Ponadczasowe projekty IKEA powracają w pełnym rozkwicie
Kwitnące rośliny to nie tylko źródło nektaru i tlenu, ale również piękna dekoracja - kwiaty są także symbolem miłości i przyjaźni. Inspirując się nimi, IKEA prezentuje czwartą odsłonę jubileuszowej kolekcji Nytillverkad, która otwiera drzwi do świata optymizmu, kreatywności i pozytywnego podejścia do życia.
Kwiatowe wzory, odświeżone klasyki i zrównoważone rozwiązania – tak w skrócie można opisać nową kolekcję Nytillverkad od IKEA. To podróż do przeszłości z nutą nowoczesności, która rozkwitnie w każdym wnętrzu. Nytillverkad to powrót do lat 60. i 70. XX wieku. Kultowe produkty z tamtych czasów powracają w odświeżonych wersjach z nowoczesnymi materiałami i udoskonalonymi konstrukcjami. Wśród nich znajdują się ponadczasowe projekty takich legend wzornictwa jak Göty Trägårdh, Gillisa Lundgrena, Charlotte Rude czy Hjördis Olsson-Une.
Siła drzemiąca w kwiatach
Motywem przewodnim kolekcji są kwiaty. Wzór MAJSOL autorstwa Göty Trägårdh, debiutujący na narzutach i roletach w 1971 roku, teraz ponownie kwitnie na kompletach pościeli KRANSMALVA i poszewkach dekoracyjnych poduszek w odcieniach żółci i pomarańczy, dodając wnętrzom energii i radości. Żółta i pomarańczowa pościel KRANSMALVA jest dostępna w dwóch rozmiarach, z jedną lub dwiema poszewkami na poduszki.
Tkanina SANDETERNELL z tym samym kwiatowym wzorem zachęca do kreatywnych projektów – uszyj z niej poszewki, torbę lub rozłóż na sofie, by wnętrze domu eksplodowało kolorami. Wykorzystując trzymetrowy kupon tkaniny o szerokości 150 cm możesz stworzyć, co tylko przyjdzie ci do głowy. Na rynkach europejskich tkanina SANDETERNELL składa się w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu.
Nowe wcielenia kultowych projektów
W kolekcji Nytillverkad znajdziemy nowe interpretacje kultowych projektów IKEA. Stolik kawowy, inspirowany modelem POP z 1968 roku należał kiedyś do kolekcji mebli modułowych. Choć jego projektant - Erik Wørts zaprojektował go z myślą o młodych i śmiałych przedstawicielach pokolenia beatników, przypadł do gustu każdemu, kto miał chrapkę na coś niecodziennego. W ramach kolekcji Nytillverkad ten charakterystyczny stolik wraca jako GARNANÄS w dwóch wariantach kolorystycznych – białym i zielonym.
Fotel SJÄLSÖ to nowoczesna wersja fotela typu safari z 1990 roku, który zapewni komfort i odrobinę egzotyki w każdym wnętrzu. Kwadratowe boki ramy z litego drewna sosnowego, stanowiące podstawę i zarazem podłokietniki, uzupełnia mocna tkanina w piaskowym kolorze rozciągnięta na siedzisku i oparciu.
Fotel ORRESLÄTT to prawdziwa ikona. Debiutował pod nazwą BUSTER w katalogu IKEA z 1959 roku, po wprowadzeniu drobnych zmian wrócił do sprzedaży jako GAGNET na 75 rocznicę naszego istnienia w 2019 roku – a teraz jest częścią kolekcji Nytillverkad. To lekki i poręczny fotel z rattanu w naturalnym kolorze, o krągłym kształcie, na czarnych stalowych nogach.
Osadzony na rurowej ramie fotel GOGO pojawił się w katalogu IKEA w 1972 roku i utrzymał się w ofercie przez ponad 10 lat. Jego twórczyniami były Charlotte Rude i Hjördis Olsson-Une. W 1968 roku zatrudniono je jako projektantki i podczas następnych pięciu lat spędzonych w IKEA, wniosły do działu projektowego powiew świeżości i młodzieńczy zapał. Ich słynne fotele powracają po latach w ramach kolekcji Nytillverkad pod nazwą ÖNNESTAD. Tak samo barwne i sprężyste jak wtedy, z równie obszernymi i miękkimi poduszkami, teraz do wyboru w czerwonym i zielonym kolorze.
Te same ramy, nowe podejście
Lustro TURBOKASTANJ z kolekcji Nytillverkad to odświeżona wersja kultowego lustra JARL, zaprojektowanego przez Gillisa Lundgrena w 1978 roku. Nowe lustro jest nieco mniejsze od swojego pierwowzoru, ale zachowuje charakterystyczną kwadratową formę i wąską półeczkę, idealną na umieszczenie drobnych dekoracji. W kolekcji Nytillverkad dostępne jest także w nietypowej wersji kolorystycznej - czerwonej, z widocznym rysunkiem słojów. To odważny element, który pozwoli na eksperymentowanie z wyglądem wnętrza i dodanie mu unikalnego charakteru.
Czwarta odsłona kolekcji Nytillverkad składa się z 20 przedmiotów. Obok wyżej wymienionych znajdują się w niej także stojak na rośliny, wazony, lampa oraz inne meble. Linia jest dostępna w sprzedaży od kwietnia. Więcej na IKEA.pl

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli

Proste przyjemności na zimowe wieczory
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.