Toyotą Hilux na Południowy Biegun Niedostępności
Ekspedycja Arctic Trucks dotarła do Bieguna Niedostępności na Antarktydzie, na którym panuje najniższa średnia temperatura na Ziemi: -58,2°C. Wyprawa była możliwa dzięki specjalnie przygotowanym przez islandzką firmę Hiluxom w wersji 4x4 i 6x6.
Wyprawa rozpoczęła się w Punta Arenas w Chile 3 stycznia i zakończyła w Cape Town w RPA pod koniec stycznia. Załoga wyruszyła w podróż Toyotami Hilux, specjalnie przygotowanymi przez tunerów firmy. W tę ekstremalną podróż wybrali się Hlynur Sigurðsson i Eiður Smári Valsson z Arctic Trucks, do których dołączyła jedna podróżniczka i dwóch podróżników z Rosji. Jest to pierwsza załoga, która przeprawiła się przez Antarktydę z Lodowca Szelfowego Ronne na Lodowiec Szelfowy Fimbul przez Biegun Południowy. Biegun Niedostępności został dodany do trasy jako dodatkowe osiągnięcie. Była to już druga wyprawa zespołu Arctic Trucks do Antarktycznego Bieguna Niedostępności. Poprzednim razem załoga islandzkiej firmy tuningowej dotarła tam w styczniu 2011 roku.
Arctic Trucks – specjaliści od arktycznych warunków
W tegorocznej ekspedycji wziął udział sześciokołowy Hilux z napędem na wszystkie koła. Zastosowano w nim 44-calowe koła Dick Cepec i opony AT/Nokian. Ten samochód pokonał na Antarktydzie już dziesiątki tysięcy kilometrów w wyprawach naukowych i przygodowych. Zanim wyruszył do Bieguna Niedostępności, już 10 razy zatrzymywał się na Biegunie Południowym w drodze między Lodowcem Rossa a Lodowcem Ronne. Drugi samochód to najnowszy model Hiluxa we flocie Arctic Trucks, wyposażony w nowe, świetnie dostosowane do jazdy po śniegu i lodzie opony AT/Nokian.
Obecnie na Antarktydzie pracuje 27 samochodów opracowanych przez Arctic Trucks. Cztery z nich należą do firmy, zaś pozostałe zostały kupione przez stacje badawcze i inne zespoły z różnych krajów. Samochody Arctic Trucks wielokrotnie udowodniły swoją odporność na antarktyczne warunki, zdolność do szybkiej jazdy po śniegu i lodzie oraz oszczędności paliwa.
Hilux – najbardziej użytkowy pick-up świata
Hilux 8. generacji to trwały, odporny na uszkodzenia i niezawodny pick-up, zbudowany na nowej, wzmocnionej ramie. Został opracowany zarówno z myślą o ciężkiej pracy w trudnych warunkach, jak i o jeździe rekreacyjnej. Dlatego jego twórcy z jednej strony zwrócili uwagę na sztywną konstrukcję, wzmocnienia zawieszenia i bagażnika oraz dzielność terenową, a z drugiej na systemy elektronicznego wsparcia podczas jazdy w terenie, komfortową 5-miejscową kabinę w standardzie współczesnych SUV-ów oraz nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.
Hilux ma długość 5330 mm, szerokość 1855 mm i rozstaw osi 3085 mm. Podwójna kabina z dwoma rzędami siedzeń zapewnia komfort podróży 5 osobom. Przedział ładunkowy ma wymiary 1555 mm na 1540 mm i ładowność co najmniej 1000 kg. Samochód może ciągnąć przyczepę o masie do 3,2 tony. Pod maską pracuje 2,4-litrowy silnik z serii Global Diesel o mocy 150 KM i 400 Nm momentu obrotowego w zakresie 1600-2000 obr./min., w konfiguracji z 6-stopniową, manualną lub automatyczną skrzynią biegów, z napędem na przednią oś lub wszystkie koła.

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.