Komunikaty PR

Refleksja na temat ekologii również wśród turystów

2022-04-28  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Gondek
SAROTA PR

al. płk. Beliny-Prażmowskiego 69/7
31-514 Kraków
anna.gondek|sarota.pl | |anna.gondek|sarota.pl
+48 570 909 177
www.sarota.pl

Świadomość zmian klimatycznych i wpływu człowieka na środowisko systematycznie wzrasta. 82% Polaków deklaruje, że dba o ekologię. Idee związane z ruchem zero waste przenikają do życia codziennego: konsumpcji, zakupów. Coraz częściej ekologią zainteresowani są również turyści. Globalnie aż 81% z nich uważa, że kluczowe stało się podróżowanie w sposób zrównoważony.

Urlop od ekologii?

Rozwój turystyki doprowadził do problemów ze środowiskiem w wielu zakątkach świata. Wakacje, kojarzone z odpoczynkiem, dla niektórych stanowiły pretekst do przerwy w segregacji odpadów, łamania zakazów obowiązujących w parkach narodowych czy gromadzenia pamiątek pochodzących z nielegalnych źródeł. Na szczęście trendy związane ze eko podróżowaniem (slow‚ responsible, sustainable travel) w ostatnich latach intensywnie się rozwijają. Aż dwie trzecie turystów (61%) twierdzi, że pandemia zachęciła ich do bardziej zrównoważonego podróżowania. Miesiące zamknięcia skłoniły do refleksji i chęci wprowadzania pozytywnych zmian w życiu codziennym.

Lokalność, szacunek i współpraca

trzy czwarte podróżujących (73%) chce doświadczać autentycznej lokalnej kultury.  To właśnie szacunek do tradycji kraju oraz jego środowiska naturalnego są kluczowe dla eko-podróżowania. Aby wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów branża turystyczna inwestuje w rozwiązania przyjazne dla środowiska. 3 na 4 partnerów noclegowych Booking.com twierdzi, że wdrożyło w swoich obiektach działania zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju (segregacja odpadów, sprzątanie tylko w razie potrzeby, sensory ograniczające zużycie prądu). Firma Boataround, oferująca platformę do rezerwacji łodzi online, podjęła współpracę z organizacją pozarządową Sailors for Sustainability i edukuje turystów na temat proekologicznych zachowań. W roku 2022 przedstawiciele platformy planują kontrolę portów i ich wpływu na lokalny ekosystem. Głównym celem będzie wsparcie obsługi we wdrażaniu odnawialnych źródeł energii.

Łodzie z panelami słonecznymi

Troska o środowisko naturalne coraz częściej towarzyszy również żeglarzom. Jedna na cztery łodzie rezerwowane przez platformę Boataround jest wyposażona w ekologiczne rozwiązania takie jak na przykład specjalne zbiorniki na odpady i generatory wiatru. W Grecji czy na Karaibach co druga żaglówka posiada panele słoneczne.

Zainteresowanie ekologicznymi rozwiązaniami wśród klientów systematycznie rośnie. Część turystów obawia się wyższych kosztów wynajmu ekologicznych łodzi. Jednak te wyposażone w panele słoneczne wcale nie są droższe niż standardowe. W najbliższych latach możemy spodziewać się wzrostu popularności także innych przyjaznych dla środowiska rozwiązań, np. generatorów wiatrowych. Coraz częściej są one montowane w nowych łodziach – podkreśla Pavel Pribiš, założyciel i CEO platformy Boataround.

Źródła:

  • Badanie Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w dniach 3-5 stycznia 2022 r.
  • Booking.com 2021 Sustainable Travel Report

O Boataround

Boataround to największa na świecie platforma rezerwacji i wynajmu łodzi online. Założona w 2016 roku przez Janę Escher i Pavla Pribiša firma działa w 71 krajach. Serwis internetowy i pomoc dla klientów są dostępne w 26 językach, w tym w języku polskim. Platforma łączy ponad 2 tys. firm czarterowych i właścicieli łodzi z wynajmującymi, oferując 27 tys. jachtów w 1,4 tys. lokalizacji. Zapewnia gwarancję najniższej ceny, lokalne opcje płatności i elastyczne warunki rezerwacji, współpracuje m.in. z grupą ubezpieczeniową ERGO, aby zapewniać klientom szeroką formę ochrony. Boatraround notuje najwyższe w branży oceny obsługi klienta (4,8/5 według Trustpilot).

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: SAROTA PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.