Pokolenie Z w Europie stawia na kolej
Kolej jest obecnie jedną z najbardziej przyjaznych środowisku form transportu, która dzięki stale wdrażanym innowacjom rozwija się i funkcjonuje w sposób coraz bardziej zrównoważony.
Dlaczego osoby w wieku 16 - 25 lat czyli pokolenie Z zamieszkujące kraje europejskie wybiera kolej? Czy mają na to wpływ kwestie ekologiczne? Czy młode pokolenie, zwłaszcza kobiety interesują się możliwościami zawodowymi dotyczącymi branży kolejowej?
Opublikowane dzisiaj wyniki niezależnego badania, przeprowadzonego przez międzynarodowy think tank ThinkYoung, stanowią zbiór informacji na temat stosunku przedstawicieli pokolenia Z w Europie do powyższych kwestii i nie tylko. Oto pięć kluczowych wniosków z badania:
- Większość przedstawicieli pokolenia Z wybiera bardziej ekologiczną formę transportu ze względu na dobro planety.
- Pokoleniu Z zależy na tym, aby władze inwestowały w zrównoważony rozwój transportu kolejowego.
- Pokolenie Z uważa, że technologie bezemisyjne to przyszłość transportu szynowego.
- Około połowa przedstawicieli europejskiego pokolenia Z rozważa podjęcie studiów czy pracy związanych z działalnością na rzecz naszej planety.
- Dla kobiet z pokolenia Z, zawodowo związanych ze STEM-em (naukami ścisłymi), podejście pracodawcy do kwestii zrównoważonego rozwoju jest ważniejsze niż dla mężczyzn z tego samego pokolenia.
Badanie obejmuje swoim zakresem wyniki ogólne dla Europy, jak i dla konkretnych krajów, wśród których znajdują się Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Polska i Holandia. Badanie stanowi część kampanii HOP ON FOR OUR PLANET – inicjatywy podjętej z ramienia Europejskiego Stowarzyszenia Przemysłu Zaopatrzenia Kolei UNIFE
z myślą o przyspieszeniu ogólnoeuropejskich działań na rzecz środowiska w sektorze kolejowym.
Jednym z głównych celów kampanii jest rekrutacja nowego pokolenia utalentowanych pracowników – a także utrzymanie tych bardziej doświadczonych spoza pokolenia Z. Jednak samo badanie jest też wyjątkową okazją, aby wysłuchać głosu młodego pokolenia i odpowiadając na ich potrzeby i oczekiwania, zacząć prowadzić bardziej przemyślaną strategię działań.
Kampania to ewidentny dowód na to, że kolej to właściwy kierunek w stronę zrównoważonej infrastruktury transportowej, innowacyjnego rynku pracy, a także szeregu możliwości rozwoju zawodowego – zwłaszcza
w przypadku europejskiej młodzieży z tzw. pokolenia Z, która, jak wynika z badania, powinna jeszcze sporo się dowiedzieć o naszej branży – komentuje Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom oraz prezes UNIFE.
Wyniki badania zostały przedstawione dzisiaj podczas oficjalnego startu kampanii „Hop On”, który odbył się
w formie online. Udział w wydarzeniu wzięli przedstawiciele pokolenia Z, DG GROW, Parlamentu Europejskiego oraz największych spółek z sektora zaopatrzenia kolei.
Dzisiejsze wydarzenie to kolejny dowód na to, że branża kolejowa przechodzi ciągłą transformację. Do kampanii „Hop On” dołączyliśmy z niekrytym entuzjazmem. To w końcu kolejna okazja – po projekcie Blueprint for Skills – by dotrzeć zarówno do młodszych, jak i już doświadczonych pracowników, dać im dostęp do innowacji i otworzyć drogę do całego szeregu wspaniałych możliwości w zakresie rozwoju zawodowego – mówi Philippe Citroën, dyrektor generalny UNIFE. – Jestem przekonany, że dzięki naszym wspólnym wysiłkom, pociąg zwany Europejskim Zielonym Ładem będzie w stanie nabrać imponującego tempa.
Badanie oraz cała kampania wspierają ideę, zaproponowaną na poziomie Komisji Europejskiej, aby rok 2021 uczynić Europejskim Rokiem Kolei. Inicjatywa ma na celu promować kolej jako jeden z najbardziej zrównoważonych, bezpiecznych i ekologicznych środków transportów.
Wyniki badania dla Europy oraz dla poszczególnych krajów są dostępne na stronie: www.HopOnRail.eu.

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Qczaj: Mam dłuższe włosy i w życiu nie słyszałem tylu komplementów na temat swojego wyglądu. Dziewczyny mnie porównują do Massimo z „365 dni”
Trener zmienił ostatnio swój image za sprawą dłuższych włosów i cieszy się, że ta metamorfoza przypadła do gustu tak wielu osobom. Jak podkreśla, zdecydował się na diametralnie inną fryzurę, żeby w końcu spełnić marzenie z dzieciństwa. Qczaj zaznacza też, że rok temu, by pozbyć się zakoli, zrobił przeszczep mieszków włosowych.
Farmacja
Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu

Rocznie w Polsce wystawia się ponad ćwierć miliona recept na antykoncepcję awaryjną. Jednocześnie świadomość na temat tzw. tabletki dzień po, choć rośnie, wciąż jest niewystarczająca. Eksperci kampanii Poranek PO wskazują na szereg mitów, które wciąż pokutują wokół tego tematu i które mogą nawet zniechęcać kobiety do sięgania po antykoncepcję awaryjną, np. dotyczące mechanizmu jej działania czy skutków długoterminowych. Dlatego podkreślają także potrzebę edukowania poszczególnych grup pacjentek, ale także ich partnerów. Jedną z takich inicjatyw edukacyjnych jest kampania Poranek Po.
Psychologia
Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.