Polska coraz popularniejsza wśród turystów z krajów Zatoki
Polacy w tym sezonie wakacyjnym najczęściej odwiedzają południe Europy, z Włochami i Hiszpanią na czele, ale wielu zdecydowało się również na bardziej umiarkowane warunki ze strefą wolną od upałów, jak choćby Dania, Irlandia czy Norwegia. A kto odwiedza Polskę? Wedle danych Kiwi.com w czołówce znaleźli się turyści z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii czy Włoch, ale nie tylko. W tym sezonie niemal czterokrotnie wzrosła liczba podróżujących z Australii, a ponad dwukrotnie z krajów Zatoki, jak choćby Katar (+225%), Bahrajn (+200%) czy Oman (+175%). Skąd popularność Polski? Oprócz coraz bardziej stabilnej pogody i konkurencyjności cenowej dochodzą lokalne, niepowtarzalne walory krajobrazowe. Wielu odnajdzie tu magiczne miejsca i nieziemskie widoki na miarę światowych perełek, jak choćby “polską Toskanię, Prowansję, czy Malediwy”.
Polska na celowników zagranicznych turystów
Polska z roku na rok zyskuje na popularności wśród coraz szerszej gamy narodowości, które decydują się spędzić tu swój wakacyjny urlop. W ubiegłym roku prawdziwe oblężenie przeżywało Zakopane, które podbiło serca turystów z krajów arabskich. W tym roku, jak wskazują dane Kiwi.com, jest ich jeszcze więcej i nie tylko w Zakopanem. Kraków to kolejna miejscowość, która cieszy się ogromną popularnością wśród gości z Zatoki.
Dane Kiwi.com wskazują na silny i stały popyt wśród turystów z Europy Zachodniej, zwłaszcza z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec Francji, a także krajów nordyckich, głównie z Norwegii i ze Szwecji.
Jeśli chodzi o najbardziej spektakularny wzrost popularności, jaki Polska odnotowała w tym roku, to należy on do Australijczyków - wedle danych Kiwi.com, liczba odwiedzających Polskę w tym roku w porównaniu z ubiegłym wzrosła o 368%! Tuż za nimi uplasowali się mieszkańcy Kataru ze wzrostem podróżujących o 225%, Bahrajnu z wynikiem dwukrotnie większym niż w roku ubiegłym (+200%), a także z Omanu (+175%).
Polska coraz częściej przyciąga również turystów z bardziej odległych zakątków świata, jak Ameryka Południowa - w tym roku ich liczba w porównaniu z 2023 rokiem odnotowała imponujący trzycyfrowy wzrost. Na pierwszym miejscu uplasował się Meksyk (+140%), na drugim Urugwaj (+131%), a na trzecim Salwador (+112%).
W tym sezonie Polacy najczęściej odwiedzają…
Z analizy Kiwi.com wynika, że najpopularniejszymi kierunkami wakacyjnymi nadal są te, w których możemy liczyć na solidną dawkę słońca i gwarancję dobrej pogody, choć w TOP 20 rezerwowanych pojawiają się kierunki mniej typowe. W preferencjach polskich użytkowników widać także rosnący trend podróżowania o nazwie coolcationing, czyli wybieraniem nieco chłodniejszych kierunków, aby uniknąć letnich upałów, z Danią na czele. O ile dotychczas (rezerwacje dokonane od 1 stycznia do 25 czerwca) większość lotów została zarezerwowana na czerwiec i początek lipca, to dane całoroczne za rok 2023 pokazują, że sierpień ogółem cieszy się większą popularnością wśród polskich podróżnych. Najwięcej osób w podróż wyruszy z Okęcia, lotniska w Krakowie (Kraków-Balice), a na trzecim miejscu uplasował się port lotniczy w Gdańsku.
Wśród najczęściej wybieranych przez Polaków destynacji znalazły się:
- Hiszpania
- Włochy
- UK
- Norwegia
- Niemcy
- Grecja
- Francja
- Holandia
- USA
- Dania
- Portugalia
- Chorwacja
- Turcja
- Szwecja
- Albania
- Cypr
- Szwajcaria
- Malta
- Bułgaria
- Tajlandia
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że pojawił się pomysł na realizację filmu dokumentalnego, w którym będzie mogła ujawnić szczegóły swojego życia prywatnego i zawodowego. Jak zauważa, nie każdy artysta jest w ten sposób doceniony. Dlatego też ona postanowiła wykorzystać tę szansę i chce jak najlepiej zaprezentować się w tej produkcji. Doda przyznaje również, że ten projekt wywołał wiele negatywnych emocji.
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.