Komunikaty PR

Prawdziwe włoskie wakacje w regionie Emilia Romania

2024-04-12  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Jasińska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/

Z Polski do Emilii Romanii bardzo łatwo można dostać się samolotem z Warszawy, Wrocławia, Katowic i Krakowa lub samochodem. Co roku region odwiedza ponad 14 milionów turystów: 73,5% stanowią Włosi, 26,5 % stanowią turyści zagraniczni. 

- Polski rynek okazuje się bardzo obiecujący dla naszej turystyki, co potwierdzają również dane za 2023 r., które wskazują na wzrost noclegów z Polski o ponad 30% w porównaniu z rokiem poprzednim. Polacy najczęściej odwiedzają nas w okresie od maja do września,  a ich ulubionymi miejscem jest Wybrzeże Adriatyckie oraz Bolonia – mówi Andrea Corsini, Członek Rady ds. Mobilności, Transportu, Infrastruktury, Turystyki i Handlu regionu Emilia Romania.

Nowe nadmorskie promenady i plaże
z certyfikatem zielonej i błękitnej flagi

Wybrzeże Adriatyku w Emilii Romanii to aż 110 km plaż i wiele z nich jest dostosowanych tematycznie do zróżnicowanych wymagań turystów, dając im możliwość spędzania urlopu w ich ulubiony sposób, z rodziną i przyjaciółmi - również z czworonożnymi. Dlatego polskich turystów czeka tam prawdziwe wakacyjne dolce vita - z gwarancją słońca, pięknych widoków, mnóstwem atrakcji dla każdego oraz fantastycznym jedzeniem. 

Nad wschodnim Adriatykiem panują idealne warunki na rodzinne wakacje z dziećmi. Szerokie, piaszczyste plaże, płytka woda i obecność doświadczonych ratowników sprawiają, że nawet najmłodsi mogą bezpiecznie cieszyć się czasem spędzonym na pluskaniu się w wodzie. 10 plaż zostało oznaczonych zieloną flagą, co oznacza, że wyróżniają się szczególną troską o bezpieczeństwo oraz oferują dodatkowe udogodnienia dla rodzin z dziećmi w postaci placów zabaw. Aż 9 plaż zostało uhonorowanych prestiżowym wyróżnieniem - błękitną flagą. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie nagród przyznawanych plażom działającym zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

W ciągu ostatniej dekady plaże i wiele elementów infrastruktury takich jak hotele i połączenia komunikacyjne, znacznie poprawiły standard i zyskały na renomie. Aktualnie w Rimini znajdują się hotele 5* i w 4* oraz nowy transfer z lotniska prosto na plażę w Riccione o nazwie „Metro mare”. Powstały tu również nowoczesne wersje kempingów, czyli glampingi takie jak Villagio del sole w Riccione i Rimini.

Plaże to jednak nie wszystko, odnowiona została cała infrastruktura wokół nich. Nowe promenady wzdłuż nadmorskich kurortów w Emilii Romanii tworzą relaksującą atmosferę, a otaczająca je zieleń sprawia, że droga na plażę jest jeszcze bardziej przyjemna.

Od Lidi Ferraresi w północnej części Wybrzeża Romanii aż do Cattolica, 10 nadbrzeżnych promenad zyskało nowe i przyjazne dla środowiska oblicze. Łącznie znajduje się tutaj ponad 1430 kąpielisk. Na przebudowę 10 promenad od 2018 roku zostało przeznaczone około 32 milionów euro. Gminy: Riccione, San Mauro Mare, Bellaria i Cattolica zmodernizowały swoje deptaki w duchu eko. W Comacchio, Rawennie, Cesenatico oraz części Rimini wciąż trwają renowacje, zaś miasteczko Igea Marina jest w początkowej fazie przebudowy.

Atrakcje przez cały rok

Niezależnie od pory roku na odwiedzających Emilię Romanię na dłuższy pobyt lub krótszy wypad oprócz uroków Wybrzeża Adriatyku, czekają też malownicze miasta i miasteczka, parki naturalne, parki rozrywki oraz cały wachlarz możliwości uprawnia różnych sportów zarówno wodnych jak i lądowych oraz kalendarz wypełniony większymi i mniejszymi wydarzeniami tematycznymi związanymi z tym, z czego słynie ten bogaty region: motoryzacją, sportem, kulturą, sztuką, historią, muzyką i doskonałym jedzeniem oraz winem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Dlaczego warto wybrać wakacje all inclusive? Biuro prasowe
2025-03-03 | 11:10

Dlaczego warto wybrać wakacje all inclusive?

Wakacje all inclusive to jeden z najpopularniejszych sposobów na spędzenie urlopu. Ta formuła wypoczynku cieszy się dużą popularnością ze względu na liczne korzyści,
Podróże Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.