Komunikaty PR

Wakacje na wypasie. Jak Polacy spędzili urlop?

2022-09-30  |  09:00
Biuro prasowe

Nieco ponad połowa Polaków planowała w tym roku wyjazd wakacyjny, wynika z badania zrealizowanego na zlecenie OLX. Młodsi marzyli o morzu, a starsi o górach. Co wyszło z tych planów? Czy miejsca, gdzie zwierzęta są mile widziane, są bardziej popularne od tych przyjaznych dzieciom? Podsumowujemy tegoroczne wakacje, sprawdzamy, jakich noclegów szukali Polacy najchętniej i przekazujemy wskazówki jak przygotować ofertę na następny sezon.

Przeszło dwa miliony użytkowników w szczycie letniego sezonu szukało urlopowego noclegu na OLX. Gdzie najchętniej wypoczywali Polacy? W tegorocznych wyszukiwanych na OLX lokalizacjach królowały województwa nadmorskie (łącznie 43 proc.), a te położone w górach zajęły drugie miejsce (23 proc.). Porównując to z deklaracjami przedwakacyjnymi (morze: 32 proc., góry 25 proc.) widzimy, że rekordowo ciepłe lato przyciągnęło nad morze urlopowiczów, którzy planowali wybrać się do dużego miasta, nad rzekę/jezioro lub na wieś. Pokazują to też najczęściej wyszukiwane miasta tego sezonu: Gdańsk, Zakopane, Kołobrzeg i Władysławowo. Dom nad morzem to dodatkowo najczęściej wpisywana fraza – pojawiła się prawie 140 tys. razy.

Domki nad morzem i nie tylko

Wynajem domku lub domu to najpopularniejszy rodzaj poszukiwanego miejsca noclegowego. Respondenci – zrealizowanego na zlecenie OLX, badania Plany wakacyjne Polaków* właśnie tę formę noclegu wskazywali najczęściej (18 proc.). Pokrywa się to z wynikami wyszukiwania na platformie OLX – domki nad morzem, jeziorem, w górach i nie tylko, wyszukiwano ponad pół miliona razy. Chcąc się wyróżnić, warto rozważyć wprowadzenie do oferty jacuzzi (10 tys. wyszukiwań), basenu (6 tys. wyszukiwań) lub ulokowanie domku na drzewie (2 tys. wyszukiwań).

Zarówno w wakacyjnych deklaracjach respondentów, jak i w poszukiwaniach użytkowników OLX dużą popularnością cieszyła się agroturystyka. Ten rodzaj noclegu wskazało jako preferowany 17 proc. respondentów, a wyszukano go ponad 100 tys. razy.

Nocleg z parkingiem, wyżywieniem czy pupilem?

Wśród dodatkowych udogodnień użytkownicy OLX najczęściej wybierali noclegi, w których mile widziane są zwierzęta – parametr ten wybrano przeszło 43 tys. razy. Niemal tyle samo użytkowników (41 tys.) poszukiwało miejsca z parkingiem. Trzecie miejsce pośród najpopularniejszych udogodnień zajęła gwarancja infrastruktury przyjaznej dzieciom (prawie 24 tys.). Wyżywienie znalazło się poza podium z prawie 17 tys. wyszukiwań. Płatności kartą wybrało 5 tys. użytkowników, a udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością zaznaczono 1,3 tys. razy.

Wyniki wyszukiwań pokazują, jak zmieniają się nasze nawyki wakacyjne. Polacy coraz chętniej chcą podróżować ze swoimi zwierzętami, zamiast zostawiać je w domu. Goszczenie zwierząt staje się ważnym czynnikiem uatrakcyjniającym ofertę. Podobnie w kwestii parkingu – od lat Polacy najchętniej na wakacje podróżują samochodem i możliwość zaparkowania blisko miejsca noclegowego jest kluczowym udogodnieniem.

Jak Polska długa i szeroka

Szukający idealnego miejsca na wakacje znajdowali je na OLX w setkach miast, miejscowości i regionów. Od Jastrzębiej Góry na północy po najbardziej wysuniętą miejscowość na południu kraju – Wołosate. Jak łatwo uatrakcyjnić swoją ofertę i wyróżnić noclegi w domku, agroturystyce, apartamencie czy kempingu? Kluczowy jest tytuł ogłoszenia. Powinien być konkretny i krótki, ale jednocześnie przedstawiający najważniejsze cechy oferty. Równie istotne są zdjęcia. Ważne, aby zachęcały do skorzystania z oferty, były dobrze doświetlone i wyraźne. Pozwoli to potencjalnym klientom wyobrazić sobie, jak dobrze spędzą w tym miejscu czas. Noclegi oferowane w sezonie letnim najlepiej zaprezentować w wakacyjnej aurze, te zimowe będą atrakcyjniej wyglądać w towarzystwie śniegu. Istotny jest też opis, który daje możliwość dostosowania oferty do klienta i przedstawienia najważniejszych zalet noclegu wraz z jego okolicą. Dobrze jest precyzyjnie określić lokalizację, dodatkowe udogodnienia, cenę i formę kontaktu. Pamiętając o tych czynnikach łatwiej stworzyć idealną ofertę i sprostać oczekiwaniom urlopowiczów w nadchodzących sezonach.

*Badanie zrealizowane na zlecenie OLX metodą CAWI na reprezentatywnej grupie 1050 Polek i Polaków w kwietniu i maju 2022 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Polskie trasy rowerowe zachwyciły Wiedeńczyków. Tłumy gości na stoisku. Biuro prasowe
2024-04-19 | 10:00

Polskie trasy rowerowe zachwyciły Wiedeńczyków. Tłumy gości na stoisku.

Właściciele miejscowych biur podróży, touroperatorzy, ale też zwykli mieszkańcy i fani dwóch kółek licznie odwiedzili polskie stoisko na ARGUS Wiener Bike Festival 2024,
Podróże W maju czekają nas aż dwa długie weekendy!
2024-04-17 | 12:00

W maju czekają nas aż dwa długie weekendy!

Przed nami dwa długie weekendy i obydwa przypadają na maj - początek i koniec miesiąca. Majówka to dla wielu rozpoczęcie sezonu podróżniczego. W przypadku pierwszego weekendu,
Podróże Prawdziwe włoskie wakacje w regionie Emilia Romania
2024-04-12 | 13:00

Prawdziwe włoskie wakacje w regionie Emilia Romania

Z Polski do Emilii Romanii bardzo łatwo można dostać się samolotem z Warszawy, Wrocławia, Katowic i Krakowa lub samochodem. Co roku region odwiedza ponad 14 milionów turystów:

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Gwiazdy

Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały

Aktor grający jedną z głównych ról w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka przyznaje, że w życiu prywatnym również zdarzyły mu się nietrafione prezenty, które szybko wylądowały w koszu. Zwykle były to perfumy czy wody kolońskie, których kompozycja zapachowa w ogóle mu nie odpowiadała. Jeśli natomiast chodzi o wybór okolicznościowych upominków dla innych, to Jan Wieczorkowski zdradza, że zawsze zdaje się w tej kwestii na gust i intuicję żony. Sam zupełnie nie ma do tego głowy.

Handel

Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie

Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.