Uber, Policja i CPK szkolą partnerów flotowych i edukują kierowców
Z początkiem wakacji Uber rozpoczyna kolejny etap podnoszenia bezpieczeństwa przejazdów zamawianych przez aplikację. Już w tym tygodniu we współpracy z Policją oraz Centrum Praw Kobiet odbędzie się pilotażowe szkolenie dla partnerów flotowych, a w kolejnych dniach firma planuje działania edukacyjne zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Po wprowadzeniu obowiązkowych szkoleń z zakresu respektowania granic oraz warsztacie w krakowskim Centrum Usług Wspólnych to kolejne działanie potwierdzające, że bezpieczeństwo jest dla firmy priorytetem.
Bezpieczeństwo leży w DNA Ubera. Dlatego od początku działalności firma wprowadziła szereg funkcji chroniących zarówno pasażerów jak i kierowców wewnątrz aplikacji oraz nawiązała wiele współprac z globalnymi i lokalnymi organizacjami pozarządowymi, których celem jest przeciwdziałanie przemocy wobec kobiet oraz wsparcie osób dotkniętych nadużyciami. W Polsce Firma współpracuje z Centrum Praw Kobiet, a w ostatnim czasie do wspólnych działań zaprosiła Komendę Główną Policji.
Obowiązkowa edukacja dla kierowców, ale i partnerów
W ramach prowadzonych razem działań, ekspertki z Centrum Praw Kobiet oraz przedstawiciele Policji przygotowali dla partnerów flotowych firmy Uber szkolenia z zakresu bezpieczeństwa. Podczas pilotażowego szkolenia pracownicy firm zatrudniających kierowców będą mogli dowiedzieć się: co może być nadużyciem, jakie konsekwencje wiążą się z naruszaniem cudzej przestrzeni i łamaniem prawa, oraz jak komunikować to kierowcom. Ponadto, w ostatnich dniach firma wprowadziła dodatkowy wymóg dla nowych i obecnych kierowców - szkolenie z respektowania granic i właściwego zachowania podczas przejazdu, przygotowane w konsultacji z Centrum Praw Kobiet. Kierowcy, którzy nie zastosują się do nowych wymogów, będą musieli liczyć się z utratą dostępu do aplikacji. Szkolenie zostało przygotowane w kilku językach: polskim, angielskim, rosyjskim, ukraińskim i gruzińskim.
Od lat podejmujemy bezkompromisowe działania w zakresie podnoszenia standardów bezpieczeństwa i nieustannie podnosimy poprzeczkę - zarówno sobie jak i całej branży. Współpraca z Centrum Praw Kobiet oraz Policją, w celach edukacyjnych, jest naturalną konsekwencją naszej polityki zera tolerancji dla przemocy, a szkolenia dla partnerów i kierowców stanowią idealne uzupełnienie funkcji bezpieczeństwa dostępnych w aplikacji - mówi Iwona Kruk, rzeczniczka prasowa Uber.
Brak tolerancji dla jakichkolwiek form przemocy to przede wszystkim jednak wymóg prawny, o czym przypominała młodszy inspektor Wanda Mende, Naczelnik Wydziału Profilaktyki Społecznej Biura Prewencji KGP - Zgodnie z treścią art. 197 kodeksu karnego każdy ma prawo do wolności seksualnej, czyli prawo do decydowania o miejscu, czasie, sposobie i innych warunkach podejmowanej aktywności. Dlatego zwłaszcza szkolenia z przestrzegania granic osobistych i właściwych zachowań są tak ważne.
Metodyczne działanie i dobre procesy to podstawa
W maju ekspertki z Centrum Praw Kobiet odwiedziły Centrum Usług Wspólnych Uber, by poznać obowiązujące w firmie procedury w zakresie rozwiązywania problemów związanych z incydentami dotyczącymi bezpieczeństwa przejazdów oraz przyjrzeć się pracy specjalistów pracujących nad zgłoszeniami. CPK zapoznało się również, i dokonało eksperckiej oceny, komunikacji wysyłanej do użytkowników, a także zorganizowało warsztaty dla pracowników krakowskiego Centrum Uber oraz Uber Poland.
