Komunikaty PR

Polacy wykorzystują zaległe urlopy. All inclusive, last minute, bezpieczeństwo

2021-07-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com

Według analizy DevaGroup, agencji specjalizującej się w działaniach SEM i SEO, Polacy na pierwsze wakacyjne wojaże wybierają się wraz z początkiem lipca, ale ich planowanie rozpoczynają już wiosną. Najchętniej decydujemy się na wakacje „last minute” – jeszcze w maju tego roku, hasło związane z wycieczkami na ostatnią chwilę wpisano w wyszukiwarkę aż 74 tys. razy. Sporym zainteresowaniem cieszą się też wyjazdy w formule „all inclusive”. We wspomnianym miesiącu fraza ta pojawiła się w wyszukiwarkach 18 100 razy. Zagraniczne podróże najchętniej planujemy do Włoch, Chorwacji i Albanii. Priorytetem są dla nas cena, bezpieczeństwo i brak kwarantanny. 

 

Najpopularniejsze zagraniczne kierunki 

Jak wskazują wyniki DevaGroup, wyjazdy w formułach last minute oraz all inclusive cieszą się największą popularnością. Zniesienie wielu epidemicznych ograniczeń, zachęciło Polaków do śmielszego podróżowania, szczególnie za granicę, co znajduje potwierdzenie w wynikach analiz prowadzonych przez DevaGroup. Opisywane zainteresowanie może się również wiązać z faktem, że urlopy w Polsce często kojarzą się z niepewną pogodą i zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Dlatego zamiast ryzykować spędzenie urlopu w hotelowym pokoju, chętniej wybieramy „słoneczne” kierunki podróży.  Jeszcze w maju tego roku wyszukiwarki odnotowały 12 100 wpisów w poszukaniu urlopów we Włoszech, 8 100 sprawdzeń wyjazdu do Chorwacji oraz 6 600 fraz dotyczących wakacji w Albanii. 

 

Tanio, bezpiecznie i bez kwarantanny 

Podróże są dla nas nieodłącznym elementem wakacji, jednak pomimo zniesienia wielu obostrzeń i większej swobody w przemieszczaniu się, nadal chcemy uniknąć odbywania kwarantanny po powrocie czy ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wykonaniem testów dla podróżujących. Analizy pokazały, że rodacy intensywnie sprawdzali destynacje, w które mogą się udać bez konieczności sprawdzania obecności koronawirusa w organizmie. Fraza „wakacje bez testu” w maju br. była wpisywana w wyszukiwarkę ponad 8 000 razy.  Priorytetem są dla nas bezpieczne wakacje oraz wybór miejsc, spełniających wszystkie zalecane normy sanitarne. W czerwcu 2020 roku Polacy wpisywali w wyszukiwarki hasła związane z bezpiecznymi wakacjami aż 60 500 razy. Pandemia wpłynęła również na zasoby finansowe Polaków. Frazę „tanie wakacje” wpisywaliśmy w maju tego roku 5 400 razy. Przed osobami, które wyjeżdzają poza granice kraju pojawia zatem się szereg wymogów prawnych i finansowych, które należy spełnić, aby udać się na upragniony urlop. 

 

 

Wakacje w Polsce 

Według analityków DevaGroup wśród polskich kierunków, których rodacy poszukują w celu udania się na urlop niezmiennie królują Mazury, morze i góry. W maju br. hasło „Mazury” pojawiło się w wyszukiwarkach równie często, co w analogicznym okresie rok wcześniej. Coraz większą popularnością cieszą się miasta należące do trójmiejskiej metropolii. W maju tego roku Polacy wyszukiwali hasła związane z miastem Gdańsk o 50% częściej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Popularnością cieszył się również Sopot, który zanotował wzrost wyszukiwań o 23% w porównaniu do zeszłorocznych wyników. Latem 2020 roku, Polacy równie chętnie wybierali się w góry. Stały trend zainteresowania wspomnianą destynacją potwierdzają wyniki Google Trends, które wskazują, że w maju tego roku, hasło związane z podróżami na południe Polski pojawiło się o 50% częściej niż przed rokiem. Otwarcie na nowo branży turystycznej spowodowało, że właściciele hoteli, sklepów, gastronomii i lokalnych atrakcji, aktywnie zapraszają i zachęcają turystów, do wypoczynku w Polsce. W jaki sposób mogą zawalczyć o przychylność przyszłych klientów?  

- Jak wskazują nasze analizy, Polacy rozpoczynają planowanie wakacyjnych wyjazdów z początkiem maja – to właśnie późną wiosną branża turystyczna powinna podjąć  wzmożone działania promocyjne. Najefektywniejszym sposobem jest dostosowanie odpowiednych reklam produktów sezonowych np. wycieczek. W tym przypadku sprawdzą się kampanie SMART PLA, które w oparciu o monitoring grupy docelowej oraz inteligentne algorytmy, zmaksymalizują zyski w okresie stosowania promocji. Z pewnością pomocna okaże się również poprawa funkcjonalności strony internetowej, a także wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań, np. z zakresu automatyzacji – mówi Krzysztof Dudzik, Senior SEM Specialist w DevaGroup. 

 

--

 

Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z wakacjami, a także danych z Google Trends.

 

--

DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.

 

Więcej informacji o DevaGroup można znaleźć pod adresem: www.devagroup.pl.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Finanse

Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania

Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.

Nowe technologie

Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi

Wokalista zauważa, że nowoczesne technologie rewolucjonizują nasze życie i mają zastosowanie w różnych dziedzinach. Jeżeli natomiast chodzi o sztuczną inteligencję, to nie ma on nic przeciwko kreatywnemu jej wykorzystaniu również w branży muzycznej. Ale choć AI potrafi wygenerować już całkiem dobrze brzmiące utwory, to przecież na koncertach hologramy czy awatary nie dostarczą odbiorcom takich emocji, jakie towarzyszą występom prawdziwych artystów.