Przedsiębiorcze Kobiety z Pragi Północ – poznajcie je!
Z tej okazji firma OKAM inauguruje serię podcastów pod nazwą „Kobiety Pragi Północ” z udziałem kobiet z Pragi Północ, które prowadzą tu swoje projekty, wspierają lokalne aktywności, przyczyniają się do rozwoju tej dzielnicy i chcą podzielić się swoimi doświadczeniami. Kobiety, które chcą podkreślić jak ważne jest bycie razem, wspieranie lokalnej społeczności i siebie nawzajem, otwartość na nowatorskie pomysły i odwaga w podejmowaniu decyzji.
Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet to ruch społeczny ukierunkowany na wsparcie pozycji przedsiębiorczych kobiet na świecie, a także stworzenie zespołu liderów w każdym kraju w celu wzmocnienia kluczowych umiejętności przywódczych, takich jak współpraca na arenie międzynarodowej czy komunikacja. To również okazja do uhonorowania kobiet biznesu, które odniosły sukces i są inspiracją dla innych, a jednocześnie zwrócenie uwagi na to dlaczego warto inwestować w przedsiębiorczość pań.
Dla OKAM, dewelopera działającego na Pradze Północ i współpracującego z lokalną społecznością, firmami i organizacjami, tegoroczny Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet to doskonała okazja do integracji aktywnych i przedsiębiorczych kobiet działających w tej dzielnicy, które podzielą się swoimi doświadczeniami w serii podcastów realizowanych przez OKAM.
- Postanowiliśmy zaprosić Panie związane z Pragą Północ do wspólnej rozmowy, do przedstawienia się, opowiedzenia o swoich biznesowych, samorządowych, kulturalnych obszarach, ale też do poruszenia ważnych tematów, którymi te kobiety zajmują się na co dzień. Historie te, w formie odcinkowych podcastów, chcemy ułożyć w formę wypowiedzi naszych partnerek o tym, co jest ważne w kontekście rozwoju Pragi Północ, jak możemy wspólnie zaplanować zmiany w tej dzielnicy, jej długofalową aktywność na rzecz lokalnej społeczności. - Urszula Karczmarczyk - Head of Marketing OKAM City.
Udział w projekcie podcastów realizowanych przez OKAM potwierdziło na tę chwilę już osiem inspirujących kobiet, w tym:
1. Anna Watkowska - Członkini Zarządu OKAM Capital i OKAM City, Liderka Projektu F.S.O. PARK.
2. Marta Sękulska-Wrońska - Architektka, Partner w pracowni WXCA.
3. Katarzyna Kuzko-Zwierz - Kierowniczka Muzeum Warszawskiej Pragi Oddział Muzeum Warszawy. 4. Dorota Wajszczak - Dyrektorka Dzielnicowego Ośrodka Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy.
5. Marta Chojnacka - General Manager Galerii Wileńskiej. 6. Joanna Szafranek - Członkini Zarządu OKAM Capital i OKAM City, CFO OKAM Capital. 7. Aleksandra Smolińska - Prezeska Stowarzyszenia „Serduszko dla dzieci”. 8. Katarzyna Sołtys - Dyrektorka Domu Kultury Praga.
Celem ten inicjatywy jest przypomnienie kobietom jak duży potencjał biznesowy w nich drzemie, na ile są sprawcze, jak są samodzielne i generalnie jakie potrafią być przedsiębiorcze. Chcemy zwrócić również uwagę jak ważne jest wsparcie kobiet przez inne kobiety.
Systematycznie chcielibyśmy poszerzać grono ekspertek aby zebrana wiedza w formie rozmów/podcastów była jak najszersza i przydatna. Premierę pierwszego podcastu z Anną Watkowską - Członkinią Zarządu OKAM Capital i OKAM City, Liderką Projektu F.S.O. PARK zaplanowano na połowę grudnia 2024.
- Naszej firmie bliska jest Praga Północ, na której OKAM działa już od wielu lat, najpierw w ramach projektu BOHEMA – Strefa Praga przy ul. Szwedzkiej, którego realizacja była prowadzona również przez kobietę, a teraz F.S.O. PARK. po byłej FSO. Wielokrotnie współpracowaliśmy z różnymi instytucjami z Pragi, z osobami zaangażowanymi w aktywności na Pradze Północ. W wielu przypadkach reprezentantkami były fantastyczne kobiety, które prowadzą czy wspierają różne organizacje na Pradze Północ, prowadzą swoją działalność na rzecz Pragi, wspierają lokalne aktywności, lokalną społeczność, przyczyniają się do rozwoju Pragi Północ. W ramach naszej akcji chcemy mocno podkreślić zaangażowanie przedsiębiorczych kobiet w rozwój tej dzielnicy. Mamy nadzieję, że grono naszych ekspertek będzie się poszerzać i wspólnie stworzymy ciekawe opowieści, bazę wiedzy, które zainspirują kolejne kobiety do aktywnego działania w swoich obszarach. – dodaje Anna Watkowska. - Członkini Zarządu OKAM Capital i OKAM City, Liderka Projektu F.S.O. PARK.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.