Komunikaty PR

Powraca 14. edycja programu edukacyjnego WINIARY „Gotuj się na zmiany”

2024-09-16  |  15:00
Biuro prasowe

Właśnie wystartowała kolejna odsłona programu edukacyjnego dla przedszkoli i szkół podstawowych – WINIARY „Gotuj się na zmiany”.  Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest zero waste. Na uczestników czeka jeszcze więcej konkursów, niespodzianek i atrakcyjnych nagród przygotowanych we współpracy z wyjątkowymi ambasadorami.

Misja: zapobieganie marnowaniu żywności

Już od 14 lat w ramach programu WINIARY „Gotuj się na zmiany” marka uczy dzieci i młodzież racjonalnego podejścia do odżywiania, kształtuje prawidłowe nawyki i edukuje jak zapobiegać marnowaniu jedzenia. W tym roku, przygotowano jeszcze więcej treści poświęconych tematyce zero waste.

 

- Materiały przygotowane w ramach programu WINIARY „Gotuj się na zmiany” podzieliliśmy w cztery bloki tematyczne. Ich celem jest wprowadzenie uczestników programu w świat dobrych nawyków żywieniowych oraz edukacja ekologiczna w duchu zero waste. Poprzez zabawę, bajki oraz zadania dzieci dowiedzą się jak tworzyć smaczne, zbilansowane posiłki, w jaki sposób planować jadłospis czy listę zakupów oraz jakie znaczenie ma ograniczanie marnotrawienia żywności. Podkreślamy również rolę działań podejmowanych lokalnie, przez każdego człowieka, które są nieocenione w mierzeniu się z problemem marnowania żywności w ujęciu globalnym – mówi Magdalena Jabłońska, Ekspert ds. treści i mediów społecznościowych WINIARY.

 

Nowa odsłona ambasadorów programu

Z nową edycją programu powracają również, dobrze już znane, mentorki: Hela Kłobucka, zwyciężczyni siódmej edycji „MasterChef Junior”, utalentowana kucharka młodego pokolenia z przełomu gen alfa i gen Z, oraz Jagna Niedzielska, edukatorka kulinarna i polska królowa zero waste. W tym roku zadebiutuje również nowy ambasador: Dariusz Martynowicz, entuzjasta edukacji przyszłości, zaangażowany w nowatorskie inicjatywy popychające oświatę w kierunku zmian na lepsze. Jego zadaniem będzie wspieranie nauczycieli w przystosowywaniu treści edukacyjnych tak, aby były bardziej przyjazne i atrakcyjne dla uczniów. Mentorzy wzbogacą tę edycję swoim niepowtarzalnym stylem, bogactwem wiedzy i doświadczeniem, tworząc specjalne treści w duchu edutainment, czyli nauki przez zabawę. Na platformie pojawią się materiały wideo o charakterze edukacyjnym oraz rozrywkowym dostosowane do różnych grup wiekowych – przedszkolaków, uczniów klas 1-3 oraz 4-8. Akcja kierowana jest nie tylko do dzieci – nie zabraknie również materiałów edukacyjnych dla rodziców oraz pomocy naukowych i specjalnych scenariuszy dla nauczycieli, przygotowanych zgodnie z głównymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa.

 

Konkursy z nagrodami

Marka WINIARY nie tylko edukuje, ale także nagradza za zaangażowanie i wysiłek, dlatego każdy materiał kończy się inspirującym zadaniem konkursowym. Dzieci bardziej angażują się w zajęcia, a placówki edukacyjne mogą rywalizować o atrakcyjne nagrody. Dodatkowo, na dedykowanej stronie Strona główna | Gotuj się na zmiany (gotujsienazmiany.pl) dostępne są przepisy, podcasty oraz artykuły starannie przygotowane przez ekspertów. Te wartościowe materiały stanowią wsparcie dla nauczycieli i rodziców w prowadzeniu edukacji żywieniowej w szkołach i domu.

 

Program WINIARY „Gotuj się na zmiany” wystartował 1. września br. i potrwa do 30 czerwca 2025 r. Rejestracja jest możliwa przez cały ten okres. Wszystkich nauczycieli zachęcamy do zgłaszania swoich placówek dydaktycznych – wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Szczegóły i regulamin akcji dostępne są na stronie: https://gotujsienazmiany.pl/.

 

Więcej informacji można znaleźć w kanałach programu WINIARY „Gotuj się na zmiany”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.