Komunikaty PR

Polska w TOP 10 najpopularniejszych destynacji wśród Europejczyków

2024-01-16  |  13:00
Biuro prasowe

Wedle analizy Kiwi.com - firmy travel tech i wyszukiwarki tanich lotów - w tym roku Polska, jak dotąd, jest jedną z wiodących destynacji podróżniczych wśród turystów z Europy. Uplasowała się na 6. pozycji, wyprzedzając Portugalię, Grecję czy Turcję*! A dokąd najczęściej będą podróżować użytkownicy z Polski? Oto podróżnicze trendy 2024 i kierunki, w których można się spodziewać najwięcej odwiedzających. Jeśli w tym roku szukasz bardziej kameralnej atmosfery, bez tłumów i pośpiechu, zdecydowanie lepiej ich unikać!

Polska wśród top 10!

Polska zyskuje na atrakcyjności za sprawą coraz bardziej przewidywalnej i stabilnej pogody, a także konkurencyjności cenowej. Już w ubiegłym roku cieszyła się popularnością wśród zagranicznych turystów. Nie tylko zza zachodniej granicy, ale również zza południowej, choćby z Czech. W tym roku, wedle analizy Kiwi.com, nasz kraj jak dotąd, uplasował się na 6. miejscu w zestawieniu TOP 10 najczęściej wybieranych destynacji wśród Europejczyków, wyprzedzając Portugalię, Turcję czy Grecję. Ale to nie wszystko! W zestawieniu globalnym, Polska widnieje na 11. miejscu - to wciąż bardzo wysoko, tym bardziej, że wśród najpopularniejszych krajów znalazły się Tajlandia, Włochy, Filipiny, Meksyk czy Wietnam!

 

Dokąd najczęściej będziemy podróżować w tym roku?

Na podium destynacji najczęściej wybieranych przez polskich podróżujących od lat jest “wielka trójka”, czyli Hiszpania, Włochy i UK. Jak wskazuje Kiwi.com, w tym roku podobnie jak w ubiegłym, nie zmienia się.

Jednak wśród tegorocznych nowości mamy USA, na 8. miejscu, z kolei Tajlandia awansowała z 7. miejsca w 2023 na 4. pozycję.

W 2024, jak wskazują dane Kiwi.com, najczęściej wybieraną trasą będzie Warszawa-Rzym, Warszawa-Barcelona, Warszawa-Mediolan, a także Kraków-Rzym.

Ci, którzy marzą o bardziej kameralnej atmosferze odpoczynku, w tym roku powinni unikać poniższych krajów:

  1. Hiszpania
  2. Włochy
  3. UK
  4. Tajlandia
  5. Norwegia
  6. Portugalia
  7. Francja
  8. USA
  9. Grecja
  10. Niemcy

Co ciekawe, podróże na rok 2024 wydają się być zaplanowane z dużym wyprzedzeniem. W porównaniu do roku 2023, kiedy bilety rezerwowano z około 64-dniowym wyprzedzeniem, zaplanowane już na 2024 rok wyjazdy rezerwowano średnio z 80-dniowym wyprzedzeniem. Około 33% użytkowników Kiwi.com, zakupiła bilety z 21-60-dniowym wyprzedzeniem, zaś kolejne 32% (o 8% więcej niż w zeszłym roku) z 61-121-dniowym wyprzedzeniem.

Podróżujący z Polski nie tylko planują z wyprzedzeniem, ale wydaje się, że w tym roku mają zamiar spędzić więcej czasu na miejscu. 18% pasażerów rezerwujących podróże z Kiwi.com planuje pobyt od 4-6 dni, 15% od siedmiu do dziesięciu dni, a kolejne 8% od jedenastu dni do aż całego miesiąca. Krótkie wypady do miast, city-breaki, trwające do trzech dni, są jak dotąd najbardziej preferowaną opcją przez polskich podróżnych (59%).

Średnia cena za bilet na krótkich trasach, wśród osób które rezerwowały urlop do 10 stycznia b.r., wyniosła 82 EUR - jak dotąd to o 20 EUR więcej niż w roku ubiegłym. Jak wskazuje Kiwi.com, sytuacja wygląda podobnie w przypadku lotów średniego zasięgu (o 17 EUR więcej niż w 2023) ze średnią ceną na poziomie 125 EUR i lotów międzykontynentalnych, które odnotowały największy wzrost ceny, aż o 37 EURO - ze średnią ceną 433 EUR.

*Loty zarezerwowane na podróż w 2024 do 10.01.2024.

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Majówka - rośnie chęć podróżowania i ceny, bilety droższe nawet o 61% Biuro prasowe
2024-04-27 | 08:00

Majówka - rośnie chęć podróżowania i ceny, bilety droższe nawet o 61%

Majówka to dla wielu Polaków prawdziwe święto. Jedni rozpoczynają sezon grillowy, a inni urlopowy. Jedno jest pewne, niewielu chce siedzieć w czterech ścianach.
Podróże Koreańska Narodowa Organizacja Turystyczna prezentowała PR agencję w Polsce
2024-04-26 | 13:00

Koreańska Narodowa Organizacja Turystyczna prezentowała PR agencję w Polsce

Lee Kyeung Min - Dyrektor Przedstawicielstwa Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej: "Z przyjemnością ogłaszamy, że od kwietnia mamy PR agencje w
Podróże 10 najciekawszych faktów o Korei Południowej
2024-04-24 | 17:00

10 najciekawszych faktów o Korei Południowej

Korea Południowa to kraj pełen fascynującej historii, bogatej kultury i dynamicznego rozwoju. To kraj pełen kontrastów, który oferuje odwiedzającym niezapomniane doświadczenia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.