Komunikaty PR

Polacy wybierają Miami na podróż do USA

2024-09-11  |  13:00
Biuro prasowe

Dzięki rozbudowanej siatce połączeń z Polski obecnie można dotrzeć do kilkudziesięciu lotnisk w USA. W tym roku, według Kiwi.com, Miami bije rekordy popularności, notując 55% wzrost rezerwacji w porównaniu z ubiegłym rokiem, a ceny lotów są średnio o 70 EUR niższe niż rok temu. Choć Nowy Jork i Chicago nadal należą do najpopularniejszych destynacji wśród podróżnych z Polski, to pojawiły się nowe miasta, które odnotowały wzrost zainteresowania, takie jak Orlando, Charlotte czy Houston.

 

Podróże do USA

 

USA to jeden z kierunków, który w tym roku już znalazł się w TOP 20 najpopularniejszych kierunków wakacyjnych wśród polskich podróżujących.

Jak dotąd wśród pięciu najpopularniejszych miast, które najczęściej wybierają turyści z Polski są Nowy Jork i Chicago, a następnie słoneczne Miami, Los Angeles i San Francisco. Miami to wschodząca gwiazda wśród podróżniczych trendów do USA – miasto odnotowało 55% wzrost rezerwacji w porównaniu z ubiegłym rokiem. Inne amerykańskie metropolie, które zaczęły przykuwać uwagę polskich podróżujących i odnotowują rosnące zainteresowanie to Orlando, Charlotte i Houston.

 

Jak kształtują się ceny za lot do USA?

 

W przypadku Miami, w tym roku dodatkową pokusą mogły okazać się ceny. Kiwi.com podaje, że średnia cena na trasie Warszawa - Miami jak dotąd wyniosła 554 EUR, podczas gdy w zeszłym roku podróżni płacili średnio o 70 EUR więcej!

Co więcej, podróżni, którzy rozpoczynali podróż do Miami na lotnisku Warszawa Modlin, płacili najmniej - średnio 340 EUR, podobnie jak z lotniska w Gdańsku - 341 EUR.

Droższe loty z Polski do Miami oferowało lotnisko Chopina w Warszawie - 594 EUR i z Krakowa - 504 EUR.

Ogólnie rzecz biorąc, bilety na podróż do USA w tym roku są tańsze, jeśli wybierzemy lotnisko Modlin (średnio 396 EUR) lub w Katowicach (średnio 427 EUR). Loty do USA z Poznania i Rzeszowa są droższe, ze średnią ceną 645 EUR, następnie Warszawa Chopin - 644 EUR i Kraków - 566 EUR.

Pomimo wyższej ceny, jak podaje Kiwi.com, większość podróżujących zarezerwowała loty z lotniska Chopina w Warszawie.

 

Ile czasu spędzamy na miejscu?

 

Stany Zjednoczone to kierunek, który wymaga dłuższego pobytu. Według analizy Kiwi.com, podróżni spędzają na miejscu około 25 dni, a większość rezerwuje loty około 37 dni wcześniej. Jeśli chodzi o Miami, turyści z Polski spędzają tam około 15 dni, zachowując podobne okno rezerwacji - 36 dni.

 

USA poza sezonem

 

W tym roku Kiwi.com odnotowało jak dotąd dwa największe szczyty podróży do USA wśród Polaków. Pierwszy przypadł na ostatni tydzień lutego i pierwszy tydzień marca, następnie na pierwszy tydzień czerwca, pozostając popularnym przez całe lato, a drugi wypada właśnie teraz, we wrześniu.

 

Jesień to idealny czas na odwiedzenie USA zarówno pod względem pogody, jak i budżetu. W porównaniu z wakacjami, ceny poza sezonem na loty do USA są o ponad 12% niższe (81 EUR).

 

Dla tych, którzy planują urlop jesienią, listopad wydaje się być opcją przyjazną dla portfela – bilet z Warszawy do Miami będzie kosztował 1 707 zł – podaje Kiwi.com.

Osoby planujące wyjazd do Chicago zapłacą 1950 zł za bilet lotniczy na podróż w październiku, natomiast koszt biletu z Warszawy do Nowego Jorku w listopadzie będzie jeszcze niższy i wyniesie 1 552 zł.

 

Kiwi.com podpowiada, jak znaleźć przyjazny dla portfela lot:

 

  • Wybierz lot w mniej popularnych godzinach - wczesno porannych lub nocnych. Te z reguły są tańsze.
  • Podróżuj z pobliskich lotnisk lub na pobliskie lotniska zamiast wybierać największe porty w regionie. Te mniejsze mogą oferować lepsze ceny, czasem nawet dwukrotnie tańsze! Wprowadzając miasto wylotu i/lub przylotu na Kiwi.com, możesz wybrać lotniska w promieniu 250 km w miejscu wylotu i/lub przylotu, aby uzyskać najlepsze połączenie.
  • Jeśli możesz, to zamiast szukać konkretnych dat podróży, wybierz tydzień lub miesiąc/miesiące, w których chcesz podróżować, i dodaj, ile dni chcesz spędzić w miejscu docelowym. W ten sposób możesz uzyskać tańsze opcje podróży.
  • Virtual interlining: podróżowanie z własnym transferem sprawia, że przemieszczanie się jest tańsze, a łącząc oddzielne loty tworzymy unikalne plany podróży. Ta sztuczka pomaga otrzeć do dowolnego miejsca docelowego, nawet jeśli linia lotnicza nie uwzględnia go jako istniejącego w planie podróży. Wybierz „gdzie” i „kiedy” chcesz lecieć, a Kiwi.com utworzy plan podróży z oddzielnych lotów różnych linii lotniczych.
  • Alerty dotyczące cen lotów śledzą lot, który Cię interesuje, i powiadamiają Cię o zmianach kosztów podróży, dzięki czemu możesz dokonać rezerwacji, gdy zobaczysz cenę, która przypadnie Ci do gustu.

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.