Türkiye (Turcja) wzmacnia zaangażowanie w zrównoważony rozwój turystyki
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
Türkiye (Turcja) podpisała umowę o współpracy z Globalną Radą Turystyki Zrównoważonej (GSTC), największą na świecie platformą ma rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Dzięki tej umowie Narodowy Program Zrównoważonej Turystyki Türkiye (Turcji) po raz pierwszy uzyska certyfikat GSTC. Nowy program pomoże tureckiej branży turystycznej rozwinąć i pogłębić globalne zaangażowanie w zrównoważony rozwój.
Türkiye (Turcja), która w zeszłym roku pomimo trwającej pandemii, dzięki Programowi Certyfikacji Bezpiecznej Turystyki osiągnęła rekordową liczbę odwiedzających, podpisała właśnie umowę o współpracy z Globalną Radą Turystyki Zrównoważonej (GSTC), wiodącą na świecie organizacją, akredytującą standardy zrównoważonego rozwoju. W ten sposób rząd Türkiye (Turcji), jako pierwszy na świecie, we współpracy z GSTC opracuje krajowy program w dziedzinie zrównoważonej turystyki.
Turecki przemysł turystyczny przejdzie restrukturyzację w oparciu o trzyletni protokół przygotowany we współpracy z GSTC, który określa najbardziej rozpowszechnione i najwyższe standardy stosowane w dziedzinie zrównoważonej turystyki.
W pierwszym etapie umowy, którą Türkiye (Turcja) podpisała na szczeblu rządowym, traktując bardzo poważnie podejście do zrównoważonego rozwoju, zostaną określone krajowe kryteria programu oraz odbędzie się szkolenie lokalnych firm odpowiedzialnych za prowadzenie kontroli. Od pierwszego tygodnia lutego do programu dołączą również interesariusze tureckiej branży turystycznej. Pierwszy etap programu, którego całkowite wdrożenie planowane jest do 2030 r., wejdzie w życie w 2023 roku, zaś drugi etap będzie realizowany stopniowo w 2025. Zgodnie z planem, wszystkie międzynarodowe normy zostaną spełnione w 2030 roku.
Dzięki wzmocnieniu swojego zaangażowania w zrównoważoną turystykę Türkiye (Turcja) spełni również zobowiązania wynikające z Porozumienia Paryskiego podpisanego pod koniec zeszłego roku. Rozpoczęta w 2022 roku transformacja, wsparta bliską współpracą z GSTC, podkreślą silną pozycję kraju na arenie międzynarodowej oraz pomogą mu w podążaniu za międzynarodowymi trendami w zakresie turystyki.
Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.