Przełamując schematy: elegancki azyl dla pary
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Urządzenie pierwszego wspólnego mieszkania to nie lada wyzwanie. Młode małżeństwo, które marzyło o komfortowym i funkcjonalnym miejscu do życia zwróciło się o pomoc do Karola Cieplińskiego z pracowni BLACKHAUS. W efekcie ich współpracy powstało niebanalne wnętrze pełne wyrafinowanej elegancji. Projekt zdobył drugie miejsce w 12. edycji konkursu Vasco Integracja.
Młode małżeństwo planowało przeprowadzkę do pierwszego wspólnego mieszkania. Głównym założeniem projektu miało być stworzenie niebanalnego wnętrza, które jednocześnie będzie funkcjonalne, dające komfort użytkownikom i estetyczne. Inwestorom zależało na stworzeniu przestronnej przestrzeni, dlatego zrezygnowali z pierwotnego 3-pokojowego układu, w efekcie czego powstały dwa przestronne pokoje. – Dużą wagę przywiązałem tu do detalu i sposobu łączenia materiałów. W całym mieszkaniu zastosowałem drzwi dyskretnie wkute w listwy przypodłogowe. Dzięki temu wyraźne, geometryczne podziały mieszkania są jeszcze bardziej widoczne – mówi Karol Ciepliński, architekt wnętrz z pracowni BLACKHAUS.
Dziel i rządź
Strefę dzienną tworzy salon wraz z otwartą kuchnią. Między obiema częściami zaznaczono wyraźną granicę. Monochromatyczna, nieskazitelna, biała kuchnia niemal wtapia się w ścianę. Jej największą ozdobą jest podłoga wyłożona konglomeratem z subtelnymi przeżyleniami. W salonie króluje natomiast elegancja i ciepłe kolory ziemi, z jednym wyjątkiem w postaci ciemnoniebieskiej sofy. Architekt zastosował tu ciekawy zabieg, który ociepla wnętrze - sufit pokryto tapetą imitującą drewno. Podłogę z kolei zdobi francuska jodełka. W salonie znalazł się grzejnik Niva - ulubiony produkt architekta z oferty Vasco. Jego elegancka forma doskonale pasuje do większości nowoczesnych wnętrz.
Dżungla w sypialni
W sypialni na ścianie za łóżkiem umieszczono tapetę z motywem dżungli, którą uzupełniają lampy w kształcie małp wspinających się ku sufitowi. Na jednej ze ścian znalazła się dyskretna garderobiana szafa, a po przeciwnej stronie - toaletka pani domu. Na przeciwko łóżka znajduje się elegancka konsola wraz z dekoracyjnymi detalami, a nad nią - pejzaż w pozłacanej, rzeźbionej ramie oraz dekoracyjna oprawa oświetleniowa.
Łazienka w stylu minimal
W łazience króluje minimalizm i prostota. Wnętrze jest utrzymane w odcieniach bieli i szarości. Znalazło się tu miejsce na toaletę, kabinę prysznicową oddzieloną kolorystycznie od reszty wnętrza oraz umywalkę wraz ze strefą przechowywania. Tu także zdecydowano się na designerski grzejnik Vasco – Viola, który wpisał się tu idealnie ze względu na swoja szerokość i smukły kształt.
Fot. Bartłomiej Sękowski
Autor projektu: Karol Ciepliński, pracownia BLACKHAUS
Więcej informacji na stronie: https://vasco.eu/pl zakładka KONKURS
Profil Instagram: https://www.instagram.com/vasco_polska/
https://www.facebook.com/VASCOPolska

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.