Urlop poza sezonem? Wrzesień i październik popularny zwłaszcza wśród par!
Kiwi.com, firma traveltech i wyszukiwarka tanich lotów i podróży sprawdziła plany wakacyjne użytkowników z Polski. Okazuje się, że wrzesień i październik to miesiące, które nadal cieszą się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród par. Początek roku szkolnego to idealny moment na odpoczynek zwłaszcza dla tych, którzy chcą uniknąć tłumów i stawiają na bardziej kameralną atmosferę. Wedle danych Kiwi.com 36% użytkowników ma zamiar spędzić od 1-2 tygodni na miejscu, a piątek 1 września to najpopularniejszy dzień wśród podróżujących na rozpoczęcie planowanych wakacji. Dokąd się wybierzemy? Południe Europy, jak zawsze, króluje!
Dla kogo wakacje we wrześniu?
Planowanie wakacji poza sezonem ma wiele walorów, zaczynając od niższych cen za loty czy zakwaterowanie, po bardziej kameralną atmosferę na miejscu. Wiele osób celowo zwleka z urlopem i planuje go właśnie we wrześniu, po to żeby uniknąć tłumów i hałasu, korzystając z ciszy i spokoju. Wedle analizy Kiwi.com we wrześniu i w październiku odnotowano wzrost rezerwacji wśród par. 36% użytkowników na miejscu spędzi od 1-2 tygodni, a niemal co trzeci wyruszy na przedłużony weekend od 4-6 dni i prawie tyle na pobyt do 3 dni.
Kiwi.com wskazuje, że najczęściej wybierany na podróż moment zbiega się z rozpoczęciem roku szkolnego. Najpopularniejsza jest szczególnie pierwsza połowa września, a piątek 1 września to najchętniej wybierana data.
Najpopularniejsze kierunki
Wrzesień i październik to nadal atrakcyjny podróżniczo czas, zwłaszcza na południu Europy, gdzie można liczyć na iście letnią aurę z mniej dotkliwymi temperaturami. Coraz częściej w zestawieniach pojawią się również kraje nordyckie, w których można liczyć na umiarkowany i przyjemny klimat. Wedle analizy Kiwi.com w tym roku, wśród najpopularniejszych kierunków na wakacje we wrześniu i w październiku znalazły się:
- Włochy
- Hiszpania
- UK
- Grecja
- Francja
- Portugalia
- Chorwacja
- Norwegia
- Niemcy
- Szwecja
Ile będzie nas kosztował urlop poza sezonem?
Jak wskazują analizy Kiwi.com, wakacje poza sezonem są znacznie tańsze niż w szczycie. Włochy najtańsze będą w październiku, kiedy podróżujący za bilet średnio płacili 96 EURO, o 19 EURO mniej niż we wrześniu.
Na lotach do Hiszpanii w październiku, w porównaniu z sezonem wakacyjnym, zaoszczędzimy około 30 EUR, płacąc średnio 139 EUR za podróż.
Z kolei Norwegia we wrześniu czy październiku będzie niemal o połowę tańsza niż w środku lata. Kiwi.com wskazuje, że turyści wybierający się tam we wrześniu za bilet średnio płacili 43 EUR, podczas gdy w sierpniu cena ta wynosiła 88 EURO.
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.
Wielki powrót pracy marzeń w roli World Travel Hackera!
5 najpiękniejszych plaż w okolicy europejskich stolic
Wieszanie wianków i puszczanie latawców, czyli obchody Święta Pracy w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wojciech „Łozo” Łozowski: Ruszam z moim solowym projektem, ale nie mam już potrzeby bycia gwiazdorem jak kiedyś. Nowe utwory tworzyłem w różnych stanach emocjonalnych
Wokalista ma sporo muzycznych planów na najbliższe miesiące, szykuje bowiem oryginalny projekt solowy. Już niebawem premierę będzie miał jego najnowszy utwór. Właśnie realizowany jest teledysk. Wojciech „Łozo” Łozowski cieszy się na ten nowy etap swojej kariery i choć teraz o wiele spraw będzie musiał zadbać sam, to jednak bez wahania stawia czoła nowym wyzwaniom i wierzy, że to jest właśnie jego czas. Na autorskiej płycie znajdą się piosenki, które tworzył przez kilka ostatnich lat.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.