Komunikaty PR

Primark wprowadza kolekcję ubrań dla osób z niepełnosprawnościami

2024-07-24  |  11:48
Biuro prasowe

Primark nawiązał współpracę z Victorią Jenkins, wielokrotnie nagradzaną projektantką mody adaptacyjnej i rzeczniczką praw osób z niepełnosprawnościami. W ramach partnerstwa rozszerzona zostanie oferta ubrań dla osób m.in. z przewlekłymi schorzeniami, potrzebami związanymi z wiekiem oraz pacjentów pooperacyjnych.

Victoria Jenkins ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w branży modowej. W 2016 roku założyła swoją markę Unhidden, której misją jest normalizacja uniwersalnego projektowania, inspirowana jej osobistą historią z niepełnosprawnością. Pierwsza kolekcja Unhidden weszła na rynek w 2020 roku i tym samym stała się pierwszą marką adaptacyjną, która została członkiem British Fashion Council i zaprezentowała się na London Fashion Week.

W 2023 roku Victoria Jenkins została wyróżniona przez brytyjski Vogue, znajdując się na liście Vogue 25, a także uznana za jedną z najbardziej wpływowych osób z niepełnosprawnościami na liście The Shaw Trust Disability Power 100.

„Jesteśmy niezmiernie dumni z możliwości współpracy z Victorią, która od lat jest orędowniczką mody integracyjnej i uniwersalnego projektowania w całej branży. Victoria, podobnie jak my, jest zaangażowana w tworzenie mody dostępnej dla każdego. Z niecierpliwością czekamy na możliwość uczenia się od niej oraz na owocną współpracę” – powiedziała Ann Marie Cregan, Dyrektor ds. handlu w Primark.

Victoria Jenkins dodała: „Jestem zachwycona współpracą z Primark, która wpisuje się w moją misję wprowadzenia przystępnej cenowo mody adaptacyjnej do szerokiej sprzedaży. To, że Primark dostrzega potrzeby osób z niepełnosprawnościami i przewlekłymi chorobami oraz podejmuje konkretne działania w tej kwestii, może znacząco poprawić życie milionów ludzi. Z radością i ekscytacją czekam na możliwość wspólnego działania z marką, aby zrealizować tę wizję”.

Odzież adaptacyjna została zaprojektowana z myślą o spełnianiu różnorodnych potrzeb związanych z wygodą i dostępnością dla osób z niepełnosprawnościami, przewlekłymi schorzeniami, potrzebami związanymi z wiekiem oraz pacjentów pooperacyjnych. Umożliwia to zastosowanie specjalnych zapięć, wycięć oraz modyfikacji konstrukcyjnych. Victoria, współpracując z Primark, podzieli się swoją bogatą wiedzą w tej dziedzinie, a więcej szczegółów na temat partnerstwa zostanie ujawnionych jeszcze w tym roku.

W styczniu Primark ogłosił ambitne plany, które mają na celu uczynienie mody adaptacyjnej bardziej przystępną cenowo i łatwiej dostępną. Firma zobowiązała się do stworzenia miejsc pracy i sklepów dostępnych dla wszystkich, aby lepiej odpowiadać na potrzeby swoich pracowników i klientów z niepełnosprawnościami. W ostatnich latach Primark poszerzył swoją ofertę o specjalistyczne produkty, takie jak bielizna pooperacyjna, menopauzalna, menstruacyjna oraz stroje kąpielowe, utrzymując jednocześnie przystępne ceny, z których jest znany.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.