Polska coraz popularniejsza wśród turystów z krajów Zatoki
Polacy w tym sezonie wakacyjnym najczęściej odwiedzają południe Europy, z Włochami i Hiszpanią na czele, ale wielu zdecydowało się również na bardziej umiarkowane warunki ze strefą wolną od upałów, jak choćby Dania, Irlandia czy Norwegia. A kto odwiedza Polskę? Wedle danych Kiwi.com w czołówce znaleźli się turyści z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii czy Włoch, ale nie tylko. W tym sezonie niemal czterokrotnie wzrosła liczba podróżujących z Australii, a ponad dwukrotnie z krajów Zatoki, jak choćby Katar (+225%), Bahrajn (+200%) czy Oman (+175%). Skąd popularność Polski? Oprócz coraz bardziej stabilnej pogody i konkurencyjności cenowej dochodzą lokalne, niepowtarzalne walory krajobrazowe. Wielu odnajdzie tu magiczne miejsca i nieziemskie widoki na miarę światowych perełek, jak choćby “polską Toskanię, Prowansję, czy Malediwy”.
Polska na celowników zagranicznych turystów
Polska z roku na rok zyskuje na popularności wśród coraz szerszej gamy narodowości, które decydują się spędzić tu swój wakacyjny urlop. W ubiegłym roku prawdziwe oblężenie przeżywało Zakopane, które podbiło serca turystów z krajów arabskich. W tym roku, jak wskazują dane Kiwi.com, jest ich jeszcze więcej i nie tylko w Zakopanem. Kraków to kolejna miejscowość, która cieszy się ogromną popularnością wśród gości z Zatoki.
Dane Kiwi.com wskazują na silny i stały popyt wśród turystów z Europy Zachodniej, zwłaszcza z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec Francji, a także krajów nordyckich, głównie z Norwegii i ze Szwecji.
Jeśli chodzi o najbardziej spektakularny wzrost popularności, jaki Polska odnotowała w tym roku, to należy on do Australijczyków - wedle danych Kiwi.com, liczba odwiedzających Polskę w tym roku w porównaniu z ubiegłym wzrosła o 368%! Tuż za nimi uplasowali się mieszkańcy Kataru ze wzrostem podróżujących o 225%, Bahrajnu z wynikiem dwukrotnie większym niż w roku ubiegłym (+200%), a także z Omanu (+175%).
Polska coraz częściej przyciąga również turystów z bardziej odległych zakątków świata, jak Ameryka Południowa - w tym roku ich liczba w porównaniu z 2023 rokiem odnotowała imponujący trzycyfrowy wzrost. Na pierwszym miejscu uplasował się Meksyk (+140%), na drugim Urugwaj (+131%), a na trzecim Salwador (+112%).
W tym sezonie Polacy najczęściej odwiedzają…
Z analizy Kiwi.com wynika, że najpopularniejszymi kierunkami wakacyjnymi nadal są te, w których możemy liczyć na solidną dawkę słońca i gwarancję dobrej pogody, choć w TOP 20 rezerwowanych pojawiają się kierunki mniej typowe. W preferencjach polskich użytkowników widać także rosnący trend podróżowania o nazwie coolcationing, czyli wybieraniem nieco chłodniejszych kierunków, aby uniknąć letnich upałów, z Danią na czele. O ile dotychczas (rezerwacje dokonane od 1 stycznia do 25 czerwca) większość lotów została zarezerwowana na czerwiec i początek lipca, to dane całoroczne za rok 2023 pokazują, że sierpień ogółem cieszy się większą popularnością wśród polskich podróżnych. Najwięcej osób w podróż wyruszy z Okęcia, lotniska w Krakowie (Kraków-Balice), a na trzecim miejscu uplasował się port lotniczy w Gdańsku.
Wśród najczęściej wybieranych przez Polaków destynacji znalazły się:
- Hiszpania
- Włochy
- UK
- Norwegia
- Niemcy
- Grecja
- Francja
- Holandia
- USA
- Dania
- Portugalia
- Chorwacja
- Turcja
- Szwecja
- Albania
- Cypr
- Szwajcaria
- Malta
- Bułgaria
- Tajlandia
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.