Komunikaty PR

Polskie „długie weekendy” pod ubezpieczeniową lupą

2024-06-05  |  12:00
Biuro prasowe

Za nami dwa długie weekendy majowe. Popularność wykorzystania długich weekendów do krótkich wypadów i dłuższych wyjazdów rośnie z roku na rok. Jakie wnioski możemy wyciągnąć, jakie zaobserwowaliśmy trendy, co rekomendujemy?

 

2+1 = 7

Łączenie pojedynczych dni wolnych w dłuższe tzw. „długie weekendy” to jeden z trendów w turystyce Polek i Polaków i to nie jest zaskoczeniem. Zauważalny jest natomiast wzrost popularności wykorzystania tych dni na dłuższe wyjazdy, w tym zagraniczne. Aby organizować krótkie, lecz intensywne wyjazdy zarówno krajowe, jak i zagraniczne wykorzystujemy okresy wokół świąt kościelnych i państwowych, a majówki stają się tradycyjnie okazją do eksplorowania nowych miejsc.

W 2024 roku tymczasem ponownie wystarczą dodatkowe 3 dni urlopu żeby mieć 7 dni wolnego (m.in. majówki, Boże Narodzenie).

 

Wzrost zainteresowania wyjazdami potwierdzają liczby w porównaniu do 2023 roku: 22-procentowy wzrost liczby zgłoszeń w ramach Medical Assistance oraz o ¼ więcej szkód uszkodzenia lub utraty bagażu. Warto zauważyć, że rośnie popularność ubezpieczenia w razie odwołania podróży. W maju tego roku odnotowaliśmy o 23 proc. więcej przypadków wykorzystania tego ubezpieczenia – podsumowuje Anna Czaplicka, kierownik Platformy Medycznej Mondial Assistance.

 

W kraju…

Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na preferencje turystyczne Polaków. Wielu z nich zaczęło doceniać uroki turystyki krajowej, wybierając miejsca takie jak Mazury, Bieszczady czy polskie wybrzeże. Trend ten utrzymuje się, a lokalne destynacje zyskują na popularności.

Coraz popularniejsze stają się też mikrowycieczki lub tzw. staycation, kiedy w ramach czasu wolnego zostajemy w domu, ale zwiedzamy bliską okolicę, również wybierając aktywności takie jak trekking, wycieczki rowerowe czy sporty wodne.

 

… i za granicą

– Niezmiennie miejsca takie jak Turcja, Grecja, Egipt, Włochy i Hiszpania cieszą się dużą popularnością wśród Polaków. Jednocześnie stale rośnie zainteresowanie dalekimi wyjazdami – tutaj prym wiodą: USA, Japonia i Korea. Dość powiedzieć, że w porównaniu z majem 2023 roku liczba zgłoszeń z krajów Dalekiego Wschodu wzrosła dwukrotnie. Do łask wraca Tunezja, jako kierunki wypoczynku nadal wysoko plasują się Tajlandia i Indonezja – dodaje Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.

 

Himalaje – osobna kategoria

Zdecydowanie rośnie również zainteresowanie podróżami w Himalaje. Tym bardziej, że maj to środek sezonu wspinaczkowego w Himalajach! W ciągu ostatniego miesiąca konsultanci Mondial Assistance tylko z Nepalu odebrali łącznie 20 zgłoszeń.

Takie wyjazdy wymagają od nas organizacji, co wiąże się m.in. z potrzebą kompleksowych przygotowań i ubezpieczeń. O czym powinniśmy pamiętać?

 

  1. Długość wyjazdu nie ma znaczenia – ubezpieczenie powinniśmy mieć zawsze

Planując wyjazd na długi weekend zawsze warto wykupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne. Przy krótkich wyjazdach jest ono nawet niekiedy ważniejsze, ponieważ mamy tylko kilka dni, kiedy z reguły sporo się przemieszczamy i jeśli cokolwiek się wydarzy, to ubezpieczyciel może sprawić, że nasz wyjazd wciąż był dobrze spędzonym czasem.

 

– Mondial Assistance stale podnosi poziom obsługi i wiedzy serwisów mobilnych, które pomagają klientom w drodze i z roku na rok rośnie odsetek napraw dokonywanych na miejscu, dzięki czemu po naprawie można kontynuować jazdę własnym środkiem transportu. Dodatkowo dzięki zespołowi „Phone Fix”, czyli mechaników, którzy naprawiają samochody przez telefon często po 10 minutach nasi klienci mogą kontynuować podróż. Kierowcy bardzo cenią takie rozwiązanie, tym bardziej że aż 70 proc. wszystkich zgłoszeń w kraju podczas długich weekendów związanych było z awarią auta – komentuje Lidia Sulewska, kierownik Działu Assistance Motoryzacyjnego Mondial Assistance.

 

  1. Warto sprawdzać zakres ubezpieczenia

Planując aktywności warto się upewnić, że polisa obejmuje sporty, które zamierzamy uprawiać, w tym ew. aktywności wysokiego ryzyka lub ekstremalne. Warto sprawdzić, czy zakres ubezpieczenia pokrywa koszty leczenia związane z wypadkami podczas takich aktywności jak m.in. wspinaczka, narciarstwo czy nurkowanie. Jeśli wybieramy się w wysokie góry, gdzie akcja ratunkowa może być skomplikowana i kosztowna, lub do krajów, gdzie koszty leczenia są wysokie musimy pamiętać o odpowiednio wysokiej sumie ubezpieczenia.

Każdy wyjazd jest inny i jeśli nie czujemy się dobrze przy doborze zakresu, warto skonsultować to z agentem ubezpieczeniowym.

 

  1. Ubezpieczenie wyjazdów zagranicznych

Wybierając się za granicę, istotne jest wykupienie polisy obejmującej koszty leczenia za granicą (w krajach EU pomaga karta EKUZ, ale nie jest wystarczająca), transport medyczny oraz ochronę w przypadku odwołania lub skrócenia wyjazdu.

Długie weekendy oraz okolice różnych świąt często oznaczają zwiększony ruch na lotniskach, co może prowadzić do opóźnień lub odwołań lotów, ale także do utrudnień w konsekwencji różnych zdarzeń losowych. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na zakres ochrony dotyczący rozszerzenia o opóźnienie lub przerwanie podróży po jej rozpoczęciu. Zakres ochrony np. Allianz Moja Podróż obejmuje konkretne zdarzenia, jak: zachorowanie współuczestnika podróży, kwarantanna, brak zgody przewoźnika na wejście ze względu na podejrzenie choroby zakaźnej, opóźnienie ze strony przewoźnika o co najmniej 24 godziny np. z uwagi na warunki pogodowe (jednak nie związane ze zwiększonym ruchem np. ovebooking).

 

Dodatkowo przy krótkich wyjazdach często zabieramy tylko niezbędne rzeczy, ale ich utrata może być problematyczna. Ubezpieczenie bagażu zapewni odszkodowanie w przypadku zgubienia, uszkodzenia lub kradzieży rzeczy osobistych.

 

– Przed nami wakacje, czas krótszych i dłuższych wyjazdów. Warto pamiętać, że dobre ubezpieczenie stanowi tylko niewielką część całego kosztu wyjazdu, a może „uratować” nam wyjazd, gdy naprawdę będziemy w potrzebie – zapewnia prezes Piotr Ruszowski.

 

 

Grupa Mondial Assistance: interwencja co 2 sekundy w każdym miejscu świata

Jesteśmy międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. To część naszego know-how, które uzupełnia doświadczenie z ponad 20 lat istnienia w Polsce. Od lat pracujemy na sukces wielu znanych Ci firm – również tych największych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.