Komunikaty PR

Pomimo rosnącej inflancji Polacy nie rezygnują z podróżowania

2022-11-09  |  13:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, wiodąca wyszukiwarka tanich lotów i firma traveltech, wraz z agencją badawczą Stem/Mark spytały mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polaków, o ich podejście do podróżowania i plany na najbliższe miesiące. Okazuje się, że na przestrzeni ostatnich 6 lat około 30% respondentów miała okazję udać się na zagraniczne wakacje co najmniej 5 razy. Choć rosnąca inflacja znacznie wpływa na kondycję domowego budżetu, to 54% respondentów z Polski przyznaje, że nie ma zamiaru zrezygnować z podróżowania, natomiast będzie wybierać bardziej przyjazne dla portfela kierunki lub skróci czas pobytu za granicą. Polacy w ramach oszczędności deklarują chęć ograniczenia  konsumpcji, a także zmiany nawyków żywieniowych.

 

Czy rosnąca inflacja wpłynie na wakacyjne plany Polaków?

Wyniki badań przeprowadzone przez agencję Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wskazują, że w ciągu ostatnich 6 lat ponad 30% respondentów z Polski wyjechała na zagraniczne wakacje co najmniej 5 razy. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej i rosnącej inflacji niemal 54% Polaków w najbliższych miesiącach nie ma zamiaru zrezygnować z podróżowania - zamiast tego, będzie wybierać tańsze destynacje bądź szukać jeszcze tańszych połączeń lotniczych, korzystając np. z travel hacków. 11% ankietowanych skróci czas pobytu na miejscu, z kolei ponad 18% będzie podróżować tam, gdzie chce, mimo trudnej sytuacji gospodarczej. Wyniki badania Kiwi.com wskazują, że w tej grupie najbardziej zdeterminowane do podróżowania są osoby w wieku 45-59 lat  (23%).

 

Jak Polacy oszczędzają na wakacje?

Kiwi.com wskazuje, że na pytanie “Jak byś oszczędzał/ła, aby móc pozwolić sobie na zagraniczny wyjazd?” ponad 18% ankietowanych mężczyzn zadeklarowało, że nie musi oszczędzać, aby móc podróżować. Co ciekawe, podobnej odpowiedzi udzieliło jedynie nieco ponad 12% kobiet.

Najwięcej ankietowanych (niemal 50%), w tym ponad 53% kobiet i 43% mężczyzn, w ramach sposobu na oszczędzanie na pierwszym miejscu wskazało ograniczenie spotkań towarzyskich w lokalach na mieście, a zamiast tego organizowanie ich w domowym zaciszu.

Niemal 37% ankietowanych w wieku 18-29 lat, ograniczyłaby zakup najnowszej technologii sprzętu elektronicznego (smartphony, tablety, laptopy itp.), korzystając dłużej z tego, co już ma. Również w tej grupie wiekowej najwięcej osób deklaruje zmianę nawyków żywieniowych - lunch w restauracji zamieniliby na ten przygotowany w domu.

Na upcycling, czyli korzystanie z tego, co już posiadamy w nowy, inny i ulepszony sposób zamiast kupowania nowych rzeczy wskazało ponad 31% respondentów z Polski.

 

Najpopularniejsze kierunki i renesans dalekich podróży

Dane Kiwi.com potwierdzają, że następuje ożywienie dalekich, międzykontynentalnych podróży również do tych krajów w regionie Azji, które dotąd z powodu COVID-19 były raczej zaniedbane przez turystów, jak choćby Tajlandia, Wietnam czy Indie. Wśród najchętniej wybieranych, dalekich krajów, do których polscy użytkownicy już zarezerwowali podróż na 2023 rok znalazły się Zjednoczone Emiraty Arabskie, a za nimi Tajlandia, USA, Wietnam i Malediwy. W 2022 r. średnia cena biletów lotniczych wynosi około 516 EURO, podczas gdy osoby, które już dokonały rezerwacji na podróż w 2023 zapłaciły średnio 339 EURO - o 170 EURO mniej.

*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022  roku.

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1500 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji pod kątem tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć. W tym celu dziennie wykonuje on 2 miliardy kontroli cen w 95% globalnych zasobów lotniczych.
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 50 000 miejsc.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.