Komunikaty PR

Uber, Policja i CPK szkolą partnerów flotowych i edukują kierowców

2022-06-30  |  10:00

Z początkiem wakacji Uber rozpoczyna kolejny etap podnoszenia bezpieczeństwa przejazdów zamawianych przez aplikację. Już w tym tygodniu we współpracy z Policją oraz Centrum Praw Kobiet odbędzie się pilotażowe szkolenie dla partnerów flotowych, a w kolejnych dniach firma planuje działania edukacyjne zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Po wprowadzeniu obowiązkowych szkoleń z zakresu respektowania granic oraz warsztacie w krakowskim Centrum Usług Wspólnych to kolejne działanie potwierdzające, że bezpieczeństwo jest dla firmy priorytetem.

Bezpieczeństwo leży w DNA Ubera. Dlatego od początku działalności firma wprowadziła szereg funkcji chroniących zarówno pasażerów jak i kierowców wewnątrz aplikacji oraz nawiązała wiele współprac z globalnymi i lokalnymi organizacjami pozarządowymi, których celem jest przeciwdziałanie przemocy wobec kobiet oraz wsparcie osób dotkniętych nadużyciami. W Polsce Firma współpracuje z Centrum Praw Kobiet, a w ostatnim czasie do wspólnych działań zaprosiła Komendę Główną Policji.  

Obowiązkowa edukacja dla kierowców, ale i partnerów

W ramach prowadzonych razem działań, ekspertki z Centrum Praw Kobiet oraz przedstawiciele Policji przygotowali dla partnerów flotowych firmy Uber szkolenia z zakresu bezpieczeństwa. Podczas pilotażowego szkolenia pracownicy firm zatrudniających kierowców będą mogli dowiedzieć się: co może być nadużyciem, jakie konsekwencje wiążą się z naruszaniem cudzej przestrzeni i łamaniem prawa, oraz jak komunikować to kierowcom. Ponadto, w ostatnich dniach firma wprowadziła dodatkowy wymóg dla nowych i obecnych kierowców - szkolenie z respektowania granic i właściwego zachowania podczas przejazdu, przygotowane w konsultacji z Centrum Praw Kobiet. Kierowcy, którzy nie zastosują się do nowych wymogów, będą musieli liczyć się z utratą dostępu do aplikacji. Szkolenie zostało przygotowane w kilku językach: polskim, angielskim, rosyjskim, ukraińskim i gruzińskim.

Od lat podejmujemy bezkompromisowe działania w zakresie podnoszenia standardów bezpieczeństwa i nieustannie podnosimy poprzeczkę - zarówno sobie jak i całej branży. Współpraca z Centrum Praw Kobiet oraz Policją, w celach edukacyjnych, jest naturalną konsekwencją naszej polityki zera tolerancji dla przemocy, a szkolenia dla partnerów i kierowców stanowią idealne uzupełnienie funkcji bezpieczeństwa dostępnych w aplikacji - mówi Iwona Kruk, rzeczniczka prasowa Uber.

Brak tolerancji dla jakichkolwiek form przemocy to przede wszystkim jednak wymóg prawny, o czym przypominała młodszy inspektor Wanda Mende, Naczelnik Wydziału Profilaktyki Społecznej Biura Prewencji KGP - Zgodnie z treścią art. 197 kodeksu karnego każdy ma prawo do wolności seksualnej, czyli prawo do decydowania o miejscu, czasie, sposobie i innych warunkach podejmowanej aktywności. Dlatego zwłaszcza szkolenia z przestrzegania granic osobistych i właściwych zachowań są tak ważne.

Metodyczne działanie i dobre procesy to podstawa

W maju ekspertki z Centrum Praw Kobiet odwiedziły Centrum Usług Wspólnych Uber, by poznać obowiązujące w firmie procedury w zakresie rozwiązywania problemów związanych z incydentami dotyczącymi bezpieczeństwa przejazdów oraz przyjrzeć się pracy specjalistów pracujących nad zgłoszeniami. CPK zapoznało się również, i dokonało eksperckiej oceny, komunikacji wysyłanej do użytkowników, a także zorganizowało warsztaty dla pracowników krakowskiego Centrum Uber oraz Uber Poland.

W Centrum Praw Kobiet, które od prawie 30 lat wspiera kobiety w trudnych życiowych sytuacjach, wiemy, że najlepszą profilaktyką niebezpiecznych zachowań jest edukacja. Podczas wizyty w CoE przeprowadziłyśmy warsztat dla pracownic i pracowników Ubera, którego głównym założeniem jest nauczenie, jak reagować na przypadki molestowania w przestrzeni publicznej. Drugim celem szkolenia jest wskazanie zachowań niepożądanych w przestrzeni publicznej, aby przeszkolone osoby miały świadomość, gdzie przebiegają granice drugiej osoby, których nie wolno naruszać oraz jak bezpiecznie strzec swoich własnych granic. Mamy nadzieję, że to szkolenie, jak i pozostałe podejmowane przez nas wspólnie działania wpłyną na rozpowszechnienie wiedzy nt. bezpieczeństwa oraz wzajemnego szacunku i poszanowania granic uczestników i uczestniczek przejazdów – mówi Urszula Nowakowska, prezeska fundacji Centrum Praw Kobiet.

Centrum Usług Wspólnych (Center of Excellence) działa w Polsce od 2016 roku i jest jednym z 11 takich miejsc na świecie. W krakowskim CoE blisko 400 specjalistów obsługuje zgłoszenia z 28 krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Eksperci z 17 krajów, podzieleni na 30 zespołów każdego dnia obsługują tysiące zawiadomień przesyłanych przez podróżujących.

5 najważniejszych funkcji bezpieczeństwa w aplikacji Uber

Uber nieustannie rozwija swoją aplikację, a bezpieczeństwo to absolutny priorytet dla firmy. Dlatego podczas każdej podróży wszyscy użytkownicy zarówno podróżujący, jak i kierowcy, mają do dyspozycji narzędzia, z których mogą skorzystać w trakcie codziennych przejazdów, jak i w wyjątkowych sytuacjach. Oto kilka najważniejszych:

  1. Zaufane Kontakty — użytkownicy mogą podzielić się dokładną trasą przejazdu nawet z pięcioma osobami. Mogą nimi być rodzina, lub też przyjaciele, z którymi jedziemy się spotkać — będą na bieżąco widzieli, gdzie jesteśmy.
     
  2. Weryfikowanie tożsamości kierowcy w czasie rzeczywistym — aplikacja wyrywkowo prosi kierowców o wykonanie dynamicznego zdjęcia selfie, które zostanie porównane z fotografią dodaną w systemie w momencie rejestracji. ​​Jeśli zdjęcie nie odpowiada temu w systemie, kierowca nie może wykonywać przejazdów i musi zgłosić się do Uber w celu wyjaśnienia sytuacji.
     
  3. Anonimizacja numerów telefonu — użytkownicy i kierowcy korzystający z aplikacji mogą nawiązać ze sobą połączenie, zachowując przy tym pełną prywatność swoich danych, w tym ich numerów telefonów.
     
  4. Kontakt z numerem alarmowym — w przypadku nagłego zdarzenia, aplikacja umożliwia szybki kontakt z numerem 112. Dyspozytor z kolei zyskuje szybki dostęp do informacji ze szczegółami przejazdu, jak numer rejestracyjny, oraz położenie
     
  5. Ride Check — w sytuacji nieoczekiwanego postoju lub zmiany trasy użytkownik otrzymuje powiadomienie z pytaniem czy postój lub zmiana trasy są zaplanowane. 
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.