Komunikaty PR

Podsumowanie roku 2022 w branży podłogowej

2023-01-24  |  13:55
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Matusik
Adventure Media

Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl

2022 rok nie był łatwy. Z jednej strony pojawiała się nadzieja na zakończenie trudnego czasu związanego z pandemią, z drugiej wybuch wojny w Ukrainie skutecznie utrudnił kolejne działania. W minionych 12 miesiącach wiele branż borykało się z problemami, które nie ominęły tej podłogowej, która walczyła z przerwanym łańcuchem dostaw oraz szalejącym wzrostem cen.

Konflikt zbrojny w Ukrainie oraz pandemia znacznie wpłynęły na działalność branży budowlanej w Polsce i nie tylko. Zachwiane zostały łańcuchy dostaw co w konsekwencji doprowadziło do niedoboru materiałów oraz kolejnej fali wzrostu cen materiałów. Z takimi problemami borykali się w 2022 roku przedstawiciele nie tylko budowlanki, ale także producenci produktów wykończenia wnętrz m.in. drewnianych podłóg.

Trudny miniony rok.

Minione 12 miesięcy nie należały do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych. Jeszcze tląca się pandemia, kolejno agresja Rosji na Ukrainę, szalejąca inflacja itp. Z problemami borykało się wiele branż, w tym także wnętrzarska. - Wojna w Ukrainie zasiała nie małe spustoszenie na europejskim rynku drewna. W okresie pandemii zapotrzebowanie na ten surowiec było bardzo duże. Zdarzały się momenty, że materiału wręcz brakowało. Natomiast w momencie wybuchu wojny w Ukrainie łańcuchy dostaw zza wschodniej granicy zostały przerwane. Popyt oraz podaż wciąż były ogromne jednak przez to, że wielu producentów korzystało wówczas z drewna właśnie ze wschodu, możliwość dostaw tego materiału zostały znacznie ograniczone - wyjaśnia Paweł Bekas, ekspert marki Chapel Parket, dodając jednocześnie, że największy problem rozpoczął się, gdy producenci zaczęli masowo wykupywać surowce na rynku polskim. - Taka kolej rzeczy spowodowała brak materiałów, a także lawinowy wzrost cen surowca w kraju. Chapel Parket od lat korzysta wyłącznie z materiałów certyfikowanych, a takimi nie były te z Ukrainy i Białorusi. Wykorzystujemy surowce pozyskiwane zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju. Nasze podłogi nie są typowym produktem, to posadzki bardzo wysokiej jakości, wykonywane z drewna dębowego i tylko na zamówienie. Wojna w Ukrainie spowodowała, że mieliśmy duży problem z pozyskiwaniem naszego materiału - dodaje ekspert marki Chapel Parket.


Miniony rok pod kątem trendów

Dębowe podłogi od lat znajdują się w czołówce elementów wyposażenia wnętrz na które decydują się inwestorzy. Trendy wyraźnie pokazują, że we wnętrzach stawiamy na naturalne materiały, drewno i wszelkie firmy, które sprawią, że w tak „dziwnych” czasach choć w domu znajdziemy ukojenie. - W tym roku najpopularniejszymi kolorami wybieranymi przez inwestorów były odcienie brązu i beżu. Dokładniej rzecz ujmując na pierwszym miejscy uplasował się kolor Bruce, zaraz za nim Elsey, Channel i nasza nowość w ofercie czyli delikatny i subtelny Invisible. W najlepszej dziesiątce znalazły się także: Elk, Reef, Essex (seria Chapel Minster), Egmont, Clark, Howden (seria Chapel Minster). Najpopularniejszymi wzorami były zdecydowanie deski (83 proc.), oraz herringbone (jodła klasyczna 9 proc.) i hungarishe punt (jodła węgierska, francuska 8 proc.) - tłumaczy ekspert marki Chapel Parket, Sebastian Kos. Jeżeli chodzi o szerokości, to prym wiodły deski w 185 mm oraz klepki, których szerokość wynosiła 145 mm.

