Komunikaty PR

Türkiye (Turcja) odnotowała znaczący wzrost ruchu turystycznego w 2024 roku

2024-08-20  |  08:30
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

Liczba turystów odwiedzających ten śródziemnomorski kraj, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2024 roku wzrosła o 13,9%.

Podczas konferencji prasowej w Stambule, Ministerstwo Kultury i Turystyki Türkiye (Turcji) ogłosiło wyniki dotyczące turystyki przyjazdowej za pierwszą połowę 2024 roku. Minister Kultury i Turystyki, Mehmet Nuri Ersoy, poinformował, że liczba odwiedzających Türkiye (Turcję) w pierwszej połowie 2024 roku wzrosła o 13,9% rok do roku, osiągając wynik 26,1 miliona. Dochody z turystyki w tym okresie wzrosły o 9,3%, utrzymując się na poziomie 23,7 miliarda USD. Średnie dzienne wydatki na jednego turystę wyniosły natomiast 98 USD. Minister Ersoy podkreślił również, że wyniki za pierwsze sześć miesięcy tego roku, potwierdzają zaangażowanie Türkiye (Turcji) w realizację postawionego na ten rok celu, jakim jest osiągnięcie 60 milionów odwiedzających oraz 60 miliardów USD dochodu.

Dynamiczny wzrost na kluczowych rynkach

Największe rynki źródłowe dla tureckiej turystyki, czyli Rosja, Niemcy i Wielka Brytania,  odnotowały dalszy wzrost udziału w przyjazdach, podczas których licznie odwiedzano główne ośrodki i regiony turystyczne Türkiye (Turcji), takie jak Antalya, Stambuł, Izmir i Muğla. Ponad 2,7 miliona Rosjan wybrało Türkiye (Turcję) jako miejsce na wakacje, co stanowi wzrost o 3% w okresie od stycznia do czerwca 2024 roku. W tym samym okresie liczba niemieckich turystów przekroczyła 2,5 miliona, co oznacza wzrost o 9% na rynku niemieckim. Wielka Brytania, trzeci co do wielkości rynek źródłowy dla Türkiye (Turcji), miała wynik większy o 19%, co świadczy o tym, że w pierwszej połowie roku kraj ten odwiedziło prawie 1,8 miliona Brytyjczyków. Największy wzrost odnotowano na rynku chińskim, gdzie liczba odwiedzających wzrosła o 111% w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku, osiągając ponad 187 000 osób. Oprócz tego w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku, Türkiye (Turcję) odwiedziło ponad 56 000 japońskich turystów, czyli o 96% więcej w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku.

Rosnące zainteresowanie dziedzictwem kulturowym

Bezcenne historyczne, kulturowe i archeologiczne dziedzictwo Türkiye (Turcji) wzbudza coraz większe zainteresowanie na całym świecie. W pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku tureckie muzea i miejsca o znaczeniu historycznym odwiedziło prawie 14 milionów turystów, czyli o 12% więcej w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. Najczęściej odwiedzanymi miejscami dziedzictwa kulturowego były: Efez w prowincji Izmir, Muzeum Mevlany w Konyi, Hierapolis i Pamukkale w okolicy Denizli, a także muzea na wolnym powietrzu w Göreme i Zelve-Paşabağları w regionie Kapadocji w okolicy miasta Nevşehir.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Synertime
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.