Komunikaty PR

Polacy największymi poszukiwaczami przygód w Europie!

2024-12-10  |  12:00
Biuro prasowe

Aż 71% Polaków uważa się za poszukiwaczy przygód – wynika z badania przeprowadzonego przez OnePlus. To najwyższy wynik wśród analizowanych europejskich krajów, takich jak Wielka Brytania, Francja czy Hiszpania. Na szczycie naszej listy podróżniczych marzeń znajduje się zobaczenie zorzy polarnej (36%), Wielkiego Muru Chińskiego (27%) i Machu Picchu (19%). Mimo to, wielu Polaków czuje, że ich podróżnicze plany są ograniczone. Dlaczego tak się dzieje i co możemy zrobić, by ponownie odnaleźć w sobie chęć do odkrywania?

Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy OnePlus, z okazji premiery nowego modelu OnePlus 13, objęło mieszkańców dziewięciu europejskich krajów – Polski, Wielkiej Brytanii, Danii, Finlandii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Włoch i Holandii, analizując ich podejście do podróżowania. Jak Polacy prezentują się na tle europejskich nacji w tym temacie?

Najwięksi poszukiwacze przygód, drudzy najchętniej opuszczający strefę komfortu

Wyniki badania OnePlus pokazują, że Polacy są najbardziej otwarci na przygody – aż 71% ankietowanych z naszego kraju określiło siebie jako poszukiwaczy przygód. Dla porównania, podobne deklaracje złożyło tylko 57% Francuzów, 50% Holendrów i zaledwie 41% Brytyjczyków. Polacy również wyróżniają się w chęci wychodzenia poza swoją strefę komfortu. Ponad połowa z nas (52%) zadeklarowała gotowość do zwiększenia częstotliwości podróżowania. Pośród wszystkich nacji w badaniu jedynie Hiszpanie uzyskali wyższy wynik (55%).

A gdybyśmy zdecydowali się wyjechać, to co zobaczylibyśmy w pierwszej kolejności? Wśród najczęściej wskazywanych podróżniczych marzeń Polaków znalazło się zobaczenie zorzy polarnej (36%), Wielkiego Muru Chińskiego (27%) i Machu Picchu (19%). Inne popularne destynacje to ruiny Petry w Jordanii (19%), Malediwy z możliwością nurkowania (18%) oraz Islandia, gdzie można podziwiać wieloryby (18%).

Podróżnicze ambicje obejmują również konkretne aktywności – 39% Polaków chciałoby spróbować lotu balonem, a 32% – jazdy skuterem śnieżnym. Co ciekawe, więcej osób zdecydowałoby się na nurkowanie w klatce z rekinami (13%) niż skok ze spadochronem (12%).

Przeszkody w podróżowaniu: brak czasu i finansów jako największe bariery

Pomimo pozytywnego nastawienia do podróży, aż 82% Polaków odczuwa frustrację z powodu przeszkód w realizacji swoich podróżniczych planów. Najczęściej wskazywanymi barierami są ograniczenia finansowe (49%), obowiązki rodzinne (34%) i brak czasu (27%) – wynika z badania OnePlus. Dla kontrastu, w zamożniejszych zachodnich krajach, takich jak Wielka Brytania, Dania czy Finlandia powody rezygnacji z podróży wyglądają nieco inaczej – tam częściej wskazywane są lęk przed nieznanym, ograniczenia fizyczne oraz wiek lub etap życia.

Brak podróżowania wpływa na nasze emocje – aż 90% Polaków deklaruje, że chętnie podróżowałoby więcej, gdyby tylko mogło. Dlaczego? Eksplorowanie nowych kultur i miejsc budzi w nas przede wszystkim takie emocje jak zainteresowanie (65%), ekscytacja (55%) oraz odwaga (37%).

Jak ponownie obudzić w sobie ciekawość do odkrywania?

Aby ponownie zachęcić i umożliwić Polakom podróżowanie, OnePlus organizuje wyjątkowy konkurs z okazji premiery swojego nowego smartfona. Nagrodą jest kalendarz adwentowy dla podróżników, który zamiast czekoladek kryje... 12 przygód na Islandii! Wybrana osoba, wraz osobą towarzyszącą, zanurkuje między płytami tektonicznymi, odwiedzi geotermalne laguny i doświadczy niezapomnianych wrażeń. Dodatkową, 13. nagrodą będzie najnowszy model telefonu OnePlus 13.

Więcej o kalendarzu dla odkrywców i tym jak go zdobyć, można dowiedzieć się odwiedzając stronę https://www.oneplus.com/uk/launch/13. Zgłoszenia będą przyjmowane do 6 stycznia 2025 r.


Badanie zostało przeprowadzone przez firmę badawczą OnePoll w formie ankiety online (CAWI). Przeprowadzono je w dniach 14-20 listopada 2024 roku. Badaniem objęto 1000 dorosłych mieszkańców z każdego z wymienionych krajów: Polski, Wielkiej Brytanii, Danii, Finlandii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Włoch i Holandii, reprezentujących całą populację pod względem wieku, płci i zamieszkiwanego regionu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.