Pomysły na wegański lunch dla całej rodziny
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Powrót do pracy czy szkoły może okazać się wymagający pod względem planowania posiłków. Jednak skomponowanie i przygotowanie lunchu do pudełek dla całej rodziny wcale nie musi być nudne i pracochłonne. Smaczny obiad możemy przygotować szybko, łatwo, a nawet… całkowicie wegańsko.
Do roślinnej diety przekonuje się coraz więcej osób. Powody są różne - względy środowiskowe, zdrowotne lub po prostu dotyczące osobistych upodobań. Przygotowanie pełnowartościowego posiłku do tzw. „lunchboxa” może wydawać się bardziej skomplikowane, kiedy nie spożywamy żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego. Jednak wcale nie musi takie być - obecnie na rynku znajdziemy rozmaite wegańskie propozycje, jak np. Majonez Kielecki roślinny. Warto przetestować go podczas przygotowania smacznych posiłków „na wynos” dla całej rodziny.
Sałatka makaronowa na lunch
Sałatka makaronowa to danie stworzone do tego, żeby spakować je do pudełka i zabrać ze sobą do pracy lub włożyć je naszemu dziecku do szkolnego plecaka. Jej przygotowanie trwa tyle, co ugotowanie makaronu - nie spędzimy więc w kuchni długich godzin. Co ważne, taki lunch nie wymaga podgrzewania, które może być problemem w szkolnych lub biurowych warunkach. Wystarczy nie więcej niż 20 minut, kilka podstawowych składników i smaczny, wegański lunch będzie gotowy.
Do przygotowania sałatki potrzebujemy (składniki na 2-3 porcje):
- pół opakowania makaronu, najlepiej typu świderki (ok. 200-250 g)
- czerwoną paprykę
- szczypiorek (pęczek)
- 10-15 pomidorków koktajlowych
- puszkę kukurydzy konserwowej
- 2 ząbki czosnku
- łyżeczkę Musztardy Kieleckiej delikatesowej
- 3-4 łyżki Majonezu Kieleckiego roślinnego
- słodką paprykę w proszku, sól i pieprz do smaku
- odrobinę soku z cytryny
Zaczynamy od ugotowania makaronu zgodnie z instrukcjami podanymi na opakowaniu. W tym czasie kroimy szczypiorek na niewielkie paseczki, paprykę w drobną kostkę, pomidorki koktajlowe na połówki, a z puszki z kukurydzą odlewamy wodę. W miseczce przygotowujemy sos z Majonezu Kieleckiego roślinnego, Musztardy Kieleckiej delikatesowej, słodkiej papryki, czosnku przeciśniętego przez praskę oraz odrobiny soku z cytryny. Odcedzamy makaron i dodajemy do niego wszystkie warzywa oraz szczypiorek, a następnie całość dokładnie łączymy z sosem. Na koniec pakujemy danie do lunchboxów… i gotowe!
Kolorowy lunchbox z falafelem
Rodzice wiedzą jak trudno przemycić coś zdrowego do diety najmłodszych. Dzieci to wyjątkowo wymagający krytycy kulinarni, którzy dokładnie wiedzą, czego chcą… a nie da się ukryć, że zwykle są to frytki i chipsy, a nie sałata i brokuły. Istnieją jednak sposoby, aby uczynić roślinny, pełnowartościowy posiłek bardziej atrakcyjnym dla młodych smakoszy. Lunchbox pełen kolorowych rozmaitości z dodatkiem chrupiących falafeli może okazać się bardzo przekonujący - nie tylko dla dzieci, ale też dla rodziców.
Potrzebne składniki:
Na falafele:
- szklanka suszonej ciecierzycy
- pół pęczka natki pietruszki
- cebula
- 3 ząbki czosnku
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- pieprz, 1 łyżeczka kuminu, 1 łyżeczka mielonej kolendry
Na sos:
- 3 łyżki Majonezu Kieleckiego roślinnego
- 2 łyżki roślinnego jogurtu
- curry w proszku, sól i pieprz do smaku
Dodatkowo:
- 1 marchewka
- pół zielonego ogórka
Ciecierzycę moczymy w wodzie przez noc, a najlepiej przez 24 godziny. Po upływie tego czasu odlewamy wodę i ziarna ciecierzycy umieszczamy w misce lub blenderze kielichowym, po czym miksujemy ze wszystkimi składnikami poza natką pietruszki, którą siekamy i dorzucamy pod sam koniec blendowania. Z powstałej masy formujemy niewielkie kulki i smażymy na głębokim, dobrze rozgrzanym oleju do zarumienienia z każdej strony. W tym czasie w miseczce łączymy wszystkie składniki sosu oraz kroimy warzywa w słupki. Kiedy falafele będą usmażone, umieszczamy je w pudełku lunchowym razem z marchewką, ogórkiem i sosem curry w osobnym pojemniczku.
Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego roślinnego: ok. 6,49 zł brutto / 310 g
Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.