Przychody carVertical wzrosły o 83%, a polski rynek kwitnie!
W ubiegłym roku carVertical, firma zajmująca się danymi motoryzacyjnymi, zwiększyła swoje przychody o 83%. W 2023 r. przychód wyniósł 42,7 mln euro, podczas gdy w 2022 roku było to 23,3 mln euro. Ten znaczący wzrost jest bezpośrednim wynikiem strategicznego przesunięcia firmy na rynki Europy Zachodniej, rozwoju produktów i przyciągania użytkowników z nowych segmentów rynkowych.
Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla carVertical. Każdego roku firma odnotowuje tutaj wyraźne wzrosty. W ubiegłym roku osiągnęła wzrost przychodów o 66,3%, co podkreśla znaczenie naszego kraju w jej globalnej działalności.
Według Rokasa Medonisa, dyrektora generalnego carVertical, pierwsze miesiące tego roku pokazują, że firma powinna przekroczyć 50 mln euro rocznych przychodów i nie będzie to ostatnie słowo.
Orientacja na nowe rynki i szerszy segment użytkowników
Podczas gdy w Polsce wciąż brakuje nowych samochodów, rynek pojazdów używanych kwitnie. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w pierwszym kwartale 2024 roku import samochodów osobowych był o 28,3% wyższy niż analogicznym okresie roku ubiegłego.
Trend ten widać również w działalności B2B carVertical w Polsce, gdzie liczba klientów firmy podwoiła się. Łącznie sprzedaż B2B na polskim rynku wzrosła o 94%. To tylko dowodzi, że dealerzy chcą być bardziej transparentni wobec kupujących i w taki sposób przyciągać nowych klientów w warunkach ostrej konkurencji.” - Rokas Medonis, dyrektor generalny carVertical
Wzrost przychodów carVertical w ubiegłym roku jest również wynikiem zmiany strategii biznesowej. Ze względu na ryzyko geopolityczne, w 2022 r. firma zdecydowała się przenieść swoje źródła przychodów z Europy Środkowo-Wschodniej do Europy Zachodniej. W rezultacie Francja, Wielka Brytania i Włochy stały się jednymi z największych rynków dla firmy pod względem przychodów. Na wszystkich wyżej wymienionych rynkach firma odnotowała wzrost od 146% do 266%.
Ciągły rozwój naszych produktów pozwolił nam zaoferować je nie tylko entuzjastom samochodów, ale także szerszemu gronu użytkowników. W ubiegłym roku przeprowadziliśmy rebranding na wszystkich rynkach oraz poprawiliśmy atrakcyjność wizualną i komunikację, ponieważ chcemy zostać profesjonalnym doradcą dla osób kupujących i sprzedających pojazdy.” - Rokas Medonis, dyrektor generalny carVertical
W 2023 r. wzrosła również liczba źródeł danych, z których korzysta carVertical. Niektóre są pomocne już w chwili pozyskania, inne okażą się przydatne w przyszłości.
Dojrzewanie w biznesie: powiększanie zespołu przy jednoczesnym wprowadzaniu nowych produktów
Chociaż firma carVertical rozpoczęła działalność zaledwie siedem lat temu, to jej struktura jest dojrzała. Liczba pracowników wzrosła z 95 do ponad 150 w ciągu niespełna dwóch lat.
W ubiegłym roku system zarządzania bezpieczeństwem informacji carVertical otrzymał certyfikat ISO/IEC 27001:2017. Drugi rok z rzędu firma znalazła się również na corocznej liście Financial Times 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie.
Niedawno carVertical wprowadziła na rynek nowy produkt – mobilną aplikację dla kierowców. Aplikacja jest obecnie dostępna na Litwie, ale firma planuje wkrótce zaoferować ją w innych krajach. Jest to zgodne z wizją carVertical, aby stać się ekosystemem wykraczającym daleko poza sprawdzanie historii samochodu.
Podczas gdy carVertical rozwija się szybko we wszystkich kierunkach, nadal zachowuje wyjątkową specyfikę miejsc pracy wdrożoną na samym początku swojego istnienia: wszyscy pracownicy mogą pracować z domu i brać nieograniczone dni urlopu.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.