Komunikaty PR

Przychody carVertical wzrosły o 83%, a polski rynek kwitnie!

2024-05-20  |  16:00
Biuro prasowe

W ubiegłym roku carVertical, firma zajmująca się danymi motoryzacyjnymi, zwiększyła swoje przychody o 83%. W 2023 r. przychód wyniósł 42,7 mln euro, podczas gdy w 2022 roku było to 23,3 mln euro. Ten znaczący wzrost jest bezpośrednim wynikiem strategicznego przesunięcia firmy na rynki Europy Zachodniej, rozwoju produktów i przyciągania użytkowników z nowych segmentów rynkowych.

Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla carVertical. Każdego roku firma odnotowuje tutaj wyraźne wzrosty. W ubiegłym roku osiągnęła wzrost przychodów o 66,3%, co podkreśla znaczenie naszego kraju w jej globalnej działalności.

Według Rokasa Medonisa, dyrektora generalnego carVertical, pierwsze miesiące tego roku pokazują, że firma powinna przekroczyć 50 mln euro rocznych przychodów i nie będzie to ostatnie słowo.

Orientacja na nowe rynki i szerszy segment użytkowników

Podczas gdy w Polsce wciąż brakuje nowych samochodów, rynek pojazdów używanych kwitnie. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w pierwszym kwartale 2024 roku import samochodów osobowych był o 28,3% wyższy niż analogicznym okresie roku ubiegłego.

Trend ten widać również w działalności B2B carVertical w Polsce, gdzie liczba klientów firmy podwoiła się. Łącznie sprzedaż B2B na polskim rynku wzrosła o 94%. To tylko dowodzi, że dealerzy chcą być bardziej transparentni wobec kupujących i w taki sposób przyciągać nowych klientów w warunkach ostrej konkurencji.” - Rokas Medonis, dyrektor generalny carVertical

 

Wzrost przychodów carVertical w ubiegłym roku jest również wynikiem zmiany strategii biznesowej. Ze względu na ryzyko geopolityczne, w 2022 r. firma zdecydowała się przenieść swoje źródła przychodów z Europy Środkowo-Wschodniej do Europy Zachodniej. W rezultacie Francja, Wielka Brytania i Włochy stały się jednymi z największych rynków dla firmy pod względem przychodów. Na wszystkich wyżej wymienionych rynkach firma odnotowała wzrost od 146% do 266%.

Ciągły rozwój naszych produktów pozwolił nam zaoferować je nie tylko entuzjastom samochodów, ale także szerszemu gronu użytkowników. W ubiegłym roku przeprowadziliśmy rebranding na wszystkich rynkach oraz poprawiliśmy atrakcyjność wizualną i komunikację, ponieważ chcemy zostać profesjonalnym doradcą dla osób kupujących i sprzedających pojazdy.” - Rokas Medonis, dyrektor generalny carVertical

W 2023 r. wzrosła również liczba źródeł danych, z których korzysta carVertical. Niektóre są pomocne już w chwili pozyskania, inne okażą się przydatne w przyszłości. 

Dojrzewanie w biznesie: powiększanie zespołu przy jednoczesnym wprowadzaniu nowych produktów

Chociaż firma carVertical rozpoczęła działalność zaledwie siedem lat temu, to jej struktura jest dojrzała. Liczba pracowników wzrosła z 95 do ponad 150 w ciągu niespełna dwóch lat.

W ubiegłym roku system zarządzania bezpieczeństwem informacji carVertical otrzymał certyfikat ISO/IEC 27001:2017. Drugi rok z rzędu firma znalazła się również na corocznej liście Financial Times 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie.

Niedawno carVertical wprowadziła na rynek nowy produkt – mobilną aplikację dla kierowców. Aplikacja jest obecnie dostępna na Litwie, ale firma planuje wkrótce zaoferować ją w innych krajach. Jest to zgodne z wizją carVertical, aby stać się ekosystemem wykraczającym daleko poza sprawdzanie historii samochodu.

Podczas gdy carVertical rozwija się szybko we wszystkich kierunkach, nadal zachowuje wyjątkową specyfikę miejsc pracy wdrożoną na samym początku swojego istnienia: wszyscy pracownicy mogą pracować z domu i brać nieograniczone dni urlopu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.