Komunikaty PR

Uber, Policja i CPK szkolą partnerów flotowych i edukują kierowców

2022-06-30  |  10:00

Z początkiem wakacji Uber rozpoczyna kolejny etap podnoszenia bezpieczeństwa przejazdów zamawianych przez aplikację. Już w tym tygodniu we współpracy z Policją oraz Centrum Praw Kobiet odbędzie się pilotażowe szkolenie dla partnerów flotowych, a w kolejnych dniach firma planuje działania edukacyjne zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Po wprowadzeniu obowiązkowych szkoleń z zakresu respektowania granic oraz warsztacie w krakowskim Centrum Usług Wspólnych to kolejne działanie potwierdzające, że bezpieczeństwo jest dla firmy priorytetem.

Bezpieczeństwo leży w DNA Ubera. Dlatego od początku działalności firma wprowadziła szereg funkcji chroniących zarówno pasażerów jak i kierowców wewnątrz aplikacji oraz nawiązała wiele współprac z globalnymi i lokalnymi organizacjami pozarządowymi, których celem jest przeciwdziałanie przemocy wobec kobiet oraz wsparcie osób dotkniętych nadużyciami. W Polsce Firma współpracuje z Centrum Praw Kobiet, a w ostatnim czasie do wspólnych działań zaprosiła Komendę Główną Policji.  

Obowiązkowa edukacja dla kierowców, ale i partnerów

W ramach prowadzonych razem działań, ekspertki z Centrum Praw Kobiet oraz przedstawiciele Policji przygotowali dla partnerów flotowych firmy Uber szkolenia z zakresu bezpieczeństwa. Podczas pilotażowego szkolenia pracownicy firm zatrudniających kierowców będą mogli dowiedzieć się: co może być nadużyciem, jakie konsekwencje wiążą się z naruszaniem cudzej przestrzeni i łamaniem prawa, oraz jak komunikować to kierowcom. Ponadto, w ostatnich dniach firma wprowadziła dodatkowy wymóg dla nowych i obecnych kierowców - szkolenie z respektowania granic i właściwego zachowania podczas przejazdu, przygotowane w konsultacji z Centrum Praw Kobiet. Kierowcy, którzy nie zastosują się do nowych wymogów, będą musieli liczyć się z utratą dostępu do aplikacji. Szkolenie zostało przygotowane w kilku językach: polskim, angielskim, rosyjskim, ukraińskim i gruzińskim.

Od lat podejmujemy bezkompromisowe działania w zakresie podnoszenia standardów bezpieczeństwa i nieustannie podnosimy poprzeczkę - zarówno sobie jak i całej branży. Współpraca z Centrum Praw Kobiet oraz Policją, w celach edukacyjnych, jest naturalną konsekwencją naszej polityki zera tolerancji dla przemocy, a szkolenia dla partnerów i kierowców stanowią idealne uzupełnienie funkcji bezpieczeństwa dostępnych w aplikacji - mówi Iwona Kruk, rzeczniczka prasowa Uber.

Brak tolerancji dla jakichkolwiek form przemocy to przede wszystkim jednak wymóg prawny, o czym przypominała młodszy inspektor Wanda Mende, Naczelnik Wydziału Profilaktyki Społecznej Biura Prewencji KGP - Zgodnie z treścią art. 197 kodeksu karnego każdy ma prawo do wolności seksualnej, czyli prawo do decydowania o miejscu, czasie, sposobie i innych warunkach podejmowanej aktywności. Dlatego zwłaszcza szkolenia z przestrzegania granic osobistych i właściwych zachowań są tak ważne.

Metodyczne działanie i dobre procesy to podstawa

W maju ekspertki z Centrum Praw Kobiet odwiedziły Centrum Usług Wspólnych Uber, by poznać obowiązujące w firmie procedury w zakresie rozwiązywania problemów związanych z incydentami dotyczącymi bezpieczeństwa przejazdów oraz przyjrzeć się pracy specjalistów pracujących nad zgłoszeniami. CPK zapoznało się również, i dokonało eksperckiej oceny, komunikacji wysyłanej do użytkowników, a także zorganizowało warsztaty dla pracowników krakowskiego Centrum Uber oraz Uber Poland.

W Centrum Praw Kobiet, które od prawie 30 lat wspiera kobiety w trudnych życiowych sytuacjach, wiemy, że najlepszą profilaktyką niebezpiecznych zachowań jest edukacja. Podczas wizyty w CoE przeprowadziłyśmy warsztat dla pracownic i pracowników Ubera, którego głównym założeniem jest nauczenie, jak reagować na przypadki molestowania w przestrzeni publicznej. Drugim celem szkolenia jest wskazanie zachowań niepożądanych w przestrzeni publicznej, aby przeszkolone osoby miały świadomość, gdzie przebiegają granice drugiej osoby, których nie wolno naruszać oraz jak bezpiecznie strzec swoich własnych granic. Mamy nadzieję, że to szkolenie, jak i pozostałe podejmowane przez nas wspólnie działania wpłyną na rozpowszechnienie wiedzy nt. bezpieczeństwa oraz wzajemnego szacunku i poszanowania granic uczestników i uczestniczek przejazdów – mówi Urszula Nowakowska, prezeska fundacji Centrum Praw Kobiet.

Centrum Usług Wspólnych (Center of Excellence) działa w Polsce od 2016 roku i jest jednym z 11 takich miejsc na świecie. W krakowskim CoE blisko 400 specjalistów obsługuje zgłoszenia z 28 krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Eksperci z 17 krajów, podzieleni na 30 zespołów każdego dnia obsługują tysiące zawiadomień przesyłanych przez podróżujących.

5 najważniejszych funkcji bezpieczeństwa w aplikacji Uber

Uber nieustannie rozwija swoją aplikację, a bezpieczeństwo to absolutny priorytet dla firmy. Dlatego podczas każdej podróży wszyscy użytkownicy zarówno podróżujący, jak i kierowcy, mają do dyspozycji narzędzia, z których mogą skorzystać w trakcie codziennych przejazdów, jak i w wyjątkowych sytuacjach. Oto kilka najważniejszych:

  1. Zaufane Kontakty — użytkownicy mogą podzielić się dokładną trasą przejazdu nawet z pięcioma osobami. Mogą nimi być rodzina, lub też przyjaciele, z którymi jedziemy się spotkać — będą na bieżąco widzieli, gdzie jesteśmy.
     
  2. Weryfikowanie tożsamości kierowcy w czasie rzeczywistym — aplikacja wyrywkowo prosi kierowców o wykonanie dynamicznego zdjęcia selfie, które zostanie porównane z fotografią dodaną w systemie w momencie rejestracji. ​​Jeśli zdjęcie nie odpowiada temu w systemie, kierowca nie może wykonywać przejazdów i musi zgłosić się do Uber w celu wyjaśnienia sytuacji.
     
  3. Anonimizacja numerów telefonu — użytkownicy i kierowcy korzystający z aplikacji mogą nawiązać ze sobą połączenie, zachowując przy tym pełną prywatność swoich danych, w tym ich numerów telefonów.
     
  4. Kontakt z numerem alarmowym — w przypadku nagłego zdarzenia, aplikacja umożliwia szybki kontakt z numerem 112. Dyspozytor z kolei zyskuje szybki dostęp do informacji ze szczegółami przejazdu, jak numer rejestracyjny, oraz położenie
     
  5. Ride Check — w sytuacji nieoczekiwanego postoju lub zmiany trasy użytkownik otrzymuje powiadomienie z pytaniem czy postój lub zmiana trasy są zaplanowane. 
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Problemy społeczne

Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie

Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.