Komunikaty PR

Rozpoczyna się odliczanie do Konferencji EuroVelo i Turystyki Rowerowej 2023

2023-10-09  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

Izmir, czyli serce Turcji Egejskiej ze wspaniałym wybrzeżem, urokliwymi nadmorskimi miasteczkami, niezwykłymi krajobrazami przyrodniczymi i majestatycznymi starożytnymi miastami zaczyna odliczać dni do Konferencji EuroVelo (Europejska Sieć Szlaków Rowerowych) i Turystyki Rowerowej 2023.

Konferencja EuroVelo i Turystyki Rowerowej, która odbędzie się w dniach 11-13 października 2023 roku w Izmirze, jednym z najbardziej przyjaznych rowerzystom miast w Türkiye (Turcji) zgromadzi przedstawicieli branży w celu rozwoju turystyki rowerowej w całej Europie. Uczestnicy konferencji zostaną zaproszeni do Izmiru, pierwszego tureckiego miasta, które stanowi część trasy EuroVelo 8 zwanej Szlakiem Śródziemnomorskim, gdzie będą mogli skorzystać z oferty hoteli wyróżnionych certyfikatem „Przyjazny Rowerom”.

Konferencja EuroVelo i Turystyki Rowerowej 2023 organizowana jest pod patronatem Ministerstwa Kultury i Turystyki Turcji, Tureckiej Agencji Promocji i Rozwoju Turystyki (TGA) oraz Europejskiej Federacji Cyklistów (ECF), we współpracy z lokalnymi podmiotami oraz gminą metropolitalną Izmiru. Koncentrując się na rozwoju i przyszłości zrównoważonej turystyki rowerowej, konferencja gromadzi wszystkich przedstawicieli tego sektora, w tym ekspertów od turystyki rowerowej, przedstawicieli międzynarodowych stowarzyszeń kolarskich, organizatorów wycieczek rowerowych, delegatów uniwersytetów i środowisk akademickich, władze urzędów publicznych i sektora turystycznego oraz firmy świadczące usługi zakwaterowania i transportu publicznego.

Program konferencji skupiony jest wokół dziedzictwa kulturowego i bogactwa doświadczeń

W programie Konferencji EuroVelo i Turystyki Rowerowej 2023, której hasłem jest „Jazda na rowerze: Nowe spojrzenie na dziedzictwo”, zaplanowano panele i dyskusje służące wymianie wiedzy. Agenda obejmuje sesje, warsztaty i wydarzenia towarzyskie, które pozwolą zapoznać się z siecią tras i ofertą turystyki rowerowej, promując najlepsze praktyki w tej dziedzinie oraz zachęcając uczestników do refleksji nad rolą rowerzystów w kształtowaniu dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego.

Konferencję w dniu 11 października rozpocznie specjalne wydarzenie w Historycznej Fabryce Gazu Węglowego, czyli jednym z najważniejszych zabytków budownictwa przemysłowego w Izmirze. Natomiast najważniejsi prelegenci spotkają się w hotelu Swissotel Büyük Efes podczas inspirujących sesji drugiego dnia imprezy.

W trakcie panelu „Jazda na rowerze: Nowe spojrzenie na dziedzictwo” Alex Crevar, ceniony dziennikarz oraz Pınar Pinzuti, organizatorka wydarzenia Fancy Women Bike Ride i Dyrektor Targów Turystyki Rowerowej we włoskiej firmie Bikenomist, podzielą się swoimi pomysłami i doświadczeniami dotyczącymi wykorzystania roweru jako najlepszego środka do odkrywania dziedzictwa kulturowego różnych kierunków turystycznych.

Podczas sesji plenarnej „Wprowadzenie turystyki rowerowej do agendy politycznej”, Dr Elif Balcı Fisunoğlu, pełniąca obowiązki Dyrektora Generalnego Tureckiej Agencji Promocji i Rozwoju Turystyki (TGA), Jill Warren, Dyrektor Generalna Europejskiej Federacji Cyklistów (ECF) oraz Michael Cramer, były członek Parlamentu Europejskiego, podzielą się swoimi spostrzeżeniami, w jaki sposób uwzględnić turystykę rowerową w agendzie politycznej na szczeblu krajowym i międzynarodowym, aby zwiększyć zaangażowanie wokół tego tematu. Podczas panelu omówiona zostanie strategia polityki turystyki rowerowej, która skupi się na zrównoważonym rozwoju tego sektora.

Wymiana doświadczeń podczas sesji tematycznych

W trakcie Konferencji EuroVelo i Turystyki Rowerowej 2023 odbędą się też równoległe sesje tematyczne. Pierwsza z nich „Produkty dla rowerzystów promujące dziedzictwo: lekcje z całej Europy” przedstawi kilka najlepszych europejskich praktyk dotyczących odkrywania historii i kultury na dwóch kółkach. Sesja „Rowerem ku naturze: Między wykorzystaniem a ochroną” przedstawi na przykładach z różnych państw jak odpowiednia infrastruktura dla rowerzystów umożliwia dostęp do obszarów naturalnych, nie wpływając na bioróżnorodność i ekosystemy.

Sesja „Strategie marketingowe w celu przyciągnięcia nowych (i większej liczby) rowerzystów” poświęcona będzie pomysłom na wykorzystanie narzędzi marketingowych do promowania roweru jako integralnej części życia każdego człowieka. Podczas interaktywnego wykładu „Narzędzia do komunikacji turystyki rowerowej i dziedzictwa kulturowego”, zostaną omówione przykłady z Europy, jak różne media tj. przewodniki, programy telewizyjne, gry i aplikacje, łączą jazdę na rowerze z promocją dziedzictwa kulturowego, zachęcając odbiorców do odkrywania wybranych atrakcji podczas wycieczek na dwóch kółkach.

Dyskusja w czasie panelu „Miejsca przyjazne rowerzystom: Jak poprawić dostęp do zabytków?" zaprezentuje doświadczenia i perspektywy różnych krajów odnoszące się do tego, że wysokiej jakości usługi mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia idealnego połączenia turystyki rowerowej z dziedzictwem kulturowym. Natomiast podczas sesji „Sieci tras rowerowych: Łącznik między dziedzictwem obszarów wiejskich i miejskich” podkreślona zostanie rola dobrze rozwiniętych sieci tras rowerowych w dostępie do głównych atrakcji turystycznych, a także sposób ich planowania.

Ostatniego dnia Konferencji EuroVelo i Turystyki Rowerowej 2023 uczestnicy odwiedzą najważniejsze miejsca na trasie EuroVelo 8, czyli tzw. Szlaku Śródziemnomorskim, w tym jej część przebiegającą przez Izmir. Podczas tych wizyt będą mieli okazję zwiedzić region oraz zapoznać się z projektami, infrastrukturą i usługami przyjaznymi dla rowerzystów.

Więcej informacji na temat konferencji można znaleźć na stronie: https://www.euroveloconferenceizmir.com/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Synertime
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.