Komunikaty PR

Powraca 14. edycja programu edukacyjnego WINIARY „Gotuj się na zmiany”

2024-09-16  |  15:00
Biuro prasowe

Właśnie wystartowała kolejna odsłona programu edukacyjnego dla przedszkoli i szkół podstawowych – WINIARY „Gotuj się na zmiany”.  Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest zero waste. Na uczestników czeka jeszcze więcej konkursów, niespodzianek i atrakcyjnych nagród przygotowanych we współpracy z wyjątkowymi ambasadorami.

Misja: zapobieganie marnowaniu żywności

Już od 14 lat w ramach programu WINIARY „Gotuj się na zmiany” marka uczy dzieci i młodzież racjonalnego podejścia do odżywiania, kształtuje prawidłowe nawyki i edukuje jak zapobiegać marnowaniu jedzenia. W tym roku, przygotowano jeszcze więcej treści poświęconych tematyce zero waste.

 

- Materiały przygotowane w ramach programu WINIARY „Gotuj się na zmiany” podzieliliśmy w cztery bloki tematyczne. Ich celem jest wprowadzenie uczestników programu w świat dobrych nawyków żywieniowych oraz edukacja ekologiczna w duchu zero waste. Poprzez zabawę, bajki oraz zadania dzieci dowiedzą się jak tworzyć smaczne, zbilansowane posiłki, w jaki sposób planować jadłospis czy listę zakupów oraz jakie znaczenie ma ograniczanie marnotrawienia żywności. Podkreślamy również rolę działań podejmowanych lokalnie, przez każdego człowieka, które są nieocenione w mierzeniu się z problemem marnowania żywności w ujęciu globalnym – mówi Magdalena Jabłońska, Ekspert ds. treści i mediów społecznościowych WINIARY.

 

Nowa odsłona ambasadorów programu

Z nową edycją programu powracają również, dobrze już znane, mentorki: Hela Kłobucka, zwyciężczyni siódmej edycji „MasterChef Junior”, utalentowana kucharka młodego pokolenia z przełomu gen alfa i gen Z, oraz Jagna Niedzielska, edukatorka kulinarna i polska królowa zero waste. W tym roku zadebiutuje również nowy ambasador: Dariusz Martynowicz, entuzjasta edukacji przyszłości, zaangażowany w nowatorskie inicjatywy popychające oświatę w kierunku zmian na lepsze. Jego zadaniem będzie wspieranie nauczycieli w przystosowywaniu treści edukacyjnych tak, aby były bardziej przyjazne i atrakcyjne dla uczniów. Mentorzy wzbogacą tę edycję swoim niepowtarzalnym stylem, bogactwem wiedzy i doświadczeniem, tworząc specjalne treści w duchu edutainment, czyli nauki przez zabawę. Na platformie pojawią się materiały wideo o charakterze edukacyjnym oraz rozrywkowym dostosowane do różnych grup wiekowych – przedszkolaków, uczniów klas 1-3 oraz 4-8. Akcja kierowana jest nie tylko do dzieci – nie zabraknie również materiałów edukacyjnych dla rodziców oraz pomocy naukowych i specjalnych scenariuszy dla nauczycieli, przygotowanych zgodnie z głównymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa.

 

Konkursy z nagrodami

Marka WINIARY nie tylko edukuje, ale także nagradza za zaangażowanie i wysiłek, dlatego każdy materiał kończy się inspirującym zadaniem konkursowym. Dzieci bardziej angażują się w zajęcia, a placówki edukacyjne mogą rywalizować o atrakcyjne nagrody. Dodatkowo, na dedykowanej stronie Strona główna | Gotuj się na zmiany (gotujsienazmiany.pl) dostępne są przepisy, podcasty oraz artykuły starannie przygotowane przez ekspertów. Te wartościowe materiały stanowią wsparcie dla nauczycieli i rodziców w prowadzeniu edukacji żywieniowej w szkołach i domu.

 

Program WINIARY „Gotuj się na zmiany” wystartował 1. września br. i potrwa do 30 czerwca 2025 r. Rejestracja jest możliwa przez cały ten okres. Wszystkich nauczycieli zachęcamy do zgłaszania swoich placówek dydaktycznych – wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Szczegóły i regulamin akcji dostępne są na stronie: https://gotujsienazmiany.pl/.

 

Więcej informacji można znaleźć w kanałach programu WINIARY „Gotuj się na zmiany”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Czas na gotowe zupy! - wystartowała jesienna kampania marki JemyJemy Biuro prasowe
2024-10-04 | 09:45

Czas na gotowe zupy! - wystartowała jesienna kampania marki JemyJemy

Marka JemyJemy, lider* na rynku zup gotowych z półki, wraz z początkiem października rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię mediową, obejmującą OOH, digital, social
Żywienie Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku!
2024-10-03 | 12:00

Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku!

FRoSTA, znany producent mrożonek, kontynuuje rozwój swojej oferty, wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych konsumentów. Firma stawia na 100% naturalnego smaku i proste
Żywienie Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja
2024-10-03 | 12:00

Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja

  W portfolio krakowskiego producenta słodyczy pojawiły się teraz MINIczekolady funkcjonalne: Koncentracja z ekstraktem z korzenia ashwagandhy, Stres z witaminami B6 i C oraz ekstraktem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Farmacja

Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października

Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.

Żywienie

Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk: Na Filipinach spałyśmy z karaluchami i innymi robakami. Brakowało nam moskitiery na całe ciało

Chociaż podczas pełnej emocji wyprawy przez Filipiny do Tajwanu nie brakowało trudnych momentów, w których górę brało zmęczenie, to jednak mimo wszelkich niedogodności Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk starały się nie narzekać, tylko wyciągać z tej podróży to, co najlepsze. Uczestniczki „Azja Express” przyznają, że nie mogły się przekonać do miejscowego jedzenia, ale za to zachwyciła je aromatyczna kawa. W bagażu zabrakło miejsca na moskitierę, dlatego też z czasem przyzwyczaiły się także do spania w jednym pomieszczeniu z karaluchami.