Sopockie Perły 2021 - trwa konkurs o sopocką nagrodę turystyczną
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Trwa trzecia edycja konkursu Sopockie Perły 2021. Firmy, organizacje, instytucje działające w Sopocie mogą zgłaszać swoją kandydaturę w jednej z pięciu kategorii: Pro Eko, Wydarzenie, Kulinaria, Debiut oraz Pobyt. Na zgłoszenia mają czas do końca października, a łączna pula nagród to 25 000 zł.
Konkurs organizuje Sopocka Organizacja Turystyczna we współpracy z Miastem Sopot. To właśnie działania spójne z wizerunkiem Sopotu mają największe szanse na wygraną. Pod uwagę będzie brane podkreślenie charakteru miasta, jego walorów turystycznych i kulturalnych, a także zgodność projektów z uchwałą krajobrazową oraz strategią marketingową Miasta Sopotu.
Pięć kategorii do wyboru
Organizatorzy Sopockich Pereł przewidzieli aż pięć kategorii, w których można zgłosić projekty. W kategorii “Pro Eko” można przedstawiać działania nastawione na ochronę środowiska. “Wydarzenie” przeznaczone jest dla najlepszych sopockich imprez. Najciekawsze i najbardziej regionalne oferty kulinarne docenione zostaną w kategorii “Kulinaria”, a najbardziej jakościowe i kompleksowe, i przy tym najciekawsze, oferty noclegowe - w kategorii “Pobyt”. Jest też coś dla inicjatyw, które z sukcesem rozpoczęły swoją działalność w Sopocie w roku 2021 - mogą one rywalizować w kategorii “Debiut”.
- Zachęcamy do udziału w konkursie, który jest świętem branży turystycznej w Sopocie - komentuje Anna Golec-Mastroianni, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej. - Widzimy, że z roku na rok rośnie zainteresowanie nasza inicjatywą, udało nam się też pozyskać ciekawych patronów medialnych. Konkurs jest szansą dla sopockich organizacji i instytucji, które udział w nim mogą wykorzystać jako dodatkową formę promocji i możliwość wymiany doświadczeń.
Atrakcyjne nagrody
Najlepsze inicjatywy w każdej kategorii otrzymają nagrody w wysokości 5 000 zł z przeznaczeniem na realizację wybranego działania promocyjnego w uzgodnieniu z organizatorem konkursu. Łączna pula nagród to 25 000 zł, a fundatorem jest Miasto Sopot.
Finałem konkursu będzie uroczysta Gala, podczas której nastąpi ogłoszenie wyników i wręczenie nagród. Celem wydarzenia będzie również integracja sopockiej branży turystycznej. Gala odbędzie się 9 grudnia w Sheraton Sopot Hotel.
Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz online dostępny na stronie visit.sopot.pl/konkurs-sopockie-perly-formularz/ do 31 października.
Patronami medialnymi konkursu są: Dziennik Bałtycki, Prestiż Magazyn Trójmiejski oraz portale iBedeker.pl oraz esopot.pl.
O konkursie Sopockie Perły
Konkurs o Sopocką Nagrodę Turystyczną „Sopockie Perły” adresowany jest do przedsiębiorców prowadzących działania w Sopocie w szeroko pojętej branży turystycznej. Odbywa się od roku 2019.
Głównym celem inicjatywy jest wyłonienie najciekawszych, nowatorskich i spójnych z wizerunkiem Miasta Sopotu działań z zakresu rozwoju turystyki przeprowadzonych przez instytucje i firmy.
Łączna pula nagród w konkursie wynosi 25 000 PLN w 5 kategoriach: Pro eko, Wydarzenie, Kulinaria, Debiut oraz Pobyt.
Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) we współpracy z Miastem Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm.
W skład kapituły konkursowej wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.