Polacy szukają ochłodzenia w naturze - AlohaCamp w trendzie „coolcation”
Wysokie letnie temperatury skłaniają turystów do poszukiwania alternatywnych form wypoczynku. Zamiast tłocznych kurortów i upałów, Polacy coraz chętniej wybierają chłodniejsze rejony, gdzie mogą cieszyć się spokojem i pięknem natury.
Tradycyjnie wakacje letnie kojarzyły się z wyjazdami za słońcem i upałami. Jednak rekordowo wysokie temperatury w ostatnich latach sprawiają, że wiele osób rozważa podróżowanie w przeciwnym kierunku. Coraz popularniejsze stają się „coolcation”, czyli wakacje w miejscach o łagodniejszym klimacie, które dodatkowo są mniej zatłoczone. Coolcationing narodził się prawie dekadę temu w krajach Europy Zachodniej, gdzie mieszkańcy coraz częściej skarżyli się na upały i szukali alternatywnych form wypoczynku. Do pionierów coolcationingu należą Niemcy, Holandia, Wielka Brytania i Francja. Trend ten szybko rozprzestrzenił się na inne kontynenty, zyskując popularność w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Zjawisko zyskuje na popularności w związku z rosnącymi temperaturami spowodowanymi zmianami klimatycznymi także w Polsce. Chłodniejsze wybory wakacyjne dostrzega także AlohaCamp.
„Coraz więcej Polaków decyduje się na wyjazdy do miejsc położonych w cieniu gór, chłodzie jezior i gęstych lasach. Wielu turystów rezygnuje z rezerwacji wakacji w popularnych, ale upalnych miejscach jak południowa Francja czy Sycylia w lipcu i sierpniu na rzecz krajowych domków w koronach drzew czy wspaniale wyposażonych glampingów. Rekordzista zabookował u nas wakacje na 642 dni przed terminem!” mówi Katarzyna Trochimczuk, Head of Customer Support w AlohaCamp. „To pokazuje, jak duże jest zainteresowanie naturalną i krajową ofertą noclegową. Coraz więcej osób decyduje się na spontaniczne wyjazdy, ale też rezerwuje domki z wyprzedzeniem, aby mieć pewność, że znajdą wakacyjny termin w wymarzonym ciepłym acz zacienionym miejscu Polski.”
Coolcationing w naturze to doskonały sposób na przetrwanie miejskich upałów, ale również idealna opcja dla osób pracujących hybrydowo, które chcą połączyć pracę z relaksem w dobrym otoczeniu. Jednym z najpopularniejszych spośród blisko 1900 dostępnych miejsc noclegowych na AlohaCamp, są domki na drzewie, takie jak Kraina Dzikiej Kaczki, Sosnowa Kryjówka czy DZEWOstan, które oferują niecodzienny odpoczynek w koronach drzew. Przyciągają również obiekty, w których leżąc w wannie możemy podziwiać las.
Chłodniejsze temperatury są szczególnie polecane na wyjazdy rodzinne. Niższe temperatury pozwalają na pełniejszy wypoczynek, a AlohaCamp oferuje szeroki wybór komfortowych i niezapomnianych miejsc noclegowych - od nowoczesnych czy rustykalnych domków i wygodnych glampingów, po kempingi, jurty i wyjątkowe domki na drzewie czy wodzie. Coolcationing to trend, który z pewnością będzie się rozwijać w najbliższych latach. Jest to świetna alternatywa dla tradycyjnych wakacji w gorących regionach, która pozwala na komfortowy i relaksujący wypoczynek w pięknych okolicznościach przyrody.
Chłodny las kryje w sobie wiele tajemnic, które odkryją tylko odważni!

Dlaczego warto wybrać wakacje all inclusive?

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.