Polacy wybierają Miami na podróż do USA
Dzięki rozbudowanej siatce połączeń z Polski obecnie można dotrzeć do kilkudziesięciu lotnisk w USA. W tym roku, według Kiwi.com, Miami bije rekordy popularności, notując 55% wzrost rezerwacji w porównaniu z ubiegłym rokiem, a ceny lotów są średnio o 70 EUR niższe niż rok temu. Choć Nowy Jork i Chicago nadal należą do najpopularniejszych destynacji wśród podróżnych z Polski, to pojawiły się nowe miasta, które odnotowały wzrost zainteresowania, takie jak Orlando, Charlotte czy Houston.
Podróże do USA
USA to jeden z kierunków, który w tym roku już znalazł się w TOP 20 najpopularniejszych kierunków wakacyjnych wśród polskich podróżujących.
Jak dotąd wśród pięciu najpopularniejszych miast, które najczęściej wybierają turyści z Polski są Nowy Jork i Chicago, a następnie słoneczne Miami, Los Angeles i San Francisco. Miami to wschodząca gwiazda wśród podróżniczych trendów do USA – miasto odnotowało 55% wzrost rezerwacji w porównaniu z ubiegłym rokiem. Inne amerykańskie metropolie, które zaczęły przykuwać uwagę polskich podróżujących i odnotowują rosnące zainteresowanie to Orlando, Charlotte i Houston.
Jak kształtują się ceny za lot do USA?
W przypadku Miami, w tym roku dodatkową pokusą mogły okazać się ceny. Kiwi.com podaje, że średnia cena na trasie Warszawa - Miami jak dotąd wyniosła 554 EUR, podczas gdy w zeszłym roku podróżni płacili średnio o 70 EUR więcej!
Co więcej, podróżni, którzy rozpoczynali podróż do Miami na lotnisku Warszawa Modlin, płacili najmniej - średnio 340 EUR, podobnie jak z lotniska w Gdańsku - 341 EUR.
Droższe loty z Polski do Miami oferowało lotnisko Chopina w Warszawie - 594 EUR i z Krakowa - 504 EUR.
Ogólnie rzecz biorąc, bilety na podróż do USA w tym roku są tańsze, jeśli wybierzemy lotnisko Modlin (średnio 396 EUR) lub w Katowicach (średnio 427 EUR). Loty do USA z Poznania i Rzeszowa są droższe, ze średnią ceną 645 EUR, następnie Warszawa Chopin - 644 EUR i Kraków - 566 EUR.
Pomimo wyższej ceny, jak podaje Kiwi.com, większość podróżujących zarezerwowała loty z lotniska Chopina w Warszawie.
Ile czasu spędzamy na miejscu?
Stany Zjednoczone to kierunek, który wymaga dłuższego pobytu. Według analizy Kiwi.com, podróżni spędzają na miejscu około 25 dni, a większość rezerwuje loty około 37 dni wcześniej. Jeśli chodzi o Miami, turyści z Polski spędzają tam około 15 dni, zachowując podobne okno rezerwacji - 36 dni.
USA poza sezonem
W tym roku Kiwi.com odnotowało jak dotąd dwa największe szczyty podróży do USA wśród Polaków. Pierwszy przypadł na ostatni tydzień lutego i pierwszy tydzień marca, następnie na pierwszy tydzień czerwca, pozostając popularnym przez całe lato, a drugi wypada właśnie teraz, we wrześniu.
Jesień to idealny czas na odwiedzenie USA zarówno pod względem pogody, jak i budżetu. W porównaniu z wakacjami, ceny poza sezonem na loty do USA są o ponad 12% niższe (81 EUR).
Dla tych, którzy planują urlop jesienią, listopad wydaje się być opcją przyjazną dla portfela – bilet z Warszawy do Miami będzie kosztował 1 707 zł – podaje Kiwi.com.
Osoby planujące wyjazd do Chicago zapłacą 1950 zł za bilet lotniczy na podróż w październiku, natomiast koszt biletu z Warszawy do Nowego Jorku w listopadzie będzie jeszcze niższy i wyniesie 1 552 zł.
Kiwi.com podpowiada, jak znaleźć przyjazny dla portfela lot:
- Wybierz lot w mniej popularnych godzinach - wczesno porannych lub nocnych. Te z reguły są tańsze.
- Podróżuj z pobliskich lotnisk lub na pobliskie lotniska zamiast wybierać największe porty w regionie. Te mniejsze mogą oferować lepsze ceny, czasem nawet dwukrotnie tańsze! Wprowadzając miasto wylotu i/lub przylotu na Kiwi.com, możesz wybrać lotniska w promieniu 250 km w miejscu wylotu i/lub przylotu, aby uzyskać najlepsze połączenie.
- Jeśli możesz, to zamiast szukać konkretnych dat podróży, wybierz tydzień lub miesiąc/miesiące, w których chcesz podróżować, i dodaj, ile dni chcesz spędzić w miejscu docelowym. W ten sposób możesz uzyskać tańsze opcje podróży.
- Virtual interlining: podróżowanie z własnym transferem sprawia, że przemieszczanie się jest tańsze, a łącząc oddzielne loty tworzymy unikalne plany podróży. Ta sztuczka pomaga otrzeć do dowolnego miejsca docelowego, nawet jeśli linia lotnicza nie uwzględnia go jako istniejącego w planie podróży. Wybierz „gdzie” i „kiedy” chcesz lecieć, a Kiwi.com utworzy plan podróży z oddzielnych lotów różnych linii lotniczych.
- Alerty dotyczące cen lotów śledzą lot, który Cię interesuje, i powiadamiają Cię o zmianach kosztów podróży, dzięki czemu możesz dokonać rezerwacji, gdy zobaczysz cenę, która przypadnie Ci do gustu.
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.