Komunikaty PR

Przychody carVertical wzrosły o 83%, a polski rynek kwitnie!

2024-05-20  |  16:00
Biuro prasowe

W ubiegłym roku carVertical, firma zajmująca się danymi motoryzacyjnymi, zwiększyła swoje przychody o 83%. W 2023 r. przychód wyniósł 42,7 mln euro, podczas gdy w 2022 roku było to 23,3 mln euro. Ten znaczący wzrost jest bezpośrednim wynikiem strategicznego przesunięcia firmy na rynki Europy Zachodniej, rozwoju produktów i przyciągania użytkowników z nowych segmentów rynkowych.

Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla carVertical. Każdego roku firma odnotowuje tutaj wyraźne wzrosty. W ubiegłym roku osiągnęła wzrost przychodów o 66,3%, co podkreśla znaczenie naszego kraju w jej globalnej działalności.

Według Rokasa Medonisa, dyrektora generalnego carVertical, pierwsze miesiące tego roku pokazują, że firma powinna przekroczyć 50 mln euro rocznych przychodów i nie będzie to ostatnie słowo.

Orientacja na nowe rynki i szerszy segment użytkowników

Podczas gdy w Polsce wciąż brakuje nowych samochodów, rynek pojazdów używanych kwitnie. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w pierwszym kwartale 2024 roku import samochodów osobowych był o 28,3% wyższy niż analogicznym okresie roku ubiegłego.

Trend ten widać również w działalności B2B carVertical w Polsce, gdzie liczba klientów firmy podwoiła się. Łącznie sprzedaż B2B na polskim rynku wzrosła o 94%. To tylko dowodzi, że dealerzy chcą być bardziej transparentni wobec kupujących i w taki sposób przyciągać nowych klientów w warunkach ostrej konkurencji.” - Rokas Medonis, dyrektor generalny carVertical

 

Wzrost przychodów carVertical w ubiegłym roku jest również wynikiem zmiany strategii biznesowej. Ze względu na ryzyko geopolityczne, w 2022 r. firma zdecydowała się przenieść swoje źródła przychodów z Europy Środkowo-Wschodniej do Europy Zachodniej. W rezultacie Francja, Wielka Brytania i Włochy stały się jednymi z największych rynków dla firmy pod względem przychodów. Na wszystkich wyżej wymienionych rynkach firma odnotowała wzrost od 146% do 266%.

Ciągły rozwój naszych produktów pozwolił nam zaoferować je nie tylko entuzjastom samochodów, ale także szerszemu gronu użytkowników. W ubiegłym roku przeprowadziliśmy rebranding na wszystkich rynkach oraz poprawiliśmy atrakcyjność wizualną i komunikację, ponieważ chcemy zostać profesjonalnym doradcą dla osób kupujących i sprzedających pojazdy.” - Rokas Medonis, dyrektor generalny carVertical

W 2023 r. wzrosła również liczba źródeł danych, z których korzysta carVertical. Niektóre są pomocne już w chwili pozyskania, inne okażą się przydatne w przyszłości. 

Dojrzewanie w biznesie: powiększanie zespołu przy jednoczesnym wprowadzaniu nowych produktów

Chociaż firma carVertical rozpoczęła działalność zaledwie siedem lat temu, to jej struktura jest dojrzała. Liczba pracowników wzrosła z 95 do ponad 150 w ciągu niespełna dwóch lat.

W ubiegłym roku system zarządzania bezpieczeństwem informacji carVertical otrzymał certyfikat ISO/IEC 27001:2017. Drugi rok z rzędu firma znalazła się również na corocznej liście Financial Times 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie.

Niedawno carVertical wprowadziła na rynek nowy produkt – mobilną aplikację dla kierowców. Aplikacja jest obecnie dostępna na Litwie, ale firma planuje wkrótce zaoferować ją w innych krajach. Jest to zgodne z wizją carVertical, aby stać się ekosystemem wykraczającym daleko poza sprawdzanie historii samochodu.

Podczas gdy carVertical rozwija się szybko we wszystkich kierunkach, nadal zachowuje wyjątkową specyfikę miejsc pracy wdrożoną na samym początku swojego istnienia: wszyscy pracownicy mogą pracować z domu i brać nieograniczone dni urlopu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Mielec SpeedWay 2024 zakończony! Mamy wyniki i nazwiska najlepszych Biuro prasowe
2024-07-23 | 11:45

Mielec SpeedWay 2024 zakończony! Mamy wyniki i nazwiska najlepszych

  W minioną niedzielę, 21 lipca, w Mielcu odbył się długo wyczekiwany piknik motoryzacyjno-lotniczy, Mielec SpeedWay2024, który przyciągnął tysiące ludzi z całego regionu.
Motoryzacja Średni wiek samochodu w Polsce jest o 3,6 roku większy niż średnia dla UE
2024-07-09 | 01:00

Średni wiek samochodu w Polsce jest o 3,6 roku większy niż średnia dla UE

W tym roku prawdopodobny jest najwyższy od lat import indywidualny używanych samochodów. To często starsze auta – średnio ponad 12-letnie. Średnia wieku samochodu
Motoryzacja Rzeź średnich firm transportowych
2024-07-09 | 01:00

Rzeź średnich firm transportowych

Średnie firmy transportowe, które rozwinęły firmy do kilkunastu pojazdów, teraz wyprzedają park maszynowy. Właściciel, jeżdżąc na 2 auta „ze szwagrem”, ma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Podatki od żywności wysokoprzetworzonej mogą pomóc walczyć z otyłością. Wpływy z nich można przeznaczyć na dopłaty do zdrowego jedzenia

Nie tylko napoje słodzone, jak ma to miejsce w Polsce, ale i cała niezdrowa żywność powinna być objęta dodatkowym opodatkowaniem – przekonują badacze z Centrum Ekonomiki Zdrowia i Polityki Innowacji w Imperial College Business School, którzy przyjrzeli się wynikom badań w tym zakresie z całego świata. Pieniądze z podatku od żywności wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli czy cukru, powinny ich zdaniem zostać spożytkowane na dopłaty do zdrowego jedzenia. Okazuje się, że zwłaszcza w krajach o niskich i średnich dochodach to czynnik ekonomiczny decyduje o wyborze niezdrowego jedzenia, które jest mocno reklamowane i często tańsze.

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje

Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.