Komunikaty PR

Siła leży w muzyce - najnowsze badanie ibis

2021-11-03  |  10:10
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.59 MB )

W jaki sposób muzyka pozwoliła przetrwać zaskakującą rzeczywistość ostatnich miesięcy? Jak zmieniły się nasze zwyczaje dotyczące słuchania muzyki? Jak wskazuje najnowsze badanie przeprowadzone na grupie tysiąca Polaków, dla 1/5 z nas muzyka była kluczowym elementem pomagającym odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Ponadto dla coraz większej grupy osób staje się nieodłącznym elementem codzienności. Badanie jest kontynuacją strategii marki w zakresie działań związanych z muzyką.

 

W badaniu wzięli udział miłośnicy muzyki z całej Europy, w tym grupa tysiąca słuchaczy z Polski. Celem ankiety było sprawdzenie, w jaki sposób słuchanie muzyki pomogło przetrwać trudną i zaskakującą rzeczywistość ostatnich miesięcy. Aż 63% badanych zaznacza, że dzisiaj spędza coraz więcej czasu z muzyką każdego dnia, wszędzie gdzie ma na to szansę. 28% ankietowanych twierdzi, że piosenki pomogły im przejść trudne momenty, a prawie 1/5 jest zdania, że muzyka była dla nich w tym czasie ważniejsza niż kiedykolwiek, przy czym najczęściej wskazują na to osoby po 65. roku życia. W ostatnich miesiącach więcej słuchamy utworów relaksujących (14% badanych), ale i smutnych (12%).

 

Siłę muzyki potwierdzają ankietowani z całej Europy. Jak wskazuje ibis, 1/3 badanych zwróciła się w stronę muzyki, by móc łatwiej przetrwać ostatnie miesiące. Ponad połowa polskich słuchaczy posiada specyficzne playlisty i utwory przygotowane pod wybrane nastroje. Dla 48% muzyka jest skutecznym poprawiaczem nastroju, a 45% słucha wybranych piosenek, by przywołać konkretne wspomnienia. Na pełny powrót koncertów na żywo czeka zaledwie 1/4 z nas.

 

Muzyka w znacznym stopniu wpływa na nasz nastrój, pozwala przywołać specyficzne wspomnienia, poczuć bliskość ukochanych osób czy wreszcie skutecznie poprawić humor. W ciągu ostatnich 18 miesięcy muzyka była dla ludzi ważniejsza niż kiedykolwiek. Dlatego, jako uwiecznienie tego wyjątkowego czasu, przygotowaliśmy specjalną playlistę uświetniającą powrót do normalności, a zarazem jako pamiątkę tych szczególnych chwil. Chcemy uhonorować rolę muzyki, jaką odgrywa dla nas każdego dnia – wyznaje James Wheatcroft SVP Marketing & Brands, Accor odpowiedzialny za komunikację marki ibis.

 

Jak wskazuje ibis, przeciętny dorosły Polak słucha średnio 5-6 godzin muzyki tygodniowo – często po to, by poprawić nastrój. Aż dla 86% ankietowanych konkretne piosenki potrafią drastycznie polepszyć humor w przypadku złego samopoczucia czy zmęczenia. Co więcej, w takich sytuacjach słuchacze przyznają się do słuchania ich nawet 14 razy w tygodniu. Najczęściej wybieranym gatunkiem w przypadku dobrego nastroju jest pop, z kolei muzyka rockowa pozwala większości pokonać chwile irytacji.

 

Nasze badanie, poza pokazaniem siły muzyki, potwierdza jej wpływ na podtrzymywanie kontaktów z bliskimi, co było szczególnie ważne. Muzyka łączy ludzi zarówno w dobrych, jak i złych momentach, a także pozwala poszerzać horyzonty. W przypadku braku koncertów coraz więcej osób eksperymentowało z nowymi dźwiękami – kwituje James Wheatcroft.

 

W ciągu ostatnich miesięcy, 22% badanych częściej słuchało radia, a co piąty Polak korzystał z gotowych playlist w serwisach streamingowych. Do eksperymentowania z nowymi gatunkami przyznaje się 17% słuchaczy.

 

Nie mam pojęcia, dlaczego w ciągu ostatnich miesięcy poczułam potrzebę powrotu do klasycznej radiowej muzyki z lat 70. – wyznaje Kasia Lins, wokalistka, kompozytorka i autorka tekstów. – Może to ze względu na melancholijny, nostalgiczny i spokojny wymiar tamtej epoki i pewnego rodzaju nadzieja widoczna w tekstach. W wielu z nich można znaleźć też konotacje z podróżowaniem, byciem w drodze, przemieszczaniem się, do czego każdy z nas na swój sposób tęsknił.

 

ibis wskazuje też, że najczęściej Polacy słuchają muzyki podczas jazdy samochodem (47%). Dla 40% osób jest ona źródłem rozładowania napięcia, 38% stara się zagłuszyć ciszę, 33% zatraca się w świecie fantazji i marzeń, a 31% dzięki muzyce wraca do dawnych wspomnień. Badanie zostało zlecone przez markę ibis, a dzięki otrzymanym wynikom powstanie lista utworów z całej Europy, które pomogły ludziom przetrwać pandemię.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.