Komunikaty PR

Prawdziwy stół próżności - czyli toaletka

2022-04-25  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Toaletki powstały w XVIII w, były nieodzownym elementem procedur pielęgnacyjnych, w XIX wieku przeniosły się do buduarów pań lub garderób teatralnych, a teraz przeżywają swój renesans. Mebel ten, obecnie bardzo kobiecy, został spopularyzowany przez…mężczyznę:

- XVIII wieczna toaletka być może wyglądała jak konsola z szufladą i lustrem, jednak swoją nazwę nie zawdzięcza elementom technicznym czy funkcjonalnym, lecz tkaninie, którą była przyozdabiana. Toile w języku francuskim oznacza płótno, a toilette to mebel pokryty płótnem. Co ciekawe, w Anglii mebel ten nie nazywał się już tak romantycznie – mówiono na niego vanity table, czyli stół próżności. Najważniejszym aspektem w historii toaletek było jednak to, iż największym popularyzatorem toaletki był… mężczyzna - George Bryan Brummell, arbiter męskiej elegancji w Wielkiej Brytanii oraz bliski przyjaciel księcia-regenta, przyszłego króla Jerzego IV. Ten angielski dandys, aby godnie prezentować się na dworze króla, przeznaczał minimum 5 godzin dziennie na toaletę - właśnie przy toaletce. – wyjaśnia Aldona Mioduszewska, Dyrektor Marketingu wrocławskiej Galerii Wnętrz DOMAR.

Dzisiejszy wymiar piękna

Aktualnie, toaletka wciąż stanowi element nowoczesnych aranżacji sypialni, ale również i łazienek. Z racji jej walorów estetycznych i funkcjonalnych, coraz więcej projektów zakłada wykorzystanie dodatkowej, wolnej przestrzeni właśnie na ten element wyposażenia. A do czego dziś służy nam toaletka?

- Toaletki w dzisiejszych czasach uchodzą za swoiste, domowe SPA. Są one miejscami, które łączą w sobie higienę oraz dbałość o wygląd i samopoczucie – co przywodzi na myśl salony urody oraz centra odnowy biologicznej. Choć toaletkę spopularyzował mężczyzna, dziś z tego mebla korzystają zazwyczaj kobiety, przechowując w nim nie tylko swoje kosmetyki oraz akcesoria do pielęgnacji, ale także biżuterię lub inne przedmioty, szczególnie bliskie ich sercom. – wyjaśnia Sylwia Gulewicz-Wysocka, architektka Galerii Wnętrz DOMAR. 

Toaletki spotykane w naszych czasach są najczęściej wykonane z drewna, nawiązując w swojej stylistyce do czasów ich powstania - romantycznego klimatu oraz bogactwa zdobień. Jak dodaje architektka Galerii Wnętrz DOMAR, ich ważnym elementem są nogi, które wykonywane są z drewna i materiałów drewnopodobnych, a także metalu w kolorze czerni, złota i srebra, co zazwyczaj preferowane jest w toaletkach bardziej nowoczesnych, posiadających szklane, kamienne lub ceramiczne blaty.

- W kwestii toaletek, ważne jest też lustro - może być zamykane i schowane w blacie, jak również zamocowane do samej konstrukcji toaletki i tworzące z nią jedność lub po prostu stanowić osobny element przytwierdzony do ściany. Z biegiem ostatnich 2 lat okazało się, iż toaletka może być także świetnym miejscem do pracy w domu, zastępując chwilowo biurko.

Wciąż toaletkowe love?

Czy w aktualnym sezonie toaletki są nadal modne? Architektka Galerii Wnętrz DOMAR wskazuje, iż najczęściej wybierane są proste rozwiązania wykorzystujące naturalne materiały:

- Wciąż w trendach obracamy się w klimacie nowoczesności i natury, dlatego w moim odczuciu jeżeli zdecydujemy się na toaletkę, to będzie ona wykonana z prostych, naturalnych materiałów, bez zbędnych zdobień. Poza drewnem i jego imitacją króluje także kamień lub opcjonalne kompozyty – Corian lub koglomeraty, doskonale nadające się na materiał blatu.

Toaletki to wdzięczne meble, które w ostatnim czasie wróciły do łask projektantów. A gdzie można znaleźć tego typu element wyposażenia? Na przykład na terenie wrocławskiej Galerii Wnętrz DOMAR, gdzie w salonach wielu producentów znajdziemy te piękne elementy, pozwalające na stworzenie uroczego, domowego zakątka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.