POSZUKIWANE: TALENT, PREZENCJA I CHARYZMA CASTING DO MUSICALU „MAMMA MIA!”
POSZUKIWANE: TALENT, PREZENCJA I CHARYZMA
CASTING DO MUSICALU „MAMMA MIA!” W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI
To musi być hit, przecież przez ćwierć wieku od swojej londyńskiej premiery musical „Mamma Mia!” zyskał miano światowego teatralnego fenomenu. Za rok tytuł w reżyserii Jakuba Szydłowskiego zagości na deskach Teatru Muzycznego w Łodzi. Już teraz rusza casting, który zdecyduje o tym, kto znajdzie się w obsadzie.
Przetłumaczony na szesnaście języków, wystawiany w blisko 50 krajach, obejrzany został przez ponad 65 milionów widzów na całym świecie. Doczekał się też filmowej adaptacji z gwiazdorską obsadą. Największą siłą musicalu są nieśmiertelne przeboje zespołu ABBA, zgrabnie wplecione we wzruszającą i zabawną fabułę: dwudziestoletnia Sophie chcąc się dowiedzieć, kto jest jej ojcem, w tajemnicy zaprasza na swój ślub mężczyzn, z którymi jej matka – Donna – była związana przed dwudziestu laty.
– Tym, którzy mieli możliwość poznać polską odsłonę musicalu, albo znają tę historię z filmu, już teraz możemy obiecać, że nasza realizacja nie będzie kalką tych wcześniejszych – zdradza Jakub Szydłowski, dyrektor artystyczny Teatru Muzycznego w Łodzi, a zarazem reżyser spektaklu. – Do współpracy zaprosiliśmy Tomasza Szymusia, który będzie naszym kierownikiem muzycznym, a widzowie zapewne pamiętają go, jako kierownika muzycznego „Tańca z Gwiazdami” – dodaje.
O tym, kogo publiczność zobaczy w obsadzie, zdecyduje dwuetapowy casting, do którego nabór właśnie się rozpoczął.
Teatr szuka m.in. wykonawczyń, które najlepiej sprawdzą się w rolach pierwszoplanowych: Donny i Sophie. Pierwsza z nich to była liderka grupy Donna i Dynamitki, obecnie właścicielka hotelu na greckiej wyspie. Z kolei jej córka Sophie marzy o idealnym związku i przygotowując się do ślubu tęskni za obecnością ojca w swoim życiu.
W castingu wyłonieni zostaną również odtwórcy ról drugoplanowych: narzeczonego Sophie, byłych Dynamitek (dystyngowana Tanya i nieco nieśmiała Rosie) a także trzech domniemanych ojców Sophie (Sam Carmichael, Harry Bright i Bill Austin).
Casting przebiega w dwóch etapach. W pierwszym, należy przesłać do teatru wideo-zgłoszenie (tzw. self-tape) z krótką informacją o sobie i dotychczasowym doświadczeniu oraz z wykonaniem utworu wskazanego w ogłoszeniu do wybranej roli. Aktywny link do nagrania należy przesłać na adres casting@teatr-muzyczny.lodz.pl do dnia 21 października 2024 r., do godz. 20:00. Szczegóły dotyczące castingu i utwory do przygotowania znajdują się na stronie www.teatr-muzyczny.lodz.pl. Wybrane osoby zostaną zaproszone do udziału w drugim etapie – przesłuchania na żywo w siedzibie teatru, które odbędzie się w dniach 25-26 listopada 2024 r.
Premiera zaplanowana jest na wrzesień 2025 roku.

W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.