Stambuł miasto trendów – kampania promująca turecką metropolię
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
Jeden z najpopularniejszych kierunków podróży, Stambuł, został bohaterem kampanii promocyjnej. Trzy specjalnie przygotowane filmiki podkreślają największe atuty miasta. „Taste in İstanbul is the New Cool”, „Shopping in İstanbul is the New Cool” oraz “Art in İstanbul is the New Cool” pokazują, co Stambuł ma do zaoferowania odwiedzającym, koncentrując się na trzech dziedzinach: kuchni, zakupach i sztuce. Kampania promocyjna ukazuje dynamizm i różnorodność tętniącego życiem miasta. Filmy promocyjne skierowane są do odbiorców ze wszystkich grup wiekowych, o różnych gustach i możliwościach finansowych.
W 2021 roku Stambuł został uznany za jedno z najlepszych miast na świecie w ankietach czytelników różnych wiodących publikacji. Co roku miasto znajduje się w czołówce destynacji urlopowych publikowanych przez międzynarodowe media. Dzięki trzem filmom promocyjnym o sztuce, kuchni i zakupach, Stambuł został przedstawiony jeszcze szerszemu gronu odbiorców.
Reklamy zatytułowane „Taste in İstanbul is the New Cool”, „Shopping in İstanbul is the New Cool” oraz „Art in İstanbul is the New Cool”, pokazują szeroki wachlarz doświadczeń, jakie czekają na turystów w Stambule, bez względu na długość ich pobytu. Kampania promocyjna od swojego debiutu została wyemitowana w telewizji i na kanałach cyfrowych w 178 państwach.
Art in İstanbul is the New Cool: Bogata historia i liczne wydarzenia artystyczne i kulturalne
Stambuł, skarbnica historii i ciągle rozwijające się centrum kultury i sztuki ma do zaoferowania inne doznania w każdej dzielnicy. „Art in İstanbul is the New Cool” poświęcony jest wyjątkowej historii miasta. W materiale pojawia się Hagia Sophia, nazywana „ósmym cudem świata”. W filmie przedstawiono też Centrum Kultury Atatürka, ponownie otwarte w zeszłym roku po remoncie, a także muzea sztuki współczesnej - İstanbul Modern i Santral İstanbul. Ponadto w „mieście, które nigdy nie śpi” przez cały rok odbywają się wydarzenia artystyczne i kulturalne, jak np. targi sztuki Contemporary İstanbul czy Festiwal na Szlaku Kulturowym Beyoğlu (Beyoğlu Culture Route Festival).
Taste in İstanbul is the New Cool: Różne smaki na każdej ulicy
Jedzenie w Stambule zawsze cieszyło się dużym uznaniem. Kuchnia tego miasta została ukształtowana przez wiele cywilizacji i stanowi jeden z wielu powodów do odwiedzin. „Taste in İstanbul is the New Cool” zwraca uwagę na różnorodne tradycje gastronomiczne niezwykłego miejsca położonego na styku Europy i Azji. Film otwiera tradycyjne śniadanie z turecką herbatą w filiżankach w kształcie tulipanów, podawane w restauracjach i popularnych kawiarniach z widokiem na największe zabytki miasta, m.in. na Wieżę Leandra. Następnie w restauracjach nad Bosforem serwowane są przepyszne mezze. W reklamie nie mogło zabraknąć również deserów, w tym słynnej na całym świecie baklawy oraz güllaç, czyli tradycyjnego tureckiego słodkiego przysmaku przygotowywanego ze skrobi kukurydzianej, wody różanej, mleka i cukru, podanych wraz z turecką kawą i lokum. W filmie pokazano też smakowite köfte (kotleciki) oraz kebab, a także ulicznych sprzedawców i popularny street food – simit. Pojawiły się też liczne restauracje serwujące dania kuchni międzynarodowej. Nie ma wątpliwości, że Stambuł dostarcza niezapomnianych doświadczeń kulinarnych.
Shopping in İstanbul is the New Cool: Stambuł – światowym centrum zakupów
Największe i najbardziej rozwinięte miasto Türkiye (Turcji), oferuje wiele możliwości zakupów, od historycznych bazarów, przez concept store, aż po wyrafinowane butiki. Wielki Bazar, jeden z najstarszych na świecie obiektów tego typu, ma w swojej ofercie wyroby rękodzielnicze, takie jak dywany czy płytki ceramiczne oraz tradycyjne zestawy do herbaty i wiele innych produktów, które mogą stanowić wspaniałą pamiątkę. W butikach tureckich projektantów miłośnicy mody mogą uzupełnić swoją garderobę o jedyne w swoim rodzaju ubrania i akcesoria, a w Taksim i Nişantaşı, dwóch tętniących życiem dzielnicach handlowych, odwiedzić sklepy międzynarodowych marek. Ponadto w całym Stambule znajdują się rozległe centra handlowe i rozrywkowe.
Filmy promocyjne można obejrzeć pod poniższymi linkami:
https://www.youtube.com/watch?v=ec6uBNagrOQ
https://www.youtube.com/watch?v=YX9nWKWHb-8
https://www.youtube.com/watch?v=EOTwyiRcTNc
Przygody w duchu zrównoważonego rozwoju w okolicy góry Ida
Oaza luksusu w Karkonoszach
Polacy chętnie jeżdżą do Wilna | Dane dotyczące turystyki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Dom i ogród
Rafał Zawierucha: Remontuję teraz nowe, wreszcie duże mieszkanie. Do tego trzeba mieć anielską cierpliwość
Aktor zdążył się już przekonać, że remont mieszkania to nie jest prosta sprawa. I choć ma do dyspozycji wykwalifikowaną ekipę wykończeniową oraz korzysta z bogatej oferty firm, które podjęły z nim współpracę, jeśli chodzi o dostarczenie odpowiednich materiałów budowlanych i elementów wyposażenia wnętrz, to i tak zawsze coś staje na przeszkodzie i prace nie mogą się zakończyć w planowanym terminie. Rafał Zawierucha ma jednak nadzieję, że w ciągu kilku najbliższych tygodni uda mu się wprowadzić do nowego lokum.
Psychologia
Katarzyna Zielińska: Na dobranoc nie oglądamy telewizji, tylko czytamy dzieciom książki. To jest ten moment, kiedy możemy budować relację z naszymi pociechami
Aktorka, która jest ambasadorką kampanii #TataTeżCzyta2024, zapewnia, że wraz z mężem z ogromną przyjemnością kultywuje tradycję wieczornego czytania swoim synkom, ośmioletniemu Henrykowi i sześcioletniemu Aleksandrowi. Chłopcy mają już ulubione lektury, wśród nich są miedzy innymi książki detektywistyczne, przyrodnicze, o sporcie i o kosmosie. Katarzyna Zielińska podkreśla, że cała rodzina uwielbia ten wieczorny rytuał i czerpie z niego wiele korzyści.
Nauka
Joga skuteczniej poradzi sobie z gniewem niż bieganie. Naukowcy dowiedli, że dając upust złości, tylko ją podsycamy
Naukowcy ze Stanów Zjednoczonych doszli do wniosku, że aby zapanować nad gniewem, należy zmniejszyć pobudzenie fizjologiczne. W wyciszeniu uczucia złości i opanowaniu agresji mogą się więc sprawdzić metody, które od lat wykorzystuje się w walce ze stresem. Okazuje się, że wyładowywanie gniewu, np. bieganiem, może przynieść chwilowe zadowolenie, ale będzie raczej podnosić poziom pobudzenia i nie zapewni wyciszenia emocji.