Komunikaty PR

Prawdziwe włoskie wakacje w regionie Emilia Romania

2024-04-12  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Jasińska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/

Z Polski do Emilii Romanii bardzo łatwo można dostać się samolotem z Warszawy, Wrocławia, Katowic i Krakowa lub samochodem. Co roku region odwiedza ponad 14 milionów turystów: 73,5% stanowią Włosi, 26,5 % stanowią turyści zagraniczni. 

- Polski rynek okazuje się bardzo obiecujący dla naszej turystyki, co potwierdzają również dane za 2023 r., które wskazują na wzrost noclegów z Polski o ponad 30% w porównaniu z rokiem poprzednim. Polacy najczęściej odwiedzają nas w okresie od maja do września,  a ich ulubionymi miejscem jest Wybrzeże Adriatyckie oraz Bolonia – mówi Andrea Corsini, Członek Rady ds. Mobilności, Transportu, Infrastruktury, Turystyki i Handlu regionu Emilia Romania.

Nowe nadmorskie promenady i plaże
z certyfikatem zielonej i błękitnej flagi

Wybrzeże Adriatyku w Emilii Romanii to aż 110 km plaż i wiele z nich jest dostosowanych tematycznie do zróżnicowanych wymagań turystów, dając im możliwość spędzania urlopu w ich ulubiony sposób, z rodziną i przyjaciółmi - również z czworonożnymi. Dlatego polskich turystów czeka tam prawdziwe wakacyjne dolce vita - z gwarancją słońca, pięknych widoków, mnóstwem atrakcji dla każdego oraz fantastycznym jedzeniem. 

Nad wschodnim Adriatykiem panują idealne warunki na rodzinne wakacje z dziećmi. Szerokie, piaszczyste plaże, płytka woda i obecność doświadczonych ratowników sprawiają, że nawet najmłodsi mogą bezpiecznie cieszyć się czasem spędzonym na pluskaniu się w wodzie. 10 plaż zostało oznaczonych zieloną flagą, co oznacza, że wyróżniają się szczególną troską o bezpieczeństwo oraz oferują dodatkowe udogodnienia dla rodzin z dziećmi w postaci placów zabaw. Aż 9 plaż zostało uhonorowanych prestiżowym wyróżnieniem - błękitną flagą. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie nagród przyznawanych plażom działającym zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

W ciągu ostatniej dekady plaże i wiele elementów infrastruktury takich jak hotele i połączenia komunikacyjne, znacznie poprawiły standard i zyskały na renomie. Aktualnie w Rimini znajdują się hotele 5* i w 4* oraz nowy transfer z lotniska prosto na plażę w Riccione o nazwie „Metro mare”. Powstały tu również nowoczesne wersje kempingów, czyli glampingi takie jak Villagio del sole w Riccione i Rimini.

Plaże to jednak nie wszystko, odnowiona została cała infrastruktura wokół nich. Nowe promenady wzdłuż nadmorskich kurortów w Emilii Romanii tworzą relaksującą atmosferę, a otaczająca je zieleń sprawia, że droga na plażę jest jeszcze bardziej przyjemna.

Od Lidi Ferraresi w północnej części Wybrzeża Romanii aż do Cattolica, 10 nadbrzeżnych promenad zyskało nowe i przyjazne dla środowiska oblicze. Łącznie znajduje się tutaj ponad 1430 kąpielisk. Na przebudowę 10 promenad od 2018 roku zostało przeznaczone około 32 milionów euro. Gminy: Riccione, San Mauro Mare, Bellaria i Cattolica zmodernizowały swoje deptaki w duchu eko. W Comacchio, Rawennie, Cesenatico oraz części Rimini wciąż trwają renowacje, zaś miasteczko Igea Marina jest w początkowej fazie przebudowy.

Atrakcje przez cały rok

Niezależnie od pory roku na odwiedzających Emilię Romanię na dłuższy pobyt lub krótszy wypad oprócz uroków Wybrzeża Adriatyku, czekają też malownicze miasta i miasteczka, parki naturalne, parki rozrywki oraz cały wachlarz możliwości uprawnia różnych sportów zarówno wodnych jak i lądowych oraz kalendarz wypełniony większymi i mniejszymi wydarzeniami tematycznymi związanymi z tym, z czego słynie ten bogaty region: motoryzacją, sportem, kulturą, sztuką, historią, muzyką i doskonałym jedzeniem oraz winem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.