Komunikaty PR

„Projekt Łazienki 2021” – startuje 23. edycja Konkursu KOŁO!

2021-05-24  |  15:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Odbywający się co roku konkurs KOŁO na projekt łazienki, organizowany przez firmę Geberit, zawsze budzi ogromne zainteresowanie wśród początkujących architektów i studentów architektury. Z ogromną przyjemnością ogłaszamy start 23. edycji konkursu. Partnerem konkursu został Tatrzański Park Narodowy, który na miejsce projektu wybrał Dolinę Chochołowską.

Konkurs zwraca uwagę na deficyt toalet publicznych w Polsce oraz na często pozostawiające wiele do życzenia warunki panujące w ogólnodostępnych ubikacjach. Przez ponad dwadzieścia lat, dzięki organizatorowi, partnerom, a także autorom najciekawszych zgłoszeń powstały nowoczesne, funkcjonalne i estetyczne toalety w wielu miejscach w Polsce.

Partnerem tegorocznej edycji został Tatrzański Park Narodowy. Rejon polany Huciska w Dolinie Chochołowskiej, czyli lokalizacja projektowanej toalety, został wybrany nie bez przyczyny – Szymon Ziobrowski, dyrektor TPN podjął decyzję, by przenośne toalety typu toi-toi sukcesywnie zastępować stacjonarnymi. Między innymi w Dolinie Chochołowskiej obecnie znajdują się przenośne szalety, a szlak jest jednym z najpopularniejszych w Tatrach. Toalety stacjonarne są rozwiązaniem bardziej ekologicznym i estetycznym, znacząco też wpłyną na komfort turystów tłumnie odwiedzających Dolinę Chochołowską.

Toaleta KOŁO szlaku

Konkurs skierowany jest do architektów oraz studentów architektury. Ich zadaniem będzie zaprojektowanie obiektu o funkcji toalety publicznej z pomieszczeniem gospodarczym na użytek Tatrzańskiego Parku Narodowego, udostępnionego dla turystów w rejonie polany Huciska w Dolinie Chochołowskiej. Koncepcja ma wpisywać się w otoczenie, nawiązywać do lokalnej tradycji, kultury, przyrody, historii, w projekcie muszą być wykorzystane produkty marek Geberit i/lub KOŁO. Ważne jest zastosowanie rozwiązań umożliwiających dostęp do obiektu wszystkim grupom odbiorców, w tym turystom o szczególnych potrzebach, takim jak osoby z niepełnosprawnościami, osoby starsze czy opiekunowie z małymi dziećmi. Istotne będzie także projektowanie w duchu zrównoważonego rozwoju (wykorzystanie materiałów naturalnych oraz przyjaznych dla środowiska, zastosowanie źródeł energii odnawialnej, odzysk wody, projektowanie rozwiązań mających na celu zmianę nieekologicznych zachowań turystów).

Start pod okiem autorytetów

Konkurs na projekt łazienki to jedna z najstarszych inicjatyw tego typu w Polsce. Na przestrzeni lat wzięły w nim udział setki projektantów i architektów, dla wielu z nich był on początkiem i furtką do kariery. Co roku w gronie jurorów zasiadają autorytety z branży projektowej. Koncepcje nadesłane na tegoroczną edycję konkursu oceni jury w składzie: dr hab. inż. arch. Ewa Kuryłowicz – kierowniczka Zakładu Projektowania i Teorii Architektury na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, wiceprezes w autorskiej pracowni architektury Kuryłowicz & Associates, sędzia SARP Warszawa, Robert Konieczny – architekt, założyciel pracowni KWK Promes, Magdalena Federowicz-Boule – prezes i dyrektor kreatywna pracowni Tremend, sekretarz Warszawskiego Oddziału SARP, sędzia SARP, prof. Jan Sikora – wykładowca na Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, założyciel pracowni projektowej Sikora Wnętrza, Przemo Łukasik – architekt, współzałożyciel pracowni Medousagroup, Aleksandra Kozłowska – laureatka konkursu „Projekt Łazienki 2018”, obecnie związana z pracownią KWK Promes, Przemysław Powalacz – Prezes Zarządu Geberit sp. z o. o., Filip Zięba – zastępca dyrektora Tatrzańskiego Parku Narodowego, Ewa Holek-Krzysztof z Działu Komunikacji i Wydawnictw Tatrzańskiego Parku Narodowego, Agnieszka Grzegorczyk – przedstawicielka Gminy Kościelisko, Jan Karpiel-Bułecka senior – architekt, popularyzator folkloru góralskiego, Marcin Rząsa – artysta rzeźbiarz z Zakopanego.

Spośród zgłoszonych prac jurorzy wybiorą najlepszy projekt, przyznają także wyróżnienia i nagrody specjalne. Również internauci będą mieli okazję wybrać koncepcję, która najbardziej im się podoba, w głosowaniu na profilu marki Geberit na portalu Facebook. Łączna pula nagród to ponad 50 tys. zł.

Harmonogram konkursu

Regulamin konkursu ze wszelkimi wytycznymi technicznymi i materiałowymi dotyczącymi projektów i lokalizacji, szczegółami na temat nadsyłania zgłoszeń oraz harmonogramem jest dostępny na stronie www.konkurskolo.pl.

Termin nadsyłania projektów mija 11 października 2021 roku, jednak warto zapoznać się z regulaminem wcześniej – pytania na temat konkursu można zadawać przez formularz na stronie www.konkurskolo.pl do 7.06.2021 roku.

Laureatów konkursu „Projekt Łazienki 2021” poznamy w listopadzie 2021 roku podczas uroczystej gali – w zależności od sytuacji – w większym gronie lub online.

Sekretarzem konkursu „Projekt Łazienki 2021” z ramienia marki Geberit jest Justyna Zborowska.

Projekt plakatów: Ola Woldańska-Płocińska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.