Sopockie Perły 2021 rozdane - branża stawia na różnorodność i oryginalność ofert
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
W czwartek 9 grudnia w hotelu Sheraton w Sopocie odbyła się Gala Finałowa wręczenia nagród w trzeciej edycji konkursu branży turystycznej Sopockie Perły 2021. Spośród 52 konkursowych zgłoszeń w pięciu kategoriach: Pro Eko, Kulinaria, Pobyt, Debiut i Wydarzenie Kapituła Konkursowa wyłoniła pięciu laureatów.
Do trzeciej edycji konkursu „Sopockie Perły” wpłynęła rekordowa liczba zgłoszeń. Aż 52 firmy i instytucje stanęły do walki o tytuł Sopockiej Perły. Wśród kandydatów znalazły się restauracje, kawiarnie, hotele, apartamenty, fundacje, wypożyczalnie rowerów, wytwórnie biżuterii, a nawet przedstawiciel sektora ubezpieczeniowego.
- W tegorocznym konkursie zebraliśmy najwyższą w historii Pereł liczbę zgłoszeń. Wszystkie okazały się bardzo ciekawe, dlatego wybór laureatów był niełatwy - komentuje Anna Golec-Mastroianni, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej. - Nasz konkurs pokazuje, że w Sopocie wiele się dzieje i mimo pandemii branża turystyczna prężnie się rozwija. Ta nagroda jest także po to, aby zintegrować sopocką branżę. Pokazuje, że naszą siłą jest różnorodność oferty, co doskonale wskazuje konkurs Sopockie Perły.
Kapituła konkursowa przy wyborze laureatów brała pod uwagę spójność zgłoszonych projektów z wizerunkiem Miasta Sopotu oraz jakość i oryginalność działań.
Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach
Najpopularniejszą kategorią konkursową okazał się Pobyt, który przyciągnął aż 14 zgłaszających. Pod uwagę brana była wyjątkowość oferty pobytowej - jej różnorodność, unikatowe cechy, zakres. Zwycięzcą w tej kategorii zostało Sopotorium Medical Resort. Drugie miejsce otrzymał Sofitel Grand Sopot, a trzecie - Sanhaus Apartments.
W kategorii Kulinaria, na którą wpłynęło 12 zgłoszeń z sopockich restauracji i kawiarni, pierwsze miejsce przypadło restauracji Fisherman. Drugie miejsce zajęła Stacja Sopot, a trzecie - restauracja Brat Łata. W tej kategorii zostały docenione oferty, które w wyjątkowy sposób podkreślają swoją regionalność, podążają za trendami, a przy tym wykorzystują produkty lokalne i sezonowe.
W kategorii Wydarzenie, w której o głosy i uznanie jury walczyło 10 projektów z zakresu kultury i sportu, na pierwsze miejsce na podium wskoczyły Międzynarodowe zawody w skokach przez przeszkody CSIO5* Sopot Horse Show organizowane przez Hipodrom Sopot. Na drugim miejscu uplasowały się wydarzenia realizowane przez sopocki MOSiR - Sopot Beach Rugby i Festiwal Latawców. Trzecie miejsce zajął cykl wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Fundację Teatru BOTO. Celem tej kategorii było wyłonienie inicjatyw promujących Sopot jako miasto różnorodne, nowoczesne oraz zaangażowane.
Debiut oraz Pro Eko to najbardziej zróżnicowane zgłoszenia. Te dwie kategorie stanowiły największe wyzwanie dla Kapituły. Do rywalizacji w Debiucie przystąpiło 9 zgłaszających m.in. kawiarnie, hotele, park rozrywki, instytucje kultury, a nawet manufaktura. Finalnie, pierwsze miejsce przyznano nowemu sopockiemu parkowi rozrywki „Kolejowy odjazd”. Drugie miejsce otrzymał Goyki 3 Art Inkubator, a trzecie kawiarnia Cosma Sopot.
W ramach kategorii Pro Eko, na którą wpłynęło 7 zgłoszeń, konkurowały ze sobą firmy z obszarów mobilności, wyposażenia wnętrz, pobytu, gastronomii, a nawet ubezpieczeń. Zwycięzcą okazała się firma Amber Dream Sopot, jako jedyna w Polsce produkująca poduszki wypełnione bursztynem. Drugie miejsce na podium przypadło dla Sheraton Sopot Hotel za cykl działań proekologicznych. Trzecie miejsce zajęła manufaktura biżuterii Sopot Seaglass, która tworzy biżuterię ze szkła morskiego.
Najciekawsze projekty w każdej kategorii otrzymały nagrody w wysokości po 5 000 PLN, ufundowane przez Miasto Sopot, które mogą przeznaczyć realizację wybranego działania promocyjnego w uzgodnieniu z organizatorem konkursu.
Uroczyste zakończenie konkursu
W czwartkowej Gali Finałowej, która odbyła się w gościnnych progach hotelu Sheraton, ze względu na COVID-19 wzięła udział ograniczona liczba gości.
Wzięli w niej udział przedstawiciele samorządu, Urzędu Marszałkowskiego, Miasta Sopot, członkowie Kapituły Konkursowej, eksperci, sponsorzy, media, a przede wszystkim nominowani, wyróżnieni i laureaci. Wieczór uprzyjemnił pokaz iluzjonisty Tomasza Juszy. Galę zwieńczyła uroczysta kolacja z muzyką Felipe Alvarado w tle.
Sponsorami konkursu są firma Maurisse, producent kosmetyków Biotaniqe oraz Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Patronat honorowy objął Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego, a także Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego oraz Polska Organizacja Turystyczna. Patronami medialnymi konkursu są: Dziennik Bałtycki, Prestiż Magazyn Trójmiejski oraz portale iBedeker.pl i esopot.pl.
O konkursie Sopockie Perły
Konkurs o Sopocką Nagrodę Turystyczną „Sopockie Perły” adresowany jest do przedsiębiorców prowadzących działania w Sopocie w szeroko pojętej branży turystycznej. Odbywa się od roku 2019.
Głównym celem inicjatywy jest wyłonienie najciekawszych, nowatorskich i spójnych z wizerunkiem Miasta Sopotu działań z zakresu rozwoju turystyki przeprowadzonych przez instytucje i firmy.
Łączna pula nagród w konkursie wynosi 25 000 PLN w 5 kategoriach: Pro eko, Wydarzenie, Kulinaria, Debiut oraz Pobyt.
Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) we współpracy z Miastem Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm.
W skład kapituły konkursowej wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych.
Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.