Poznaj Dzielnicę Wisła dzięki edukacyjnej grze AR
Aby zachęcić odwiedzających do odkrywania jej tajemnic, Dzielnica Wisła w ramach tegorocznej kampanii przygotowała grę w rzeczywistości rozszerzonej. Dzięki niej, każdy bez względu na wiek, może poznać ciekawostki związane z Wisłą.
Wisła to od lat unikalne miejsce na mapie Warszawy, które wybierane jest na spotkania z przyjaciółmi, jako przestrzeń do uprawiania sportu czy relaksu. Poza wartością rekreacyjną i rozrywkową posiada inne walory – piękną i nieodkrytą masowo historię Urzecza, która wciąż widoczna jest w tożsamości nowoczesnej Warszawy. Za jej tworzenie odpowiadamy my wszyscy i to również od nas zależy, w jakim stanie pozostawimy ją kolejnym pokoleniom. Zgodnie z tegorocznym hasłem kampanii re\Wisła, Dzielnica Wisła prowadzi szereg działań edukacyjnych i informacyjnych podkreślających tę unikalną tożsamość rzeki.
Jednym z nich jest gra opracowana technologią Augmented Reality osadzona na Instagramie. Gra angażuje użytkowników za pomocą stosunkowo prostych pytań do odkrywania interesujących faktów i ciekawostek na temat Dzielnicy Wisła. Specjalne kolaże i narracyjne plansze opowiadają historię wybranego miejsca, na koniec pozostawiając przestrzeń do odpowiedzi na pytania związane z historyczną i współczesną Wisłą.
Gra rozpoczyna się na plaży Saska Kępa w punkcie Warszawskiego Plażowego (charakterystyczna budka, gdzie można np.: bezpłatnie wypożyczyć leżak lub zabawki plażowe). Użytkownik po włączeniu odpowiedniego filtra na Instagramie Dzielnicy Wisła skanuje plakat, który aktywuje efekt, zapoznaje się z zaprezentowanym tematem oraz odpowiada na pytanie. Następnie udaje się do kolejnych punktów, takich jak: Warszawski Plażowy na Poniatówce, Warszawski Plażowy na Rusałce, Pawilon Edukacyjny Kamień oraz Warszawski Plażowy na plaży Żoliborz – gdzie czekają na niego kolejne zadania.
Gra to element kampanii edukacyjnej Dzielnica Wisła, realizowanej w tym sezonie pod hasłem re\Wisła. Jesteśmy przekonani, że wszyscy bywalcy nadwiślańskich brzegów, oprócz rekreacji i wypoczynku powinni znaleźć czas na odkrywanie niezwykłych miejsc z nią związanych i poznawania historii Urzecza. Przecież to nasze dziedzictwo, o które musimy dbać i z którego jesteśmy dumni. Angażująca cyfrowa forma zabawy zainteresuje każdego, kto spędza czas nad rzeką codziennie lub pojawił się w Dzielnicy Wisła pierwszy raz. Cieszmy się rzeką codziennie, odkrywając nadwiślańskie przestrzenie z nieznanej dotąd perspektywy – mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Wisły.
Aby wziąć udział w grze, należy odwiedzić 5 punktów Warszawskiego Plażowego i skorzystać z filtrów przypisanych do profilu Dzielnicy Wisła na Instagramie. Udział w grze jest możliwy w dowolnym momencie do końca września. Pierwszych 50 osób, które zaprezentują Plażowym na Żoliborzu poprawne odpowiedzi na wszystkie pytania, w nagrodę otrzymają plakaty z popularnymi wiślanymi grafikami autorstwa Oli Jasionowskiej.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Lil Masti: Dużo się dzieje w moim życiu. Napędza mnie miłość do córki i jako matka kwitnę
Aniela Bogusz znana w sieci jako Lil Masti podkreśla, że po narodzinach córki w jej życiu dużo się zmieniło. Teraz spełnia się nie tylko w świecie cyfrowym, ale również na płaszczyźnie prywatnej. Jest dumna z tego, że udało jej się stworzyć szczęśliwą i pełną rodzinę. Wkrótce jej córeczka Aria będzie świętować drugie urodziny i z tej okazji rodzice szykują dla niej w ogrodzie przyjęcie z wieloma atrakcjami.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Podróże
Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach

Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.