PRZEBOJOWE SKARPETKI POWRACAJĄ! PREMIERA SPEKTAKLU „BANDA CZARNEJ FROTTE”
PRZEBOJOWE SKARPETKI POWRACAJĄ!
PREMIERA SPEKTAKLU „BANDA CZARNEJ FROTTE” JUŻ W PIĄTEK
Ucieczki, zagadki i pirackie opowieści w oprawie barwnej scenografii, dynamicznej choreografii oraz przebojowej muzyki. Za sprawą „Bandy Czarnej Frotte” w adaptacji i reżyserii Daniela Arbaczewskiego już 20 września na deski Teatru Pinokio w Łodzi powrócą uwielbiane przez widzów niesforne skarpetki.
To już drugi – po „Niesamowitych przygodach dziesięciu skarpetek” – spektakl Teatru Pinokio w Łodzi inspirowany bestsellerowymi książkami Justyny Bednarek.
– Tym razem nie będzie to seria opowiadań, ale jedna duża opowieść. Przenosimy akcję z kosza na bieliznę do dużej pralni, ale tak naprawdę – na morze. Są więc klimaty pirackie, eksplorowanie kolejnych wysp, sporo ucieczek i zagadek, poszukiwań, odkryć, a więc wszystkiego, co skarpetki lubią najbardziej – zapowiada Daniel Arbaczewski, reżyser i autor adaptacji. – Jest też dużo kreatywnego chaosu, który bardzo lubię. Tworzymy bandę skarpetek, odważnych, ciekawskich, dzielnych, które jednocześnie mają swoje słabe strony – podkreśla.
Oprawa wizualna spektaklu, czyli scenografia i kostiumy autorstwa Joanny Martyniuk oraz dynamiczna choreografia Eryka Makohona, pozwoli stworzyć barwny, magiczny świat, w którym skarpetki ożywają, stając się prawdziwymi postaciami z własnymi historiami i marzeniami. Całości rytm nada muzyka i przebojowe piosenki skomponowane przez Piotra Osaka – który odpowiadał też za muzyczną stronę pierwszego spektaklu o przygodach skarpetek – oraz Dawida Wajszczyka z łódzkiego zespołu „Black Radio” debiutującego w teatralnych projektach.
Skarpetkowy chaos, morskie opowieści i mnóstwo humoru sprawią, że „Banda Czarnej Frotte” będzie nie tylko zabawną, pełną ciepła, wzruszeń i nieoczekiwanych zwrotów akcji historią, ale też pretekstem do podróży w głąb siebie. Skarpetki, na pozór zwyczajne, zagubione elementy garderoby, staną się prawdziwymi bohaterami, gotowymi stawić czoła każdemu wyzwaniu. Jak przystało na prawdziwą załogę, będą razem walczyć, wspierać się i marzyć, pokazując, że nawet w szufladzie ze skarpetami można znaleźć przyjaźń, sens i przygodę.
W postaci charakternych skarpetek, które choć zgubiły parę, to nie zgubiły chęci do przygody wcielą się: Łukasz Bzura, Małgorzata Krawczenko, Piotr Pasek, Ewa Wróblewska oraz – wybrani w castingu aktorzy, którzy od tego sezonu dołączyli do zespołu teatru: Filip Wawrecki i Jagoda Zimała.
Premiera odbędzie się 20 września, a do końca miesiąca spektakl zobaczyć będzie można dziewięć razy. Na widownię Teatr Pinokio w Łodzi zaprasza wszystkich, zarówno młodszych – od szóstego roku życia – jak i starszych widzów. Szczegółowe informacje na temat spektaklu oraz biletów dostępne są na stronie internetowej teatru www.teatrpinokio.pl.

W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.