Komunikaty PR

Są rekordy! Podsumowanie roku na wrocławskim lotnisku

2020-01-09  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

W 2019 roku port obsłużył ponad 3,5 miliona pasażerów, a we Wrocławiu zadebiutował nowy przewoźnik sieciowy, jeden z globalnych potentatów. Przedstawiamy pięć najważniejszych wydarzeń ubiegłego roku na lotnisku we Wrocławiu.

 

Wrocławskie lotnisko odnotowało w 2019 roku o 6% pasażerów więcej niż przed rokiem. Port obsłużył ponad 3 mln 548 tys. podróżnych. Oznacza to, że pobił swój zeszłoroczny rekord. Przypomnijmy: było to ponad 3 mln 347 tys. pasażerów – w porównaniu do poprzedniego roku przybyło więc blisko 200 tys. podróżnych.

Nasze prognozy na 2019 rok sprawdziły się bardzo dokładnie. Najważniejsze jest jednak to, że utrzymujemy stabilne tempo wzrostu. Cieszy nas również, że równomiernie rozwijają się wszystkie segmenty ruchu, a przewoźnicy systematycznie otwierają nowe połączenia – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

 

Wrocław w globalnej sieci

W przypadku połączeń regularnych największy wzrost (11,4%) odnotowali przewoźnicy sieciowi na trasach międzynarodowych. Najpopularniejsze pod względem liczby podróżnych okazały się rejsy na trasach do Frankfurtu i Monachium (oba kierunki obsługiwane przez Lufthansę) oraz na główne lotnisko Paryża (Air France). Ogromnym powodzeniem cieszyło się również połączenie do Amsterdamu, uruchomione w maju 2019 roku przez linie KLM. 

To połączenie okazało się strzałem w dziesiątkę, doskonale wpisując się w oczekiwania pasażerów. Mamy w tej chwili bezpośrednie rejsy do największych portów przesiadkowych w Europie, co ułatwia planowanie również dalszych, transkontynentalnych podróży z Wrocławia – podkreśla Dariusz Kuś.

W ostatnich trzech latach przewoźnicy co roku otwierali nowe połączenie z Wrocławia do jednego z europejskich hubów: w 2017 do Zurychu (SWISS), w 2018 do Paryża (Air France), a w ubiegłym roku do Amsterdamu (KLM). Natomiast w tym roku ruszy nowe połączenie do Oslo-Gardermoen, które uruchomią linie Norwegian, dysponujące rozbudowaną siatką połączeń, zarówno europejskich, w tym skandynawskich, jak i transatlantyckich.

Ofertę przewoźników sieciowych uzupełniają ponadto Kopenhaga (SAS), Düsseldorf (Eurowings, Grupa Lufthansy) oraz dwa kierunki obsługiwane przez PLL LOT: Tel Awiw oraz krajowe połączenie do Warszawy (na trasie na Lotnisko Chopina przybyło w tym roku 10,4% pasażerów, głównie w ruchu tranzytowym). Łącznie z oferty tradycyjnych linii skorzystało w 2019 roku ponad 800 tys. podróżnych.

 

Więcej podróżnych z tanimi liniami i biurami podróży

Największy udział w ruchu pasażerskim na wrocławskim lotnisku mają przewoźnicy niskokosztowi. Tanie linie obsłużyły w 2019 roku blisko 2,2 mln podróżnych, co oznacza wzrost o blisko 3% w porównaniu do 2018 roku. Warto podkreślić, że na trasach obsługiwanych przez przewoźników niskokosztowych w samolotach zajętych było średnio ok. 90% miejsc. Od sezonu letniego 2020 w siatce wrocławskiego lotniska pojawią się trzy nowe połączenia tanich linii: Zaporoże (Ukraina), Cagliari (Włochy, Sardynia) i Zadar (Chorwacja), a już od lutego do rozkładu wracają rejsy do Bari (Włochy południowe).

Natomiast z oferty biur podróży skorzystało w 2019 roku 542 tys. podróżnych, co oznacza wzrost aż o 11,5% w porównaniu z poprzednim rokiem. – To duży sukces, osiągnięty wbrew obecnym trendom rynkowym. Złożyło się na to kilka czynników: rosnąca oferta biura podróży TUI, stabilna oferta ITAKI, zwiększenie liczby rejsów i wydłużenie czarterowego sezonu zimowego, bogatsza oferta wycieczek do cieszącej się wielką popularnością Turcji oraz bardzo atrakcyjne kierunki egzotyczne, w tym przede wszystkim Zanzibar i Zjednoczone Emiraty Arabskie – mówi Michał Kozak, manager ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław.

Łącznie, na tegoroczną zimową siatkę połączeń wrocławskiego lotniska składa się: 38 kierunków niskokosztowych, 9 połączeń sieciowych oraz 8 czarterowych.

 

Pięć najważniejszych wydarzeń 2019 roku na wrocławskim lotnisku

  • W marcu lotnisko uruchomiło chatbota, czyli wirtualnego asystenta, który odpowiada na pytania podróżnych. Podpowiada m.in., jak dojechać do portu, pomaga znaleźć miejsce parkingowe na lotnisku, wysyła też powiadomienia o statusie danego rejsu. Wrocławski port wprowadził taką innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce. Chatbot został finalistą ogólnopolskiego konkursu Dobry Wzór, w którym wyróżnione są projekty innowacyjne, funkcjonalne i dobrze zaprojektowane.
  • W maju we Wrocławiu zadebiutował nowy przewoźnik – holenderskie linie KLM. Jeden z globalnych potentatów otworzył połączenie do Amsterdamu (na lotnisko Schiphol).
  • W lipcu 2019 lotnisko odnotowało najlepszy miesiąc w swojej historii, obsługując blisko 388 tys. pasażerów.
  • W listopadzie linie Norwegian ogłosiły otwarcie premierowego połączenia z Wrocławia na główne międzynarodowe lotnisko Oslo (Gardermoen). Zgodnie z zapowiedzią nowego przewoźnika, rejsy na tej trasie zostaną zainagurowane 30 marca.
  • W grudniu Port Lotniczy Wrocław obsłużył 20-milionowego pasażera, licząc od otwarcia obecnego, nowoczesnego terminalu w marcu 2012 roku.

 

 

 

http://airport.wroclaw.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy? Biuro prasowe
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki
Podróże Przewodnik MICHELIN 2025: 32 nowe restauracje prezentują mistrzostwo tureckiej g
2024-12-19 | 01:00

Przewodnik MICHELIN 2025: 32 nowe restauracje prezentują mistrzostwo tureckiej g

Podczas uroczystej ceremonii, która odbyła się w hotelu Four Seasons Bosphorus w Stambule, zaprezentowany został wybór restauracji na rok 2025 w nowym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.