Komunikaty PR

Żądza podróży a troski: dylematy młodego polskiego podróżnika

2024-10-03  |  12:00
Biuro prasowe

Młodzi Polacy, szczególnie ci z pokolenia Y i Z, świetnie opanowali sztukę taniego podróżowania. Potrafią korzystać z travel hacków i podróżują często - ponad 40% ankietowanych tylko w tym roku zamierza odbyć zagraniczną podróż od 2-3 razy. Co więcej, mają niezwykłą umiejętność namierzania najkorzystniejszych ofert, dzięki czemu potrafią urzeczywistnić to, co wydaje się finansowo niemożliwe. Jednocześnie niemal 30% z nich towarzyszy obawa związana z odwołaniem lotu i powrotem do domu, a także strach, że nie uda się odzyskać poniesionych kosztów. Jak wskazują wyniki badań przeprowadzonych dla Kiwi.com, oprócz utraconego bagażu, to jedne z głównych obaw związane z podróżowaniem, z którymi mierzą się młodzi.

 

Szczyt sezonu letniego, zimowego czy okres okołoświąteczny to newralgiczne momenty w roku, kiedy opóźnienia i odwołania lotów mogą zdarzyć się częściej niż zwykle. Przed uruchomieniem programu Kiwi.com Gurantee firma zwróciła się do przedstawicieli najmłodszych pokoleń w Polsce, Czechach, Węgrzech, Rumunii i Słowacji z pytaniem o ich najczęstsze obawy w trakcie planowania i odbywania podróży.

 

Kiedy przygoda spotyka się z niepokojem

 

Na etapie planowania podróży do wybranego kraju młodzi Polacy obawiają się, że nie uda im się znaleźć połączenia lotniczego w ramach budżetu, który mają przeznaczony (34%), a także, że lotnisko z którego chcieliby się udać nie będzie oferowało takiego lotu (21%).

Z kolei już w trakcie podróży, tym co najczęściej spędza im sen z powiek jest zagubiony bagaż, odwołany lot, a także brak możliwości odzyskania poniesionych kosztów. W przypadku utraconego bagażu, jak wskazują badania Kiwi.com, w porównaniu z innymi krajami boimy się stosunkowo mniej, 38% respondentów versus 46% w Czechach czy 43% w Hiszpanii.

Odwołanie lotu - tego boi się niemal co trzeci respondent generacji Y i Z w Polsce, a jak wskazują wyniki badań, Węgrzy (38%) i Czesi (36%) są w zdecydowanej czołówce. Co zrobić, by móc wrócić do domu, gdy lot zostanie odwołany to jedna z kluczowych obaw młodego pokolenia. A za tym idzie również odzyskanie utraconych środków, wydanych na  bilet lotniczy. Nikt nie chce być stratny, ale obawa przed bezpowrotną utratą odszkodowania jest obecna i żywa. Tylko w Polsce dotyka niemal co trzeciego respondenta, a na Słowacji czy w Czechach około 35%.

Również co piąty ankietowany w Polsce nie chciałby ponosić dodatkowych kosztów za brak odprawy online, którą powinien był wykonać odpowiednio wcześniej przed wylotem, a o której zapomniał lub przegapił.

 

Nie daj się powstrzymać obawom!

 

Innowacyjna gwarancja Kiwi.com rozwiązuje główne problemy związane z podróżami: ograniczone opcje biletów od linii lotniczych, obawy dotyczące udostępniania danych różnym przewoźnikom oraz problemy z uzyskaniem zwrotów pieniędzy lub nowych lotów po anulowaniu. Rozszerzona gwarancja oferuje szybkie zwroty kredytu Kiwi.com w przypadku, gdy nasz lot zostanie odwołany. Gdy plany podróży ulegną zakłóceniu, np. z powodu opóźnień, Kiwi.com wyszukuje najlepszy lot zastępczy w podobnym czasie. Firma pokrywa nawet wyższe koszty alternatywnych połączeń. Jako dodatkowy bonus gwarancja obejmuje również odprawę, więc podróżni nie muszą o niej pamiętać. Pozostaje im tylko przybyć na lotnisko i cieszyć się podróżą, w którą właśnie się udają.

Polska jest jednym z krajów, w którym usługa jest już dostępna i można z niej swobodnie korzystać.

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.