekty, w których leżąc w wannie możemy podziwiać las.
Chłodniejsze temperatury są szczególnie polecane na wyjazdy rodzinne. Niższe temperatury pozwalają na pełniejszy wypoczynek, a AlohaCamp oferuje szeroki wybór komfortowych i niezapomnianych miejsc noclegowych - od nowoczesnych czy rustykalnych domków i wygodnych glampingów, po kempingi, jurty i wyjątkowe domki na drzewie czy wodzie. Coolcationing to trend, który z pewnością będzie się rozwijać w najbliższych latach. Jest to świetna alternatywa dla tradycyjnych wakacji w gorących regionach, która pozwala na komfortowy i relaksujący wypoczynek w pięknych okolicznościach przyrody.
Chłodny las kryje w sobie wiele tajemnic, które odkryją tylko odważni!

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.