Mimo trudnego roku podłogi marki Chapel Parket stały się częścią wielu ciekawych inwestycji. - Czołowi polscy projektanci od lat chętnie wykorzystują nasze produkty. Tak też było w tym roku. Na kocie mamy m.in. stylowy dom na Mazurach polskiej aktorki, nowoczesną nieruchomość w Szczecinie czy też apartament w legendarnej warszawskiej kamienicy Foksal 13/15 itp. Podłogi Chapel Parket montowane są nie tylko w prywatnych domach czy mieszkaniach lecz także w obiektach komercyjnych – dodaje Sebastian Kos.

Warto wspomnieć, że podłogi stylizowane, a więc wykonane z postarzanego drewna cieszą się dużą popularnością. W minionym roku inwestorzy wybierali nie tylko deski przypominające wiekowe drewno, ale także stylizowane klepki i kasetony. Tego typu elementy są montowane zarówno w nowych (nieraz bardzo awangardowych) wnętrzach, jak i starych, odrestaurowywanych budynkach.

- Jestem przekonany, że dużym powodzeniem nadal będą cieszyły się podłogi stylizowane. Dzięki odpowiedniej obróbce drewna uwydatniamy jego naturalne piękno, nie tracąc jednocześnie jego charakteru. Tak jak w przyrodzie nie ma dwóch takich samych drzew, tak nie da się znaleźć dwóch identycznych desek, każda jest jedyna w swoim rodzaju. Ponadto podłogi Chapel Parket poddawane są obróbce termicznej. Drewno uzyskane właśnie tą technika zyskuje coraz większą popularność wśród projektantów i inwestorów. Opalane deski są odporne na wilgoć, wodę ogień oraz gnicie i insekty. Może się także wydawać, że tak potraktowane drewno stanie się kruche i słabe. Nic bardziej mylnego. W tym kontrolowanym procesie dochodzi do wzmocnienia surowca dzięki czemu, stanie się bardziej wytrzymały – dodaje ekspert marki Chapel Parket.

Marka przez cały rok była także aktywna w mediach społecznościowych, dostarczała zainteresowanym inspiracji, ale i wiedzy na temat dębowych podłóg oraz ich właściwości.
 

***

Tekst: Adventure Media

Zdjecia: Chapel Parket

* * *

Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Instagram: chapel_parket_polska

Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.

* * *
KONTAKT:

Chapel Parket Polska Sp. z o.o.

www.chapelparket.pl


Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
specjalista ds. public relations
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064


 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adventure Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Sposób na piękną i estetyczną jadalnię Biuro prasowe
2024-08-08 | 14:00

Sposób na piękną i estetyczną jadalnię

Jadalnia to miejsce, gdzie przecinają się ścieżki wszystkich mieszkańców domu, a posiłek przy wspólnym stole pomaga zacieśniać rodzinne więzy. Tak jak estetyczny wygląd
Dom Mała łazienka w ponadczasowym stylu: kamień naturalny czy płytki gresowe?
2024-08-08 | 10:00

Mała łazienka w ponadczasowym stylu: kamień naturalny czy płytki gresowe?

Aranżacja małej łazienki może być wyzwaniem, ale jednocześnie stanowi doskonałą okazję do stworzenia wnętrza pełnego charakteru i elegancji. Materiały wykończeniowe i detale
Dom Miliony ludzi, miliony domów, różne łazienki – każda z nich zasługuje na odpowie
2024-08-08 | 01:00

Miliony ludzi, miliony domów, różne łazienki – każda z nich zasługuje na odpowie

W Polsce żyją miliony ludzi, w milionach domów i mieszkań i nieskończoną liczbą różnych łazienek. Duże, średnie, małe, te z oknem czy wąskie – każda z nich jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii

Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.

Handel

Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE

Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.

Ochrona środowiska

Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami

Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.