Komunikaty PR

Polska coraz popularniejsza wśród turystów z krajów Zatoki

2024-08-07  |  17:00
Biuro prasowe

Polacy w tym sezonie wakacyjnym najczęściej odwiedzają południe Europy, z Włochami i Hiszpanią na czele, ale wielu zdecydowało się również na bardziej umiarkowane warunki ze strefą wolną od upałów, jak choćby Dania, Irlandia czy Norwegia. A kto odwiedza Polskę? Wedle danych Kiwi.com w czołówce znaleźli się turyści z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii czy Włoch, ale nie tylko. W tym sezonie niemal czterokrotnie wzrosła liczba podróżujących z Australii, a ponad dwukrotnie z krajów Zatoki, jak choćby Katar (+225%), Bahrajn (+200%) czy Oman (+175%). Skąd popularność Polski? Oprócz coraz bardziej stabilnej pogody i konkurencyjności cenowej dochodzą lokalne, niepowtarzalne walory krajobrazowe. Wielu odnajdzie tu magiczne miejsca i nieziemskie widoki na miarę światowych perełek, jak choćby “polską Toskanię, Prowansję, czy Malediwy”.

 

Polska na celowników zagranicznych turystów

Polska z roku na rok zyskuje na popularności wśród coraz szerszej gamy narodowości, które decydują się spędzić tu swój wakacyjny urlop. W ubiegłym roku prawdziwe oblężenie przeżywało Zakopane, które podbiło serca turystów z krajów arabskich. W tym roku, jak wskazują dane Kiwi.com, jest ich jeszcze więcej i nie tylko w Zakopanem. Kraków to kolejna miejscowość, która cieszy się ogromną popularnością wśród gości z Zatoki.

Dane Kiwi.com wskazują na silny i stały popyt wśród turystów z Europy Zachodniej, zwłaszcza z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec Francji, a także krajów nordyckich, głównie z Norwegii i ze Szwecji. 

 

Jeśli chodzi o najbardziej spektakularny wzrost popularności, jaki Polska odnotowała w tym roku, to należy on do Australijczyków - wedle danych Kiwi.com, liczba odwiedzających Polskę w tym roku w porównaniu z ubiegłym wzrosła o 368%! Tuż za nimi uplasowali się mieszkańcy Kataru ze wzrostem podróżujących o 225%, Bahrajnu z wynikiem dwukrotnie większym niż w roku ubiegłym (+200%), a także z Omanu (+175%)

Polska coraz częściej przyciąga również turystów z bardziej odległych zakątków świata, jak Ameryka Południowa - w tym roku ich liczba w porównaniu z 2023 rokiem odnotowała imponujący trzycyfrowy wzrost. Na pierwszym miejscu uplasował się Meksyk (+140%), na drugim Urugwaj (+131%), a na trzecim Salwador (+112%).

 

W tym sezonie Polacy najczęściej odwiedzają…

 

Z analizy Kiwi.com wynika, że najpopularniejszymi kierunkami wakacyjnymi nadal są te, w których możemy liczyć na solidną dawkę słońca i gwarancję dobrej pogody, choć w TOP 20 rezerwowanych pojawiają się kierunki mniej typowe. W preferencjach polskich użytkowników widać także rosnący trend podróżowania o nazwie coolcationing, czyli wybieraniem nieco chłodniejszych kierunków, aby uniknąć letnich upałów, z Danią na czele. O ile dotychczas (rezerwacje dokonane od 1 stycznia do 25 czerwca) większość lotów została zarezerwowana na czerwiec i początek lipca, to dane całoroczne za rok 2023 pokazują, że sierpień ogółem cieszy się większą popularnością wśród polskich podróżnych. Najwięcej osób w podróż wyruszy z Okęcia, lotniska w Krakowie (Kraków-Balice), a na trzecim miejscu uplasował się port lotniczy w Gdańsku.

Wśród najczęściej wybieranych przez Polaków destynacji znalazły się:

  1. Hiszpania
  2. Włochy
  3. UK
  4. Norwegia
  5. Niemcy
  6. Grecja
  7. Francja
  8. Holandia
  9. USA
  10. Dania
  11. Portugalia
  12. Chorwacja
  13. Turcja
  14. Szwecja
  15. Albania
  16. Cypr
  17. Szwajcaria
  18. Malta
  19. Bułgaria
  20. Tajlandia

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Dlaczego warto wybrać wakacje all inclusive? Biuro prasowe
2025-03-03 | 11:10

Dlaczego warto wybrać wakacje all inclusive?

Wakacje all inclusive to jeden z najpopularniejszych sposobów na spędzenie urlopu. Ta formuła wypoczynku cieszy się dużą popularnością ze względu na liczne korzyści,
Podróże Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię

Aktorka uważa, że Dzień Kobiet to miła tradycja i należy ją pielęgnować. Nie trzeba wiele, by na twarzy płci pięknej pojawił się uśmiech. Wystarczą życzenia, symboliczny kwiatek czy okolicznościowy upominek. Joanna Liszowska podkreśla, że w teatrze czy na planie serialu koledzy z branży 8 marca zawsze stają na wysokości zadania i sprawiają radość paniom ze swojego otoczenia. Marta Wierzbicka natomiast zaznacza, że dla niej nie jest to szczególna okazja do świętowania. Po prostu dzień jak każdy inny.

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.