Komunikaty PR

Primark wprowadza kolekcję ubrań dla osób z niepełnosprawnościami

2024-07-24  |  11:48
Biuro prasowe

Primark nawiązał współpracę z Victorią Jenkins, wielokrotnie nagradzaną projektantką mody adaptacyjnej i rzeczniczką praw osób z niepełnosprawnościami. W ramach partnerstwa rozszerzona zostanie oferta ubrań dla osób m.in. z przewlekłymi schorzeniami, potrzebami związanymi z wiekiem oraz pacjentów pooperacyjnych.

Victoria Jenkins ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w branży modowej. W 2016 roku założyła swoją markę Unhidden, której misją jest normalizacja uniwersalnego projektowania, inspirowana jej osobistą historią z niepełnosprawnością. Pierwsza kolekcja Unhidden weszła na rynek w 2020 roku i tym samym stała się pierwszą marką adaptacyjną, która została członkiem British Fashion Council i zaprezentowała się na London Fashion Week.

W 2023 roku Victoria Jenkins została wyróżniona przez brytyjski Vogue, znajdując się na liście Vogue 25, a także uznana za jedną z najbardziej wpływowych osób z niepełnosprawnościami na liście The Shaw Trust Disability Power 100.

„Jesteśmy niezmiernie dumni z możliwości współpracy z Victorią, która od lat jest orędowniczką mody integracyjnej i uniwersalnego projektowania w całej branży. Victoria, podobnie jak my, jest zaangażowana w tworzenie mody dostępnej dla każdego. Z niecierpliwością czekamy na możliwość uczenia się od niej oraz na owocną współpracę” – powiedziała Ann Marie Cregan, Dyrektor ds. handlu w Primark.

Victoria Jenkins dodała: „Jestem zachwycona współpracą z Primark, która wpisuje się w moją misję wprowadzenia przystępnej cenowo mody adaptacyjnej do szerokiej sprzedaży. To, że Primark dostrzega potrzeby osób z niepełnosprawnościami i przewlekłymi chorobami oraz podejmuje konkretne działania w tej kwestii, może znacząco poprawić życie milionów ludzi. Z radością i ekscytacją czekam na możliwość wspólnego działania z marką, aby zrealizować tę wizję”.

Odzież adaptacyjna została zaprojektowana z myślą o spełnianiu różnorodnych potrzeb związanych z wygodą i dostępnością dla osób z niepełnosprawnościami, przewlekłymi schorzeniami, potrzebami związanymi z wiekiem oraz pacjentów pooperacyjnych. Umożliwia to zastosowanie specjalnych zapięć, wycięć oraz modyfikacji konstrukcyjnych. Victoria, współpracując z Primark, podzieli się swoją bogatą wiedzą w tej dziedzinie, a więcej szczegółów na temat partnerstwa zostanie ujawnionych jeszcze w tym roku.

W styczniu Primark ogłosił ambitne plany, które mają na celu uczynienie mody adaptacyjnej bardziej przystępną cenowo i łatwiej dostępną. Firma zobowiązała się do stworzenia miejsc pracy i sklepów dostępnych dla wszystkich, aby lepiej odpowiadać na potrzeby swoich pracowników i klientów z niepełnosprawnościami. W ostatnich latach Primark poszerzył swoją ofertę o specjalistyczne produkty, takie jak bielizna pooperacyjna, menopauzalna, menstruacyjna oraz stroje kąpielowe, utrzymując jednocześnie przystępne ceny, z których jest znany.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.