Komunikaty PR

Pomimo rosnącej inflancji Polacy nie rezygnują z podróżowania

2022-11-09  |  13:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, wiodąca wyszukiwarka tanich lotów i firma traveltech, wraz z agencją badawczą Stem/Mark spytały mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polaków, o ich podejście do podróżowania i plany na najbliższe miesiące. Okazuje się, że na przestrzeni ostatnich 6 lat około 30% respondentów miała okazję udać się na zagraniczne wakacje co najmniej 5 razy. Choć rosnąca inflacja znacznie wpływa na kondycję domowego budżetu, to 54% respondentów z Polski przyznaje, że nie ma zamiaru zrezygnować z podróżowania, natomiast będzie wybierać bardziej przyjazne dla portfela kierunki lub skróci czas pobytu za granicą. Polacy w ramach oszczędności deklarują chęć ograniczenia  konsumpcji, a także zmiany nawyków żywieniowych.

 

Czy rosnąca inflacja wpłynie na wakacyjne plany Polaków?

Wyniki badań przeprowadzone przez agencję Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wskazują, że w ciągu ostatnich 6 lat ponad 30% respondentów z Polski wyjechała na zagraniczne wakacje co najmniej 5 razy. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej i rosnącej inflacji niemal 54% Polaków w najbliższych miesiącach nie ma zamiaru zrezygnować z podróżowania - zamiast tego, będzie wybierać tańsze destynacje bądź szukać jeszcze tańszych połączeń lotniczych, korzystając np. z travel hacków. 11% ankietowanych skróci czas pobytu na miejscu, z kolei ponad 18% będzie podróżować tam, gdzie chce, mimo trudnej sytuacji gospodarczej. Wyniki badania Kiwi.com wskazują, że w tej grupie najbardziej zdeterminowane do podróżowania są osoby w wieku 45-59 lat  (23%).

 

Jak Polacy oszczędzają na wakacje?

Kiwi.com wskazuje, że na pytanie “Jak byś oszczędzał/ła, aby móc pozwolić sobie na zagraniczny wyjazd?” ponad 18% ankietowanych mężczyzn zadeklarowało, że nie musi oszczędzać, aby móc podróżować. Co ciekawe, podobnej odpowiedzi udzieliło jedynie nieco ponad 12% kobiet.

Najwięcej ankietowanych (niemal 50%), w tym ponad 53% kobiet i 43% mężczyzn, w ramach sposobu na oszczędzanie na pierwszym miejscu wskazało ograniczenie spotkań towarzyskich w lokalach na mieście, a zamiast tego organizowanie ich w domowym zaciszu.

Niemal 37% ankietowanych w wieku 18-29 lat, ograniczyłaby zakup najnowszej technologii sprzętu elektronicznego (smartphony, tablety, laptopy itp.), korzystając dłużej z tego, co już ma. Również w tej grupie wiekowej najwięcej osób deklaruje zmianę nawyków żywieniowych - lunch w restauracji zamieniliby na ten przygotowany w domu.

Na upcycling, czyli korzystanie z tego, co już posiadamy w nowy, inny i ulepszony sposób zamiast kupowania nowych rzeczy wskazało ponad 31% respondentów z Polski.

 

Najpopularniejsze kierunki i renesans dalekich podróży

Dane Kiwi.com potwierdzają, że następuje ożywienie dalekich, międzykontynentalnych podróży również do tych krajów w regionie Azji, które dotąd z powodu COVID-19 były raczej zaniedbane przez turystów, jak choćby Tajlandia, Wietnam czy Indie. Wśród najchętniej wybieranych, dalekich krajów, do których polscy użytkownicy już zarezerwowali podróż na 2023 rok znalazły się Zjednoczone Emiraty Arabskie, a za nimi Tajlandia, USA, Wietnam i Malediwy. W 2022 r. średnia cena biletów lotniczych wynosi około 516 EURO, podczas gdy osoby, które już dokonały rezerwacji na podróż w 2023 zapłaciły średnio 339 EURO - o 170 EURO mniej.

*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022  roku.

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1500 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji pod kątem tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć. W tym celu dziennie wykonuje on 2 miliardy kontroli cen w 95% globalnych zasobów lotniczych.
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 50 000 miejsc.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej Biuro prasowe
2024-07-23 | 13:00

Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej

  Bezpieczeństwo dzieci podczas podróży jest priorytetem nie tylko dla rodziców, ale i dla całej branży hotelarskiej. Jak przypomina Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, w
Podróże Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi
2024-07-22 | 17:00

Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi

Kompleks hotelowo-rekreacyjny, Termy Karkonosze Resort & Spa to oaza spokoju i równowagi, skomponowana z dwóch unikatowych stref – kameralnych willi
Podróże Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży
2024-07-22 | 12:00

Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży

To nie pierwszy rok, kiedy trend coolcationing jest widoczny wśród podróżujących, w tym m.in z Polski. Jednak rekordowe wysokie temperatury za oknem,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.