Pomoc dla potrzebujących w powiecie otwockim podczas pandemii koronawirusa
Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Otwocku oraz Amest Otwock sp. z o.o. rozpoczęli akcję charytatywną wspierania osób starszych i chorych podczas pandemii koronawirusa. Kilkadziesiąt osób potrzebujących na terenie powiatu otwockiego będzie regularnie otrzymywać paczki z żywnością i środkami higieny. Pomoc trafi bezpośrednio do domów potrzebujących tak, aby ograniczać ryzyko ich zarażenia.
W sytuacji ogłoszonego stanu zagrożenia epidemicznego trzy organizacje: Amest Otwock Sp. z o.o., Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej i Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Otwocku podjęły współpracę ukierunkowaną na niesienie pomocy seniorom, osobom samotnym i chorym, potrzebującym wsparcia w chwili obecnej.
– Pracujemy razem, aby ułatwić osobom potrzebującym dostęp do produktów pierwszej potrzeby i ograniczyć konieczność ich wychodzenia z domu do miejsc, w których istnieje ryzyko zarażenia się wirusem. Przekazujemy paczki zawierające m.in.: środki higieny, wodę, produkty zbożowe, warzywa w słoikach, owoce w puszkach, produkty mleczne. Będą one dostarczane do miejsc zamieszkania osób starszych kilkukrotnie do Świąt Wielkanocnych. Zostały one zakupione i przygotowane przez pracowników naszych organizacji, którzy również zajmą się ich dostarczeniem. Wsparcie w całości finansuje Amest-Otwock sp. z o.o. – zaznacza Ks. Kamil Chojnacki, Dyrektor Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej.
Inicjatywa pomocy wyszła ze strony przedsiębiorstwa Amest Otwock Sp. z o.o., Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Otwocku. – Jest to przykład udanej współpracy lokalnego biznesu, instytucji charytatywnej Kościoła katolickiego oraz instytucji pomocowej władz samorządowych. Dzięki temu 100 potrzebujących, wymagających szczególnej opieki osób, którzy w czasie epidemii są najbardziej narażeni i podatni na negatywne skutki choroby, otrzyma konkretne wsparcie – dodaje Ks. Kamil Chojnacki.
Wspólny projekt ma na celu ochronę zdrowia osób objętych opieką Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Otwocku oraz doraźnie Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej. Jednocześnie jest to wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Prezes firmy Amest Otwock, który przekazał na ten cel środki finansowe, podkreślił, jak ważna jest wzajemna pomoc lokalnej społeczności i wspólna wrażliwość społeczna Kościoła, władz samorządowych i miejscowego przedsiębiorstwa.
– W tym trudnym czasie musimy być solidarni z osobami, które szczególnie nas potrzebują. To nasz moralny obowiązek. Cieszę się, że możemy nieść pomoc z zaufanymi i szanowanymi organizacjami takimi, jak Caritas i Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie. Dbajmy o siebie i innych. Okres pandemii to próba dla człowieczeństwa – podkreśla Felice Scoccimarro, prezes zarządu Amest Otwock sp. z o.o.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.