Komunikaty PR

Wakacje na wypasie. Jak Polacy spędzili urlop?

2022-09-30  |  09:00
Biuro prasowe

Nieco ponad połowa Polaków planowała w tym roku wyjazd wakacyjny, wynika z badania zrealizowanego na zlecenie OLX. Młodsi marzyli o morzu, a starsi o górach. Co wyszło z tych planów? Czy miejsca, gdzie zwierzęta są mile widziane, są bardziej popularne od tych przyjaznych dzieciom? Podsumowujemy tegoroczne wakacje, sprawdzamy, jakich noclegów szukali Polacy najchętniej i przekazujemy wskazówki jak przygotować ofertę na następny sezon.

Przeszło dwa miliony użytkowników w szczycie letniego sezonu szukało urlopowego noclegu na OLX. Gdzie najchętniej wypoczywali Polacy? W tegorocznych wyszukiwanych na OLX lokalizacjach królowały województwa nadmorskie (łącznie 43 proc.), a te położone w górach zajęły drugie miejsce (23 proc.). Porównując to z deklaracjami przedwakacyjnymi (morze: 32 proc., góry 25 proc.) widzimy, że rekordowo ciepłe lato przyciągnęło nad morze urlopowiczów, którzy planowali wybrać się do dużego miasta, nad rzekę/jezioro lub na wieś. Pokazują to też najczęściej wyszukiwane miasta tego sezonu: Gdańsk, Zakopane, Kołobrzeg i Władysławowo. Dom nad morzem to dodatkowo najczęściej wpisywana fraza – pojawiła się prawie 140 tys. razy.

Domki nad morzem i nie tylko

Wynajem domku lub domu to najpopularniejszy rodzaj poszukiwanego miejsca noclegowego. Respondenci – zrealizowanego na zlecenie OLX, badania Plany wakacyjne Polaków* właśnie tę formę noclegu wskazywali najczęściej (18 proc.). Pokrywa się to z wynikami wyszukiwania na platformie OLX – domki nad morzem, jeziorem, w górach i nie tylko, wyszukiwano ponad pół miliona razy. Chcąc się wyróżnić, warto rozważyć wprowadzenie do oferty jacuzzi (10 tys. wyszukiwań), basenu (6 tys. wyszukiwań) lub ulokowanie domku na drzewie (2 tys. wyszukiwań).

Zarówno w wakacyjnych deklaracjach respondentów, jak i w poszukiwaniach użytkowników OLX dużą popularnością cieszyła się agroturystyka. Ten rodzaj noclegu wskazało jako preferowany 17 proc. respondentów, a wyszukano go ponad 100 tys. razy.

Nocleg z parkingiem, wyżywieniem czy pupilem?

Wśród dodatkowych udogodnień użytkownicy OLX najczęściej wybierali noclegi, w których mile widziane są zwierzęta – parametr ten wybrano przeszło 43 tys. razy. Niemal tyle samo użytkowników (41 tys.) poszukiwało miejsca z parkingiem. Trzecie miejsce pośród najpopularniejszych udogodnień zajęła gwarancja infrastruktury przyjaznej dzieciom (prawie 24 tys.). Wyżywienie znalazło się poza podium z prawie 17 tys. wyszukiwań. Płatności kartą wybrało 5 tys. użytkowników, a udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością zaznaczono 1,3 tys. razy.

Wyniki wyszukiwań pokazują, jak zmieniają się nasze nawyki wakacyjne. Polacy coraz chętniej chcą podróżować ze swoimi zwierzętami, zamiast zostawiać je w domu. Goszczenie zwierząt staje się ważnym czynnikiem uatrakcyjniającym ofertę. Podobnie w kwestii parkingu – od lat Polacy najchętniej na wakacje podróżują samochodem i możliwość zaparkowania blisko miejsca noclegowego jest kluczowym udogodnieniem.

Jak Polska długa i szeroka

Szukający idealnego miejsca na wakacje znajdowali je na OLX w setkach miast, miejscowości i regionów. Od Jastrzębiej Góry na północy po najbardziej wysuniętą miejscowość na południu kraju – Wołosate. Jak łatwo uatrakcyjnić swoją ofertę i wyróżnić noclegi w domku, agroturystyce, apartamencie czy kempingu? Kluczowy jest tytuł ogłoszenia. Powinien być konkretny i krótki, ale jednocześnie przedstawiający najważniejsze cechy oferty. Równie istotne są zdjęcia. Ważne, aby zachęcały do skorzystania z oferty, były dobrze doświetlone i wyraźne. Pozwoli to potencjalnym klientom wyobrazić sobie, jak dobrze spędzą w tym miejscu czas. Noclegi oferowane w sezonie letnim najlepiej zaprezentować w wakacyjnej aurze, te zimowe będą atrakcyjniej wyglądać w towarzystwie śniegu. Istotny jest też opis, który daje możliwość dostosowania oferty do klienta i przedstawienia najważniejszych zalet noclegu wraz z jego okolicą. Dobrze jest precyzyjnie określić lokalizację, dodatkowe udogodnienia, cenę i formę kontaktu. Pamiętając o tych czynnikach łatwiej stworzyć idealną ofertę i sprostać oczekiwaniom urlopowiczów w nadchodzących sezonach.

*Badanie zrealizowane na zlecenie OLX metodą CAWI na reprezentatywnej grupie 1050 Polek i Polaków w kwietniu i maju 2022 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć