Komunikaty PR

Przesłanie UNICEF i WHO na Światowy Tydzień Karmienia Piersią

2020-08-04  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

Henrietta Fore, Dyrektor Generalna UNICEF

Tedros Adhanom Ghebreyesus, Dyrektor Generalny WHO

 

Hasłem Światowego Tygodnia Karmienia Piersią w 2020 r. jest „Wspieraj karmienie piersią na rzecz zdrowszej planety”. W nawiązaniu do tego hasła, WHO i UNICEF apelują do rządów państw o ochronę i promowanie dostępu kobiet do poradnictwa laktacyjnego. Jest to kluczowy element wsparcia karmienia piersią.

 

Karmienie piersią daje każdemu dziecku najlepszy możliwy start w życie. Zapewnia korzyści zdrowotne, odżywcze i emocjonalne zarówno dzieciom jak i matkom. Stanowi część zrównoważonego systemu żywnościowego. Choć karmienie piersią jest procesem naturalnym, nie zawsze jest łatwe. Matki potrzebują wsparcia - zarówno w rozpoczęciu jak i podtrzymaniu karmienia piersią.

 

Fachowe doradztwo laktacyjne zapewnia matkom i całym rodzinom wsparcie, którego potrzebują, aby optymalnie odżywiać swoje dzieci. Porady dotyczące karmienia piersią mogą pomóc matkom w budowaniu pewności siebie, przy jednoczesnym poszanowaniu indywidualnej sytuacji i wyborów. Pomagają także w pokonywaniu wyzwań i zapobieganiu praktykom, które mogą wpływać na optymalne karmienie piersią. Taką praktyką jest np. podawanie bez potrzeby dodatkowych płynów, pokarmów i substytutów mleka matki niemowlętom i małym dzieciom.

 

Zwiększenie dostępu do fachowego poradnictwa laktacyjnego może promować i wydłużyć czas karmienia piersią, z korzyścią dla niemowląt, rodzin i gospodarki. Tylko dzięki rosnącym wskaźnikom karmienia piersią każdego roku można uratować nawet 820 tysięcy dzieci i wygenerować dodatkowe dochody w wysokości 302 mld dolarów.

 

Profesjonalne poradnictwo w zakresie karmienia piersią może być udzielane przez pracowników medycznych, doradców laktacyjnych i matki, które już karmiły piersią oraz przeszły specjalne szkolenie. Może się to odbywać w różnych miejscach, zarówno osobiście jak i zdalnie: w placówkach medycznych lub klinikach, w ramach wizyt domowych lub programów społecznych. W czasie pandemii COVID-19 jeszcze ważniejsze jest znalezienie innowacyjnych rozwiązań, które zapewnią niezakłócony dostęp do tych podstawowych usług, a rodziny nadal będą mogły otrzymywać porady dotyczące karmienia piersią.

 

UNICEF i WHO apelują do rządów państw o:

  • inwestowanie w dostęp każdej kobiety do fachowych porad laktacyjnych;
  • szkolenie pracowników medycznych, w tym położnych i pielęgniarek w zakresie karmienia piersią;
  • zapewnienie, że poradnictwo jest dostępne jako część rutynowych usług zdrowotnych i żywieniowych;
  • współpracę ze społeczeństwem obywatelskim i stowarzyszeniami pracowników ochrony zdrowia w celu zapewnienia odpowiedniego doradztwa;
  • ochronę pracowników medycznych przed naciskami ze strony przemysłu żywności dla niemowląt.

 

Wspólnie, dzięki zaangażowaniu i współpracy, umożliwimy każdej matce dostęp do fachowych porad laktacyjnych. Dzięki temu zapewnią one swoim dzieciom najlepszy możliwy start w życiu.

O UNICEF

UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa od ponad 70 lat działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa. Więcej informacji na stronie unicef.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Stowarzyszenie UNICEF Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.