Komunikaty PR

Polacy są zmęczeni i potrzebują relaksu - wyniki badań Kiwi.com

2024-07-10  |  12:00
Biuro prasowe

Polacy potrzebują odpoczynku i co trzeci ankietowany ma zamiar wyjechać przynajmniej 2-3 razy na urlop, po to, żeby solidnie odpocząć - tak wskazują najnowsze wyniki badań przeprowadzone przez agencję Stem Mark dla Kiwi.com.* Spośród 6 krajów objętych badaniem (Polska, Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry, Hiszpania), Polacy plasują się na trzecim miejscu narodów, które będą najczęściej podróżować, ustępując miejsca Słowakom (44%) i Węgrom (38%). 77% ankietowanych w Polsce deklaruje, że potrzebuje odpoczynku i pełnego relaksu, a co drugi ma w planach aktywny wypoczynek połączony ze zwiedzaniem. Kiwi.com sprawdza tegoroczne urlopowe plany Polaków.

 

Motywacje podróżnicze

 

To, że wielu Polaków spędzi urlop za granicą jest pewne. Tym bardziej, że jak wskazują wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Stem Mark dla Kiwi.com, cena lotu nie stanowi bariery i kluczowego kryterium wyboru destynacji, a koszt i jakość zakwaterowania - wedle 43% respondetów.*

Co trzeci ankietowany w wieku 18-37 lat ma zamiar podróżować co najmniej 2-3 razy w granicach Europy. Zdecydowana większość, bo aż 77% deklaruje, że w planach ma odpoczynek i relaks, tzw. słodkie nicnierobienie. Co ciekawe, na taką formę wypoczynku wskazuje 80% kobiet versus 73% mężczyznaż 85% ankietowanych nieposiadających dzieci (versus 79% rodziców z dziećmi).

Co drugi respondent z Polski (52%) ma zamiar wykorzystać czas urlopu nie tylko na błogi odpoczynek, ale również aktywne eksplorowanie miejsca docelowego, zwiedzanie i poznawanie lokalnej kultury, a co dziesiąty (12%) uda się w odwiedziny do swoich krewnych i przyjaciół.

Jak nasze lokalne trendy wyglądają na tle pozostałych narodowości objętych badaniem? Wyniki badań przeprowadzonych dla Kiwi.com wskazują, że 61% respondentów (w wieku od 18 do 37 lat) z 6 krajów (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Hiszpania) wyjedzie w tym roku za granicę więcej niż raz, głównie w granicach Europy. Najczęściej będą podróżować Słowacy - aż 44% uda się w zagraniczną podróż co najmniej 2-3 razy, a na drugim miejscu Węgrzy z wynikiem 38%. Polska w ujęciu międzynarodowym zajmuje trzecie miejsce z wynikiem 32% respondentów, którzy będą w tym roku odpoczywać co najmniej 2-3 razy. Główną motywacją do podróżowania jest relaks i odpoczynek (73%). Z wyjątkiem Hiszpanów, którzy wolą poznawać nowe miejsca i lokalną kulturę.

 

Co będziemy robić na miejscu?

 

Wyniki badań dla Kiwi.com wskazują, że 77% ankietowanych w Polsce ma zamiar relaksować się. W tej dyscyplinie pokonaliśmy niemal wszystkie pozostałe narodowości, jedynie Węgrzy wyprzedzają nas z wynikiem 81%.

Największą popularnością cieszy się “nicnierobienie” i oddawanie się chwili - tak deklaruje 45% respondentów, w tym 49% kobiet i 42% mężczyzn, a prym wiodą Millenialsi z wynikiem 51% versus generacja Z, spośród której 36% ma takie plany.

 

Na pewno będziemy obcować z naturą - tak wskazuje 44% ankietowanych, a także skupimy się na sobie, swoim zdrowiu psychicznym i tzw. “self-connection” - tak deklaruje 30% ankietowanych. Co ciekawe, Polacy znacznie bardziej niż pozostałe narodowości objęte badaniem (Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Hiszpania) chcą eksplorować tętniące życie metropolii - aż 28%, z kolei opcja ta jest najmniej popularna wśród Czechów (14%) i Słowaków (16%). Również Słowacy najmniej są zainteresowani nocnym życiem, zaledwie 7% ankietowanych wskazało taka odpowiedź.

 

Najgorętsze wakacyjne trendy

 

Z analizy Kiwi.com wynika, że najpopularniejszymi kierunkami wakacyjnymi nadal są te, w których możemy liczyć na solidną dawkę słońca i gwarancję dobrej pogody, choć w TOP 20 rezerwowanych pojawiają się kierunki mniej typowe. O ile dotychczas (rezerwacje dokonane od 1 stycznia do 15 maja) większość lotów została zarezerwowana na czerwiec i początek lipca, to dane całoroczne za rok 2023 pokazują, że sierpień ogółem cieszy się większą popularnością wśród polskich podróżnych. Najwięcej osób w podróż wyruszy z Okęcia, lotniska w Krakowie (Kraków-Balice), a na trzecim miejscu uplasował się port lotniczy w Gdańsku.

Kiwi.com wskazuje, że na liście top 15 destynacji znalazły się:

  1. Hiszpania
  2. Włochy
  3. UK
  4. Grecja
  5. Norwegia
  6. Francja
  7. USA
  8. Niemcy
  9. Portugalia
  10. Holandia
  11. Dania
  12. Albania
  13. Turcja
  14. Chorwacja
  15. Islandia
  16. Szwecja
  17. Szwajcaria
  18. Cypr
  19. Indonezja
  20. Malta

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży Biuro prasowe
2024-07-22 | 12:00

Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży

To nie pierwszy rok, kiedy trend coolcationing jest widoczny wśród podróżujących, w tym m.in z Polski. Jednak rekordowe wysokie temperatury za oknem, szczególnie teraz,
Podróże Elegancka kuchnia na jachcie
2024-07-22 | 08:00

Elegancka kuchnia na jachcie

Współczesne wyposażenie jachtu musi łączyć w sobie elegancję, funkcjonalność, kompaktowość oraz bezpieczeństwo. Każdy element, zarówno na pokładzie, jak i pod nim,
Podróże MAZURY – JEDNA Z ULUBIONYCH DESTYNACJI WAKACYJNYCH POLAKÓW
2024-07-22 | 01:00

MAZURY – JEDNA Z ULUBIONYCH DESTYNACJI WAKACYJNYCH POLAKÓW

Mazury to od lat jedna z ulubionych destynacji wakacyjnych Polaków[1], a jednak nadal możemy tu znaleźć miejsca kameralne, położone w bezpiecznej odległości od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.