Komunikaty PR

Tatrzańskie Opowieści. Zakończyła się wyprawa podróżnika Mateusza Waligóry

2022-08-11  |  22:55
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Polski podróżnik Mateusz Waligóra, choć ma na swoim koncie wyprawy w rejony polarne oraz marsze przez pustynie, to nadal bliskie i nieodkryte są mu miejsca w Polsce. Właśnie zakończył trwający ponad miesiąc 500 km marsz szlakami turystycznymi w polskich Tatrach. Celem tej podróży było przejście wszystkich znakowanych szlaków, a przy okazji przyjrzenie się kondycji najwyższych gór w Polsce, licznie odwiedzanych przez turystów. Geberit był jednym z partnerów przedsięwzięcia podróżnika.

Mateusz Waligóra, specjalista od wyczynowych wypraw w najbardziej odludne miejsca planety, rozpoczął swoją podróż 28 czerwca, tuż po swoim powrocie z Grenlandii, gdzie wspólnie z Łukaszem Superganem dokonał przejścia na nartach największej wyspy na kuli ziemskiej z zachodu na wschód. Zajęło im to tylko 35 dni! Tym razem, celem wyprawy Mateusza było przemierzenie wszystkich znakowanych szlaków w polskich Tatrach oraz weryfikacja kondycji najwyższych gór w Polsce, które odwiedza rocznie ponad 4 mln turystów. Wyprawa rozpoczęła się od wędrówki szlakami w rejonie Doliny Chochołowskiej, przez Dolinę Kościeliską, po Tatry wysokie w rejonie Hali Gąsienicowej i Doliny Pięciu Stawów Polskich. Najdłuższe i najbardziej wymagające przejście w Tatrach Wysokich, Mateusz zostawił na sam koniec wyprawy.

Podróżnik w swoich mediach społecznościowych relacjonował przebieg całej ekspedycji. Jako najbardziej przykre doświadczenie wspomina zatrucie się wodą z potoku na początku podróży. Przez większość wyprawy Mateusz Waligóra wędrował w upale, w ostatnich dniach pogoda się jednak zmieniła. Cała podróż zajęła mu 32 dni. Jak podsumowuje – wyprawa była w pełni udana, przemierzył każdy górski szlak, pokonując łącznie 483 km.

Tatrzańskie Opowieści skupiły się również na rozmowach Mateusza Waligóry z ludźmi - turystami, naukowcami, przyrodnikami, TOPR-owcami, pracownikami TPN, mieszkańcami. Mateusz i jego zespół nie unikali trudnych i niewygodnych kwestii. Do dyskusji został zaproszony m.in. Szymon Ziobrowski, Dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego, który w rozmowie podkreślał konieczność poprawy warunków sanitarnych na terenie Parku oraz opowiedział o programie, którego celem jest podłączenie wszystkich obiektów, w których wytwarzane są ścieki, do kanalizacji. Pomocne w realizacji tego celu było partnerstwo Tatrzańskiego Parku Narodowego podczas 23. edycji konkursu KOŁO ,,Projekt Łazienki 2021”, organizowanego przez firmę Geberit na zaprojektowanie toalety publicznej w Dolinie Chochołowskiej - na jednym z najpopularniejszych szlaków w Tatrach. Zwycięski projekt ma duże szanse na zaistnienie na mapie polskich Tatr, ponieważ TPN powołał specjalny zespół projektowany, który pracuje nad jego przyszłą realizacją.

Odpowiedzialne myślenie o przyszłości, klimacie i środowisku, stanowi obecnie obowiązek każdego z nas. Zawraca na to uwagę firma Geberit, która nie tylko wdraża do swoich produktów technologie, mające na celu zmniejszenie szkodliwego działania na środowisko, ale także edukuje – organizuje i angażuje akcje, które nagłaśniają ważne tematy. Takimi zagadnieniami są m.in. deficyt toalety publicznych w Polsce czy ochrona środowiska naturalnego. Firma Geberit po raz kolejny została jednym z partnerów wyprawy Mateusza Waligóry. W ubiegłym roku, wspierała Mateusza Waligórę podczas jego wyprawy wzdłuż wybrzeża Bałtyku, podczas której podróżnik zbierał informacje na temat Morza Bałtyckiego w kontekście przyszłości i zmian klimatycznych.

To jednak nie koniec planów podróżniczych Waligóry na ten rok. W najbliższym czasie podróżnik rozpoczyna przygotowania do kolejnej ekspedycji – tym razem na biegun południowy. Wyprawa na Antarktydę to jego wielkie marzenie z dzieciństwa.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Problemy społeczne

W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.