W Centrum Praw Kobiet, które od prawie 30 lat wspiera kobiety w trudnych życiowych sytuacjach, wiemy, że najlepszą profilaktyką niebezpiecznych zachowań jest edukacja. Podczas wizyty w CoE przeprowadziłyśmy warsztat dla pracownic i pracowników Ubera, którego głównym założeniem jest nauczenie, jak reagować na przypadki molestowania w przestrzeni publicznej. Drugim celem szkolenia jest wskazanie zachowań niepożądanych w przestrzeni publicznej, aby przeszkolone osoby miały świadomość, gdzie przebiegają granice drugiej osoby, których nie wolno naruszać oraz jak bezpiecznie strzec swoich własnych granic. Mamy nadzieję, że to szkolenie, jak i pozostałe podejmowane przez nas wspólnie działania wpłyną na rozpowszechnienie wiedzy nt. bezpieczeństwa oraz wzajemnego szacunku i poszanowania granic uczestników i uczestniczek przejazdów – mówi Urszula Nowakowska, prezeska fundacji Centrum Praw Kobiet.
Centrum Usług Wspólnych (Center of Excellence) działa w Polsce od 2016 roku i jest jednym z 11 takich miejsc na świecie. W krakowskim CoE blisko 400 specjalistów obsługuje zgłoszenia z 28 krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Eksperci z 17 krajów, podzieleni na 30 zespołów każdego dnia obsługują tysiące zawiadomień przesyłanych przez podróżujących.
5 najważniejszych funkcji bezpieczeństwa w aplikacji Uber
Uber nieustannie rozwija swoją aplikację, a bezpieczeństwo to absolutny priorytet dla firmy. Dlatego podczas każdej podróży wszyscy użytkownicy zarówno podróżujący, jak i kierowcy, mają do dyspozycji narzędzia, z których mogą skorzystać w trakcie codziennych przejazdów, jak i w wyjątkowych sytuacjach. Oto kilka najważniejszych:
- Zaufane Kontakty — użytkownicy mogą podzielić się dokładną trasą przejazdu nawet z pięcioma osobami. Mogą nimi być rodzina, lub też przyjaciele, z którymi jedziemy się spotkać — będą na bieżąco widzieli, gdzie jesteśmy.
- Weryfikowanie tożsamości kierowcy w czasie rzeczywistym — aplikacja wyrywkowo prosi kierowców o wykonanie dynamicznego zdjęcia selfie, które zostanie porównane z fotografią dodaną w systemie w momencie rejestracji. Jeśli zdjęcie nie odpowiada temu w systemie, kierowca nie może wykonywać przejazdów i musi zgłosić się do Uber w celu wyjaśnienia sytuacji.
- Anonimizacja numerów telefonu — użytkownicy i kierowcy korzystający z aplikacji mogą nawiązać ze sobą połączenie, zachowując przy tym pełną prywatność swoich danych, w tym ich numerów telefonów.
- Kontakt z numerem alarmowym — w przypadku nagłego zdarzenia, aplikacja umożliwia szybki kontakt z numerem 112. Dyspozytor z kolei zyskuje szybki dostęp do informacji ze szczegółami przejazdu, jak numer rejestracyjny, oraz położenie
- Ride Check — w sytuacji nieoczekiwanego postoju lub zmiany trasy użytkownik otrzymuje powiadomienie z pytaniem czy postój lub zmiana trasy są zaplanowane.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
Trener przeżył niedawno prawdziwe chwile grozy po tym, gdy jego siostra trafiła do szpitala. Mimo że jest już dorosła, to nadal czuje się za nią odpowiedzialny, tak samo jak wtedy, kiedy opiekował się nią po wyjeździe mamy do USA. Jednocześnie Qczaj apeluje do tych, którzy zmagają się z jakimś kryzysem psychicznym, by nie wstydzili się mówić o swoich problemach i mieli odwagę prosić o pomoc. Dzięki temu można zapobiec tragedii.
Konsument
Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.
Gwiazdy
Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.