Komunikaty PR

Pomimo rosnącej inflancji Polacy nie rezygnują z podróżowania

2022-11-09  |  13:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, wiodąca wyszukiwarka tanich lotów i firma traveltech, wraz z agencją badawczą Stem/Mark spytały mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polaków, o ich podejście do podróżowania i plany na najbliższe miesiące. Okazuje się, że na przestrzeni ostatnich 6 lat około 30% respondentów miała okazję udać się na zagraniczne wakacje co najmniej 5 razy. Choć rosnąca inflacja znacznie wpływa na kondycję domowego budżetu, to 54% respondentów z Polski przyznaje, że nie ma zamiaru zrezygnować z podróżowania, natomiast będzie wybierać bardziej przyjazne dla portfela kierunki lub skróci czas pobytu za granicą. Polacy w ramach oszczędności deklarują chęć ograniczenia  konsumpcji, a także zmiany nawyków żywieniowych.

 

Czy rosnąca inflacja wpłynie na wakacyjne plany Polaków?

Wyniki badań przeprowadzone przez agencję Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wskazują, że w ciągu ostatnich 6 lat ponad 30% respondentów z Polski wyjechała na zagraniczne wakacje co najmniej 5 razy. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej i rosnącej inflacji niemal 54% Polaków w najbliższych miesiącach nie ma zamiaru zrezygnować z podróżowania - zamiast tego, będzie wybierać tańsze destynacje bądź szukać jeszcze tańszych połączeń lotniczych, korzystając np. z travel hacków. 11% ankietowanych skróci czas pobytu na miejscu, z kolei ponad 18% będzie podróżować tam, gdzie chce, mimo trudnej sytuacji gospodarczej. Wyniki badania Kiwi.com wskazują, że w tej grupie najbardziej zdeterminowane do podróżowania są osoby w wieku 45-59 lat  (23%).

 

Jak Polacy oszczędzają na wakacje?

Kiwi.com wskazuje, że na pytanie “Jak byś oszczędzał/ła, aby móc pozwolić sobie na zagraniczny wyjazd?” ponad 18% ankietowanych mężczyzn zadeklarowało, że nie musi oszczędzać, aby móc podróżować. Co ciekawe, podobnej odpowiedzi udzieliło jedynie nieco ponad 12% kobiet.

Najwięcej ankietowanych (niemal 50%), w tym ponad 53% kobiet i 43% mężczyzn, w ramach sposobu na oszczędzanie na pierwszym miejscu wskazało ograniczenie spotkań towarzyskich w lokalach na mieście, a zamiast tego organizowanie ich w domowym zaciszu.

Niemal 37% ankietowanych w wieku 18-29 lat, ograniczyłaby zakup najnowszej technologii sprzętu elektronicznego (smartphony, tablety, laptopy itp.), korzystając dłużej z tego, co już ma. Również w tej grupie wiekowej najwięcej osób deklaruje zmianę nawyków żywieniowych - lunch w restauracji zamieniliby na ten przygotowany w domu.

Na upcycling, czyli korzystanie z tego, co już posiadamy w nowy, inny i ulepszony sposób zamiast kupowania nowych rzeczy wskazało ponad 31% respondentów z Polski.

 

Najpopularniejsze kierunki i renesans dalekich podróży

Dane Kiwi.com potwierdzają, że następuje ożywienie dalekich, międzykontynentalnych podróży również do tych krajów w regionie Azji, które dotąd z powodu COVID-19 były raczej zaniedbane przez turystów, jak choćby Tajlandia, Wietnam czy Indie. Wśród najchętniej wybieranych, dalekich krajów, do których polscy użytkownicy już zarezerwowali podróż na 2023 rok znalazły się Zjednoczone Emiraty Arabskie, a za nimi Tajlandia, USA, Wietnam i Malediwy. W 2022 r. średnia cena biletów lotniczych wynosi około 516 EURO, podczas gdy osoby, które już dokonały rezerwacji na podróż w 2023 zapłaciły średnio 339 EURO - o 170 EURO mniej.

*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022  roku.

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1500 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji pod kątem tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć. W tym celu dziennie wykonuje on 2 miliardy kontroli cen w 95% globalnych zasobów lotniczych.
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 50 000 miejsc.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.