Komunikaty PR

Przesłanie UNICEF i WHO na Światowy Tydzień Karmienia Piersią

2020-08-04  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

Henrietta Fore, Dyrektor Generalna UNICEF

Tedros Adhanom Ghebreyesus, Dyrektor Generalny WHO

 

Hasłem Światowego Tygodnia Karmienia Piersią w 2020 r. jest „Wspieraj karmienie piersią na rzecz zdrowszej planety”. W nawiązaniu do tego hasła, WHO i UNICEF apelują do rządów państw o ochronę i promowanie dostępu kobiet do poradnictwa laktacyjnego. Jest to kluczowy element wsparcia karmienia piersią.

 

Karmienie piersią daje każdemu dziecku najlepszy możliwy start w życie. Zapewnia korzyści zdrowotne, odżywcze i emocjonalne zarówno dzieciom jak i matkom. Stanowi część zrównoważonego systemu żywnościowego. Choć karmienie piersią jest procesem naturalnym, nie zawsze jest łatwe. Matki potrzebują wsparcia - zarówno w rozpoczęciu jak i podtrzymaniu karmienia piersią.

 

Fachowe doradztwo laktacyjne zapewnia matkom i całym rodzinom wsparcie, którego potrzebują, aby optymalnie odżywiać swoje dzieci. Porady dotyczące karmienia piersią mogą pomóc matkom w budowaniu pewności siebie, przy jednoczesnym poszanowaniu indywidualnej sytuacji i wyborów. Pomagają także w pokonywaniu wyzwań i zapobieganiu praktykom, które mogą wpływać na optymalne karmienie piersią. Taką praktyką jest np. podawanie bez potrzeby dodatkowych płynów, pokarmów i substytutów mleka matki niemowlętom i małym dzieciom.

 

Zwiększenie dostępu do fachowego poradnictwa laktacyjnego może promować i wydłużyć czas karmienia piersią, z korzyścią dla niemowląt, rodzin i gospodarki. Tylko dzięki rosnącym wskaźnikom karmienia piersią każdego roku można uratować nawet 820 tysięcy dzieci i wygenerować dodatkowe dochody w wysokości 302 mld dolarów.

 

Profesjonalne poradnictwo w zakresie karmienia piersią może być udzielane przez pracowników medycznych, doradców laktacyjnych i matki, które już karmiły piersią oraz przeszły specjalne szkolenie. Może się to odbywać w różnych miejscach, zarówno osobiście jak i zdalnie: w placówkach medycznych lub klinikach, w ramach wizyt domowych lub programów społecznych. W czasie pandemii COVID-19 jeszcze ważniejsze jest znalezienie innowacyjnych rozwiązań, które zapewnią niezakłócony dostęp do tych podstawowych usług, a rodziny nadal będą mogły otrzymywać porady dotyczące karmienia piersią.

 

UNICEF i WHO apelują do rządów państw o:

  • inwestowanie w dostęp każdej kobiety do fachowych porad laktacyjnych;
  • szkolenie pracowników medycznych, w tym położnych i pielęgniarek w zakresie karmienia piersią;
  • zapewnienie, że poradnictwo jest dostępne jako część rutynowych usług zdrowotnych i żywieniowych;
  • współpracę ze społeczeństwem obywatelskim i stowarzyszeniami pracowników ochrony zdrowia w celu zapewnienia odpowiedniego doradztwa;
  • ochronę pracowników medycznych przed naciskami ze strony przemysłu żywności dla niemowląt.

 

Wspólnie, dzięki zaangażowaniu i współpracy, umożliwimy każdej matce dostęp do fachowych porad laktacyjnych. Dzięki temu zapewnią one swoim dzieciom najlepszy możliwy start w życiu.

O UNICEF

UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa od ponad 70 lat działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa. Więcej informacji na stronie unicef.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-23 | 15:30

Gotowi na sezon grillowy? Lidl Polska z wyjątkową wegeofertą

Wielkimi krokami zbliża się majówka, a wraz z nią start sezonu grillowego. To świetny czas nie tylko dla mięsożerców. Lidl Polska po raz kolejny pokazuje, że pamięta o weganach, wegetarianach, flexitarianach i wszystkich,
Żywienie Oliwki krojone czarne OLE! Smak i wygoda na każdą okazję
2024-04-23 | 14:00

Oliwki krojone czarne OLE! Smak i wygoda na każdą okazję

Oliwki krojone czarne OLE! to jedna z najsmaczniejszych propozycji kuchni śródziemnomorskiej w formie cienkich, gotowych do użycia paseczków. Ta aromatyczna przekąska inspiruje do
Żywienie Jeremy Sochan powraca na boisko 4MOVE! Wielka premiera kampanii „Now it s your m
2024-04-19 | 16:45

Jeremy Sochan powraca na boisko 4MOVE! Wielka premiera kampanii „Now it's your m

Jeremy Sochan i FoodCare kontynuują owocną współpracę przy promocji marki 4MOVE. Tej wiosny polska gwiazda NBA i producent napojów izotonicznych podają piłkę jeszcze dalej w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.