Projekt podwarszawskiego domu od Malwiny Morelewskiej
Home Sweet Home PR
Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl
„Mógłbym tu zamieszkać” – chciałoby się rzec, zaraz po przekroczeniu progu. I jest to dowód na niekwestionowany sukces architektki Malwiny Morelewskiej, która każdy element 180-metrowej przestrzeni zaplanowała w najdrobniejszym szczególe. Postawiła na funkcjonalność, naturalność, ale i niestandardowe rozwiązania, a upragnioneprzez inwestorów połączenie różnych stylów, okiełznała drewnem, betonem i... amerykańskimi borówkami. To konsekwencja w doborze materiałów i kolorystyki nadały aranżacji swoisty rytm i pozwoliły uniknąć chaosu. W efekcie w ręce klientów architektka oddała wnętrza będące wypadkową ich gustu, oczekiwań i potrzeb, pozostawiając jednocześnie miejsce na swobodę i zmiany – życie tak po prostu.
Być blisko natury…
Historia tego podwarszawskiego domu to tak naprawdę historia o ludziach – Ich wyborach, poszukiwaniu własnej drogi i potrzebie bycia blisko natury, z ogromnym wyczuciem opowiedziana przez zdolną architektkę. Bo ta, zanim wymarzony efekt aranżacyjny ujrzał światło dzienne, poświęciła mu wiele uwagi i pracy, poprzedzonej długimi rozmowami z przyszłymi klientami. Jak się wkrótce okazało dom miał służyć nie tylko inwestorom, ale też ich czworonożnym pupilom –dwóm psom rasy corgi – których potrzeby należało uwzględnić podczas planowania przestrzeni, nie burząc przy tym estetycznej równowagi. W ten oto sposób we wnętrzach dwukondygnacyjnego budynku pojawił się mikrocement, który choć stosunkowo wymagający,pokrył powierzchnię większości podłóg oraz ścian kuchni i łazienek. To on nadał aranżacjom nowoczesnego charakteru, tworząc stylistyczną klamrę łączącą całą przestrzeń i wskazując jej kompozycyjny kierunek. Na tak neutralnej bazie idealnie odnalazł się upragniony przez klientów, zawierający elementy różnych stylów,domowy miszmasz. W salonie połączonym z jadalnią reprezentowany przez wygodny, atramentowy narożnik, pełen wdzięku jadalniany stół z drewnianym blatem czy pasujące tu jak ulał kubełkowe krzesła o zaoblonych formach, w delikatnych odcieniach różu, szarości i beżu. Ale by móc naprawdę poczućsię jak w domu, oprócz mebli, nie mogło zabraknąć dodatków – od tropikalnych bananowców i surowych kaktusów, przez piękne wydania książek i czasopism, aż po wiklinowe stoliki, plecione lampy czy proste komody.
Dla zachowania równowagi usytuowana nieopodal kuchnia jest bardziej oszczędna w swoim wyrazie. Choć z łatwością zauważymy w niejestetyczne nawiązania do pozostałej części domu. To właśnie tu swój rzeczywisty debiut miał modny odcień Classic Blue (widziany już na salonowych ścianach i sofie), który, z racji kulinarnych upodobań, przez inwestorów nazwany został kolorem amerykańskiej borówki. W świątyni każdego smakosza odcień głębokiej niebieskościpojawił się na frontach kuchennej zabudowy. Prostej, choć wyposażonej w efektowne, złote uchwyty korespondujące z odważną barwą szafek i wyciszającąszarością ścian, blatów i podłogi.
…i jeszcze bliżej nieba
Mimo, że na parterze drewno pełni bardziej rolę eleganckiego statysty niż głównego bohatera aranżacji, sytuacja zmienia się gdy tylko przyjdzie nam ochotapoznać prywatną część domu inwestorów usytuowaną powyżej. Tu, naturalny materiał pojawia sięzdecydowanie częściej – na podłogach, meblach i elementach domowych dekoracji – ocieplając przestrzeń i dodając jej przytulności. Ale zanim trafimy na piętro, naszą uwagę z pewnością zwróci barwna grafika znajdująca się obok schodów. Subtelna, przypominająca akwarelowy obraz, niby mimochodem wskazuje ukryty pod nimi schowek, stanowiąc jednocześnie niebanalną ozdobę salonu i jadalni. Nasyceni widokiem grafiki, stopień po stopniu, śmiało przejdźmy jednakdo sypialni gospodarzy urządzonej w niezobowiązującym klimacie boho,doskonale pasującym do popularnej obecnie idei slow life. Naturalne materiały, plecionki, miękkie tkaniny i kojąca zmysły kolorystyka czynią z sypialni miejsce, w którym łatwo zapomnieć o całym świecie i oddać się lekturze ulubionych książek czy czasopism. Wyciszającego charakteru nie sposób odmówić także łazienkom. Pełne skosów, nietypowych kształtów i światłocieni,zostały umiejętnie poskromione przez Malwinę Morelewskąszarością betonu, pokrywającego ściany i podłogi, prostymi formami mebli i dość oszczędnymi dodatkami w loftowym stylu. Jeśli dodać do tego głębokie wanny usytuowane tuż pod dachowymi oknami, otrzymamy niezawodny przepis na domowe spa z widokiem na niebo. To on sprawi, że wielki błękit będziemy mogli podziwiać nie tylko we wnętrzach domu.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.