Komunikaty PR

Polacy kochają city breaks – pokazuje badanie SW Research

2024-06-24  |  10:00
Biuro prasowe

Na wakacje typu city breaks wybierają się turyści z całego świata. Polacy nie pozostają w tyle za globalnymi trendami i również decydują się na szybkie wakacje. 75% dorosłych Polaków  korzysta z wyjazdów w tym modelu, jak pokazuje badanie SW Research przeprowadzone dla Leonardo Hotels. Kim dokładnie są ci, którzy stawiają na krótkoterminowy wypoczynek w dużych miastach?

 

Czym jest city break?

Według danych GUS* aż 60% mieszkańców Polski to ludność miejska. Nic więc dziwnego, że to również inne miasta są ich obiektem zainteresowania. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research pokazują, że Polacy są zainteresowani wypoczynkiem w formie city break, czyli krótkimi, kilkudniowym wakacjami spędzonymi w mieście. Obejmują korzystanie z lokalnych atrakcji: takich jak restauracje, muzea czy wydarzenia. 

Co trzeci ankietowany (36%) deklaruje więcej niż jeden wyjazd w takim modelu odpoczywania. Co piąty respondent (22%) korzysta z niego raz do roku, a rzadziej niż raz do roku – 19% respondentów.

- Hotele w wielkich miastach są przygotowane na realizację potrzeb różnych grup gości. Jedną z ważniejszych grup są właśnie osoby decydujące się na city break. Wiemy, że zostaną z nami tylko na kilka dni, jednak ich pobyt powinien być równie wartościowy, co tych gości, którzy pozostają w hotelu dłużej. Jako Leonardo Hotels zauważamy duże zainteresowanie tematem city breaks: nasze obłożenie hoteli w weekendy wynosi zazwyczaj 100%. W Krakowie goście dokonują takich rezerwacji z dużo większym niż w Warszawie wyprzedzeniem, co jest związane ze specyfiką miast  mówi Monika Maciąg, Hotel Manager, Leonardo Boutique Kraków Old Town.

W samej Warszawie na gości czeka oferta takich obiektów jak NYX Hotel Warsaw: sety DJ-skie, emisje meczów Mistrzostw Euro 2024, seanse silent cinema i inne wakacyjne atrakcje, dzięki którym city break w stolicy będzie jeszcze przyjemniejszy. Wielbiciele klimatu wielkiej metropolii i finansowych dzielnic mogą zdecydować się na pobyt w Leonardo Royal Warsaw, gdzie dodatkowy kulturowy benefit to wyjątkowy charakter okolicy, w której mieści się hotel: kręcono tam kultowe produkcje takie jak „Poszukiwany, poszukiwana” czy „Miodowe lata”.

 

Kto wybiera city breaki?

City break może kojarzyć się z formą wyjazdów wybieranych głównie przez pary i singli, co częściowo potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Leonardo Hotels. Aż 44% respondentów najchętniej wybrałoby się na taki wypad z partnerem lub partnerką, ale 29% zdecydowałaby się na city break z rodziną, w tym z rodziną z dziećmi. Dlatego właśnie ta forma wakacji może być idealna dla podróżujących o różnorodnych potrzebach: czasem łatwiej zaaranżować wypoczynek z dziećmi w formie weekendowej, bez konieczności pomijania dni nauki w szkole, a dodatkowo w miejscu, które oferuje bogaty wybór atrakcji dla najmłodszych.

Taką ofertę ma dla gości Kraków, gdzie znajdują się hotele Leonardo Boutique Hotel Krakow City Center i Leonardo Boutique Hotel Krakow Old Town. Pierwszy z nich mieści się w dogodnym punkcie centrum miasta, w pobliżu Wisły i Starego Miasta z Wawelem. Drugi z nich to gratka dla fanów zabytków – sam hotel jest zlokalizowany właśnie w Starym Mieście, które zostało wpisane na listę UNESCO. W pobliżu znajduje się Rynek Główny i dzielnica Kazimierz.

Niezależnie od wieku respondentów, Polacy z każdej grupy wiekowej wskazywali, że na city break decydują się nawet kilka razy w roku. Różnice widoczne są w przypadku wykształcenia respondentów: osoby z wykształceniem podstawowym i gimnazjalnym oraz zasadniczym zawodowym najczęściej odpowiadały, że w ogóle nie korzystają z city breaks. Z kolei osoby z wykształceniem średnim i wyższym najczęściej wybierają się na miejskie wakacje kilka razy w roku.

Nie zaskakuje za to kwestia zarobków. Aby czerpać garściami z tego, co miasta mają najlepsze do zaoferowania, potrzeba konkretnych nakładów finansowych. Najczęściej na city break kilka razy do roku decydują się osoby, których dochód netto wynosi od 5000 do 7000 PLN – tak wskazywało 44% respondentów z tego przedziału. Bardzo podobnie deklarowały osoby zarabiające powyżej 7000 PLN, bo 42% odpowiedziało tak samo

Co z miejscem zamieszkania? Najczęściej kilkudniowy wypoczynek w dużym mieście deklarują Polacy ze średnich miast (100 – 199 tys. mieszkańców), czyli 44% osób z tego przedziału.

 

O BADANIU:

Badanie przeprowadziła agencja SW Research na zlecenie Leonardo Hotels Polska w maju 2024 roku. Metoda badawcza: wywiady on–line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza i respondenci: przeprowadzono 802 ankiet z reprezentatywną próbą Polek i Polaków powyżej 18 roku życia, zgodnie z rozkładem płci, wieku i klasy wielkości miejscowości.

 

*„Polska w liczbach 2023”, Główny Urząd Statystyczny i Departament Opracowań Statystycznych

 

* * *

LEONARDO HOTELS CENTRAL EUROPE, z siedzibą w Berlinie, odpowiada za portfolio hoteli w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, Francji, Hiszpanii i we Włoszech. Sieć działa w 10 krajach i 47 destynacjach, a jej portfolio oferuje 107 hoteli z ponad 17 000 pokojami. Jej marki to Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels i Leonardo Limited Edition. Znane są z dogodnych lokalizacji, wysokich standardów obsługi, a także nowoczesnego wystroju wnętrz z regionalnym charakterem. 

Leonardo Hotels Central Europe jest częścią Fattal Hotel Group, która została założona w 1998 roku przez Davida Fattala. Aktualnie w Europie i Izraelu działa ponad 270 hoteli grupy z ponad 48 000 pokojami w 117 lokalizacjach i 20 krajach. Portfolio marek obejmuje Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels, Leonardo Limited Edition, Jurys Inn, Herods, U Hotels, 7 Minds, Rooms by Fattal, Fattal Terminal, Master Collection i Switch up. Izraelska grupa hotelowa jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie (TASE). www.leonardo-hotels.com 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.